Audi R8 si v obou generacích získala slušnou popularitu, nad budoucností populárního sporťáku však dlouho visel otazník. Podle posledních informací se však zdá, že třetí generace se nakonec dočkáme, tentokrát už ale bez 5.2 litrového atmosferického motoru V10, který by mělo nahradit pořádné stádo elektrických koní.
Podle informací, které uveřejnil web AutoCar, by se nové generace Audi R8 měla inspirovat nedávno prezentovaným konceptem PB18 e-tron. Pod jeho kapotou se mělo ukrývat 764 elektrických koní, které měly Audi vystřelit z 0 na 100 km/h za dvě sekundy a ručička tachometru by přestala stoupat až u rychlosti 300 km/h.
Už tohle zní skvěle, produkční Audi R8 třetí generace by však měla umět ještě víc. Podle prvních informací by totiž elektrické motory pod její kapotou měly být schopny vygenerovat až 1000 koní, které budou na asfalt přenášet všechna čtyři kola. Nová R8 by se tak rázem dostala do vybrané společnosti nové generace Tesla Roadsteru či Rimacu C_Two.
Po přísunu těchto informací se však nabízí otázka, proč se automobilka rozhodla pro tak drastickou změnu koncepce modelu R8. Na jednu stranu chápeme vzestup elektromobilů zaměřených na brutální výkony, a snahu Audi být v čele této změny, na druhou stranu to však působí poněkud unáhleně.
Pokud by se totiž tyto spekulace potvrdily, stala by se R8 pravděpodobně prvním čistým elektromobilem ze svých konkurentů. Ostatní automobilky sice také cítí potřebu přidávat pod kapotu elektrické koně, všechny se ale chystají vydat směrem hybridních motorů. To platí například pro nástupce McLarenu 720S, Lamboghini Huracan nebo Ferrari 488 GTB, jejichž příchod je plánován na začátek příštího desetiletí.
Ještě před příchodem nové Audi R8 se na trhu samozřejmě objeví celá paleta nových elektromobilů značky Audi, mezi nimiž nebude chybět e-tron Sportback a e-Tron crossover. Po této dvojici se očekává příchod modelu z produkce Audi Sport, kterým by měl být E-tron GT - alternativa k Porsche Taycan.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?