Körber s Buggyrou vyhrál obě jízdy

ar1, 10. července 2005, 23:47 Google+

Téměř 200 000 diváků tleskalo na německém Nürburgringu skvělému vystoupení svého velkého oblíbence Gerda Körbera z roudnického týmu Buggyra International Racing System.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
EP Tahačů - Německo/Nürburgring

EP Tahačů - Německo/Nürburgring | foto: Buggyra IRS

Sdílejte článek

Trojnásobný šampión vyhrál svoji kvalifikační i následnou pohárovou jízdu. Jeho stájový kolega David Vršecký zvítězil ve své kvalifikaci a poté doplatil na unfair útoky svých soupeřů.

Fantastickým způsobem vstoupili Körber a Vršecký už do měřených tréninků. Nejdříve se blýskl Körber, který vytvořil nový traťový rekord v úvodní skupině A. Půl hodiny poté pozměnil rekordní zápis Vršecký, když se jako první jezdec dostal pod magickou hranici jedné minuty a 58 sekund ve druhé skupině. Po spanilé jízdě si pak Vršecký připsal deset bodů za vítězství v kvalifikační jízdě, Vojtíšek v této rozjížďce dojel na pátém místě. „Auto šlapalo jak švýcarské hodinky. Jelo se mi výborně a jen jsem v zrcátkách sledoval, jak kolo od kola odjíždím Albacetemu,“ pochvaloval si roudnický jezdec v cíli. Vzápětí napodobil svého stájového kolegu Körber. I on vyhrál svůj kvalifikační závod způsobem start – cíl, i když jeho náskok před druhým Allgäuerem nebyl tak výrazný. O to větší byl odstup dalšího pole, které přivedla do cíle bílá Buggyra Adama Lacka. Jeho vůz „přibral“ přes noc potřebné kilogramy a techničtí komisaři FIA už neměli důvod ke změně výsledků.

Nejdramatičtější průběh třídenního klání měla poslední jízda - hlavní pohárový závod. Vršecký sice výborně odstartoval, ale hned v úvodní velice těžké pasáži po startu o svoji první pozici přišel, když se přes něj po několika drobných kolizích dostal Körber s Allgäuerem. Konec všem nadějím na úspěch v hlavní jízdě mu vystavil Švýcar Seiler, který Vršeckého ve třetím kole poslal v plné rychlosti do bariéry z pneumatik. Zanedlouho skončil i Vojtíšek, kterého vyřadila prasklá pneumatika. Velký souboj se pak odehrával o první místo, kde na Körbera neustále tlačil Allgäuer a jednou ho také poslal mimo trať. Körber však tuto situaci zvládl a vrátil se na dráhu hned za Rakušana. Spravedlnost však měla oči otevřené a Allgäuer v posledním kole sám havaroval a šachovnicový prapor vůbec neviděl a k radosti domácího publika si pro zlatý věnec dojel Körber. Na stupně vítězů ho doprovodili druhý Albacete a třetí Hahn. Lacko proťal cílovou čáru na čtvrtém místě, jenže byl po závodě diskvalifikován za několikanásobné překročení maximální povolené rychlosti 160 kilometrů za hodinu.

„Je to pech, po kvalifikaci jsem si hodně věřil, ale netušil jsem, že ani nedojedu. Nepamatuji si, kdy jsem dostal takou nečekanou ránu. Navíc jsem se odrazil od gum zpátky na dráhu a v oblaku prachu jel s bezvládným autem v protisměru proti rozjetému zbytku pole,“ řekl Vršecký na tiskové konferenci po skončení závodu.

V průběžném pořadí po šesti podnicích je Vršecký stále na třetím místě za Allgäuerem a Albacetem. Na čtvrtou pozici se už posunul Körber, Vojtíšek klesl na sedmou příčku. Sedmý závod se pojede o prvním víkendu v září na našem mosteckém okruhu.

Výsledky:
Kvalifikační jízda A (9 kol): 1. Vršecký (ČR/Buggyra) 17:57,589, 2. Albacete (Šp./MAN) -5,429, 3. Rodrigues J. (Port./MAN) -13,167, 4. Bösiger (Švýc./MAN) -21,998, 5. Vojtíšek (ČR/Renault) -28,008.

Kvalifikační jízda B (9 kol): 1. Körber (Něm./Buggyra) 17:57,284, 2. Allgäuer (Rak./MAN) -2,658, 3. Lacko (ČR/Buggyra) -31,492, 4. Garrett (VB/Foden) -31,836, 5. Seiler (Švýc./MAN) -35,789.

Pohárový závod (13 kol): 1. Körber 26:08,118, 2. Albacete -0,898, 3. Hahn -15,352, 4. Garrett -25,844, 5. Bösiger -32,267, ... Vršecký a Vojtíšek neklasifikováni.

Celkově po šesti závodech: 1. Allgäuer 250, 2 Albacete 249, 3. Vršecký 196, 4. Körber 180, 5. Hahn 174, 6. Bösiger 161, 7. Vojtíšek 155, 8. Rodrigues J. 99, …15. Lacko 20 b.

Ladislav Holomčík, Český rozhlas
Vytisknout

Diskuze: Körber s Buggyrou vyhrál obě jízdy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Porsche

Setkání automobilů Porsche

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud