Citroën v pátek oficiálně oznámil uvedení sedanu vyšší třídy C6 na automobilový trh. Na českém trhu se objeví v závěru roku.
Citroën C6 má zcela nové prvky výbavy a nabízí funkce, které z něj činí skutečně luxusní vůz, a to již od první úrovně výbavy. Pohodlí, potěšení z jízdy a také aktivní i pasivní bezpečnost nebyly předmětem žádného kompromisu. Bi-xenonové samonatáčecí světlomety, aktivní odpružení s řízenou tuhostí tlumičů, automatická dvouzónová klimatizace s výdechy pro zadní sedadla či devět airbagů chránících cestující vpředu i vzadu jsou jen několika příklady bohatého vybavení nabízeného již od základní úrovně.
Zcela nové prvky výbavy a funkce, nabízené již od první úrovně výbavy…
Řada C6 zahrnuje tři úrovně výbavy (C6, C6 Lignage a C6 Exclusive) a dva typy motorů (benzinový 3.0i V6 24V a naftový 2.7 HDi V6 FAP). Již u první úrovně vybavení typ C6 nabízí sériově nové prvky komfortní a bezpečnostní výbavy, jako jsou bi-xenonové světlomety, automatická dvouzónová klimatizace s výdechy pro zadní sedadla, devět airbagů chránících stejně dobře cestující vpředu i cestující vzadu, přičemž nelze zapomenout na filtr pevných částic (FAP) u naftového motoru 2.7 HDi V6. Model C6 má rovněž aktivní kapotu motoru, která se v případě nárazu do chodce zvedne. Vytvoří se tak volný prostor, oddělující kapotu od mechanických dílů, který umožní pohlcení energie nárazu deformací kapoty a omezení účinku nárazu hlavy do kapoty.
Motor
C6
C6 Lignage
C6 Exclusive
3.0 V6
1 250 000
1 340 000
1 550 000
2.7 V6 HDI
1 330 000
1 420 000
1 630 000
Citroën C6 se samozřejmě rozhodně hlásí k tradici velkých vozů Citroën, vyznačujících se výjimečnými jízdními vlastnostmi a vyhraněným přístupem k cestování. Model C6 má proto sériově zavěšení předních kol se dvěma trojúhelníkovými rameny s oddělenou těhlicí, vícebodové zavěšení zadních kol a nové aktivní pérování s řízenou tuhostí tlumičů, což umožňuje dosáhnout nového spojení komfortu, jízdní stability a dynamických vlastností.
Bohatá základní výbava modelu C6 může být na přání doplněna o některé další prvky, jako jsou střešní okno, paket Lounge (komfortní zadní sedadla s elektrickým nastavením polohy), telematický systém NaviDrive s navigací, barevným displejem a integrovaným telefonem GSM s hlasovým ovládáním a syntetizátorem lidské řeči. Tyto prvky umožňují přesněji doladit zákazníkem požadovanou úroveň funkcí poskytovaných vozidlem.
Citroën C6, klasický a současně výjimečný automobil určený pro dlouhé a náročné cestování, se přirozeným způsobem liší od ostatních vozidel v segmentu tím, že nabízí všechny nezbytné atributy vozidla vyšší třídy, tj. eleganci, vytříbenost a impozantní vzhled. Citroën k tomu připojuje své zkušenosti a spojuje tak emotivní sílu s průkopnickou technologií.
Čisté a plynulé linie, vyvážené rozměry, výkon a dynamičnost patří mezi hodnoty, které vedly k vytvoření tohoto uměleckého díla. Prostornost a pohoda, pociťované v interiéru díky vytříbené palubní desce, rafinovaná atmosféra v interiéru a ušlechtilé materiály vybízejí cestující ke zcela nerušenému cestování.
Kromě stylu a atmosféry v interiéru nabízí Citroën výrazně inovativní pojetí automobilu z hlediska použitých avantgardních technologií, jízdního chování vozidla a komfortu. Systém projekce na čelní sklo (Head-Up Display) zobrazuje v úrovni očí řidiče základní provozní informace, jako jsou například rychlost vozidla nebo navigační údaje, což významně přispívá k aktivní bezpečnosti.
Kromě inteligentních systémů podporujících řízení, jako jsou systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (AFIL), parkovací asistent vpředu a vzadu, samonatáčecí bi-xenonové světlomety, tempomat a omezovač rychlosti, je Citroën C6 jediným modelem v typové řadě vybaveným elektrickou parkovací brzdou a aktivním pérováním s řízenou tuhostí i tlumením. Toto pérování mu umožňuje stát se vzorem ve své kategorii z hlediska komfortu, řízení i jízdního chování vozidla. Model C6 prokazuje výjimečnou stabilitu díky řízenému třípolohovému deflektoru na víku zavazadlového prostoru, který umožňuje nejen snížit spotřebu paliva, ale také zkrátit brzdné vzdálenosti při brzdění ve vysokých rychlostech.
Zařazení vozidla Citroën C6 do vyšší třídy je potvrzeno výběrem dvou šestiválcových motorů – zážehového a vznětového – které jsou zárukou pružnosti a pohodlné jízdy. Benzinový motor se zdvihovým objemem 3,0 litru poskytuje výkon 215 koní DIN (155 kW), nový naftový motor HDi V6 se zdvihovým objemem 2,7 litru poskytuje výkon 208 koní DIN (150 kW) a je vybaven filtrem pevných částic (FAP). Oba motory jsou spojeny se šestistupňovou automatickou převodovkou.
- CITROËN - Foto: AUTO NEWS NETWORK
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.