BMW M GmbH rozšiřuje nabídku vysokovýkonných modelů segmentu Sport Activity Vehicle (SAV) a Sports Activity Coupé (SAC). Mimořádně sportovní charakter, který je typický pro všechny automobily BMW, bude předán dalším dvěma modelům BMW X, jejichž vývoj byl již zahájen.
V průběhu závodního víkendu DTM na okruhu Nürburgring (7. – 9. září 2018), podstoupily prototypy BMW X3 M a BMW X4 M testovací jízdy na okruhu. Tím pádem se zamaskované předprodukční prototypy poprvé veřejně ukázaly tam, kde se jejich dynamické jízdní vlastnosti ukáží v nejlepší formě. Nürburgring je tradičním místem, kde se završuje finální testování a ladění specifických M úprav, mezi něž patří hnací soustava, podvozek a aerodynamika.
Díky velkým nasávacím otvorům vpředu, M specifickým prvkům pro optimalizovanou aerodynamiku a výfukovému systému se čtyřmi koncovkami, integrovanými do zadního nárazníku, vykazovaly tyto vozy již v počáteční fázi vývoje charakteristické prvky modelů BMW M. Technologickým vrcholem BMW X3 M a BMW X4 M je nově vyvinutý vysokootáčkový řadový šestiválec s technologiemi M TwinPower Turbo.
Součástí procesu vývoje je specifické ladění pohonu všech kol BMW M xDrive, který byl poprvé představen v novém BMW M5. Tato technologie je připravena také v modelech BMW X3 M a BMW X4 M s cílem zajistit nepřetržitý a na dynamiku zaměřený přenos hnací síly na všechna čtyři kola.
Další M specifický vývoj inteligentního pohonu všech kol zaručuje maximální trakci a bezztrátové rozdělení točivého momentu pro dosažení extrémně dynamických jízdních vlastností. Ve spolupráci s M aktivním diferenciálem zadní nápravy se dynamika zatáčení, agilita a přesnost jízdních vlastností BMW X3 M a BMW X4 M posouvají na úroveň, které žádný z přímých konkurentů nedosahuje.
„BMW X3 M a BMW X4 M s jejich M specifickými výkony ve svém segmentu nastavují měřítka v oblasti dynamiky,“ uvedl Frank van Meel, prezident BMW M GmbH.
Vývojem nejnovějších modelů se BMW M GmbH opět posouvá do dalšího automobilového segmentu. BMW X3 M a BMW X4 M umožňují vůbec poprvé zažít mimořádný výkon, agilitu a preciznost také v kategorii automobilů SAV a SAC prémiové střední třídy. BMW M GmbH s novými a obzvláště atraktivními koncepty vozidel i nadále pokračuje v úspěšné strategii dynamického růstu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.