Audi R8 si v obou generacích získala slušnou popularitu, nad budoucností populárního sporťáku však dlouho visel otazník. Podle posledních informací se však zdá, že třetí generace se nakonec dočkáme, tentokrát už ale bez 5.2 litrového atmosferického motoru V10, který by mělo nahradit pořádné stádo elektrických koní.
Podle informací, které uveřejnil web AutoCar, by se nové generace Audi R8 měla inspirovat nedávno prezentovaným konceptem PB18 e-tron. Pod jeho kapotou se mělo ukrývat 764 elektrických koní, které měly Audi vystřelit z 0 na 100 km/h za dvě sekundy a ručička tachometru by přestala stoupat až u rychlosti 300 km/h.
Už tohle zní skvěle, produkční Audi R8 třetí generace by však měla umět ještě víc. Podle prvních informací by totiž elektrické motory pod její kapotou měly být schopny vygenerovat až 1000 koní, které budou na asfalt přenášet všechna čtyři kola. Nová R8 by se tak rázem dostala do vybrané společnosti nové generace Tesla Roadsteru či Rimacu C_Two.
Po přísunu těchto informací se však nabízí otázka, proč se automobilka rozhodla pro tak drastickou změnu koncepce modelu R8. Na jednu stranu chápeme vzestup elektromobilů zaměřených na brutální výkony, a snahu Audi být v čele této změny, na druhou stranu to však působí poněkud unáhleně.
Pokud by se totiž tyto spekulace potvrdily, stala by se R8 pravděpodobně prvním čistým elektromobilem ze svých konkurentů. Ostatní automobilky sice také cítí potřebu přidávat pod kapotu elektrické koně, všechny se ale chystají vydat směrem hybridních motorů. To platí například pro nástupce McLarenu 720S, Lamboghini Huracan nebo Ferrari 488 GTB, jejichž příchod je plánován na začátek příštího desetiletí.
Ještě před příchodem nové Audi R8 se na trhu samozřejmě objeví celá paleta nových elektromobilů značky Audi, mezi nimiž nebude chybět e-tron Sportback a e-Tron crossover. Po této dvojici se očekává příchod modelu z produkce Audi Sport, kterým by měl být E-tron GT - alternativa k Porsche Taycan.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?