Škoda mezi nejhoršími automobily světa. Co se stalo?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 17. srpna 2018, 17:43 Aktualizováno 17.8.2018, 20:14 Google+

Historie automobilového průmyslu už nám přinesla desítky skvostných strojů, které lámaly rychlostní rekordy, dobývaly neprobádaná území nebo nám prostě jen dělaly radost svým vzhledem, praktičností nebo ovladatelností. Současně se ale také na trhu objevilo několik modelů, jejichž design dodnes budí rozpaky, spolehlivost se odvíjela od skvrn na slunci a životnost se počítala přinejlepším na měsíce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda 105/120 se ve Velké Británii prodávala pod označením Estelle

Škoda 105/120 se ve Velké Británii prodávala pod označením Estelle | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Nepříliš povedených modelů už se na světě objevily desítky a možná i stovky. Díky skutečnosti, že je každý trh specifický, se však jednotlivé seznamy mohou poměrně výrazně lišit. Pojďme se ale podívat na seznam, který sestavili redaktoři z britského Driving.co.uk koncem roku 2015. 

Mezi desítkou automobilů, z nichž některé se v Československu nebo Česku nikdy neobjevily, se ale objevila řada známých tváří, včetně jedné mladoboleslavské. Konečně ale můžeme vnést světlo do otázky, kde se vzaly britské vtipy o Škodovkách.

Lancia Beta Mk.1, 1972 - 1975

Lancia Beta měla podle Driving.co.uk jednu velice pozoruhodnou vlastnost: dokázala zkorodovat rychleji, než jste se vrátili z nákupu. Tato unikátní schopnost ale mohla být i užitečnou - například pokud vám chtěl policista strčit pokutový lístek za stěrač. Vůz by se totiž dřív rozpadl, než by se mu to povedlo. Problémy s první generací Bety však měly i jeden skutečně pozitivní přínos: Lancia jako vůbec první automobilka zavedla na britském trhu šestiletou záruku na prorezavění karoserie.

Škoda Estelle, 1977 - 1984

Škoda 105/120 se na britském trhu prodávala pod označením Estelle a právě první kusy této Škodovky zajistily automobilce nepříliš lichotivou pověst, kterou umocňovaly žerty typu „Jak zdvojnásobit cenu Škody Estelle? Natankujte plnou nádrž." První kusy totiž trápily problémy s kvalitou výroby a problémové bylo bohužel i chlazení. Jakmile se však podařilo tyto neřesti modelu Estelle vyřešit, začala si Škoda budovat pověst laciného, robustního a spolehlivého vozu.

Yugo Sana

Pokud jste v osmdesátých letech žili ve Velké Británii a místo ojety lepší značky jste nutně potřebovali nový vůz, pravděpodobně jste se rozhodovali mezi Ladou Riva, FSO Polonez a Yugo Sana. A Sana údajně vůbec špatným vozem. Problém však nastal v momentě, kdy v Jugoslávii vypulka válka. Export vozů byl zastaven a majitelé údajně zoufali, že si nekoupili cokoliv jiného - třeba Allegro z následujícího odstavce.

img-responsive

Yugo Sana | foto: wheelsage.org

Austin Allegro Mk1 (1973-75)

Alegro se sice na našich silnicích pravděpodobně nikdy neobjevilo, podle britského webu však evidentně nemáme čeho litovat. Podle autora totiž vůz vznikl pravděpodobně pouhým omylem.

Lava Riva (1983 - 1997)

Když se v roce 2011 Vladimír Putin zúčastnil představení nového vozu Lada Granta, usedl za volant a pětkrát se neúspěšně pokusil nastartovat motor. Poté vystoupil a chtěl se podívat pod kapotu - leč také neúspěšně. Podle Driving.co.uk je ale vše v pořádku - konečně si mohl na vlastní kůži vyzkoušet jakou kvalitu měly vozy, které byly z Ruska do Británie exportovány v průběhu osmdesátých a devadesátých let.

img-responsive

Pod označením Lada Riva se schovávala celá rodinka VAZ-2105, VAZ-2104 a VAZ-2107 | foto: Lada

Alfa Romeo (1983 - 87)

Tento italský hatchback byl označen jako výsledek sňatku požehnaného ďáblem. Nissan totiž nabídl italské automobilce nepříliš povedené šasi modelu Cherry a Alfa do něj vložila svůj motor boxer a přední nápravu. Výsledek? Korodující pohroma.

Ford Escort Mk 5 (1990 - 1992)

Již od svého představení se Ford Escort těšil velké popularitě, jeho pátou generaci, respektive model před faceliftem, ale automobilka údajně pořádně odflákla a rozdílů oproti jejímu předchůdci byste mnoho nepočítali. Přesto se ale pátá generace stala důležitou, neboť bez ní by v roce 1998 nevznikl Focus, který se stal více než důstojným nástupcem Escortu.

img-responsive

Suzuki X-90 | foto: wheelsage.org

Suzuki X-90 (1996 - 97)

Dodnes se přesně nevím, na koho přesně chtěla automobilka s modelem X-90 zacílit. Prazvláštní kombinace SUV, dvoudveřového kupé a targy na platformě Vitary ale u zákazníků naprosto pohořela a v posledním roce Suzuki dokonce srazila ceny o 25 %. Dnes však X-90 patří k vyhledávaným raritám a její cena naopak roste. A pak se v tom někdo vyznejte. 

Reva G-Wiz Mk 1 (2001 - 07)

Pokud si chcete vybít vztek na nějakém elektromobilu, pak bude G-Wiz tou nejlepší volbou. Tohle auto totiž nebylo jen ošklivé. Současně bylo i příšerně pomalé, špatně postavené, mělo mizerný dojezd a v případě nehody svou posádku prakticky nechránilo. G-Wiz byl totiž zařazen mezi "těžké" čtyřkolky a tak dostal výjimku z klasických evropských crash-testů.

img-responsive

ssangyong rodius | foto: SsangYong

Ssangyong Rodius (2014 - 2011)

Pokud bychom chtěli být zlí, mohli bychom říci, že „Kdo neumí,učí." Za designem vozu totiž stojí bývalá hlava renomované umělecké školy "Royal College of Art’s" Ken Greenly. Navíc pro Ssangyong navrhl ještě jednoho krasavce - s názvem Musso.

Na druhou stranu je však potřeba dodat, že se podílel i na designu velice elegantního Bentley Continental  R z roku 1991. Takže vlastně vůbec nechápeme, jak se mohl propracovat až k designu vozů, které se pravidelně umisťují v žebříčcích nepříliš povedeného designu.

Vytisknout

Diskuze: Škoda mezi nejhoršími automobily světa. Co se stalo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai Ioniq 6

TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Bezpečná jízda v zimních podmínkách

Pirelli radí, jak jezdit v zimě

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Cebia odhalila další velmi rozšířený podvod s ojetými vozy

Ilustrační foto

Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

Cestování na čtyřech kolech se stalo synonymem pro svobodu, dobrodružství i nezávislost

Pět nejčastějších omylů spojených se zimní dovolenou v karavanu

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy

Potvrzeno. Tohle mluví o elektromobilech v Česku jasně

Hyundai IONIQ 5

TEST Hyundai Ioniq 5 AWD – vetřelec z jiné planety, který překvapí i pozlobí

Toyota

Pět základních smyslů při nehodě nečekaně v ohrožení

DS 4 Crossback 1.5 BlueHDi

Test DS4 Rivoli Cross 1.5 BlueHDi 130 EA8, moře stylu, malá spotřeba

ojetá auta

Situace v Česku na trhu ojetých aut za 9 měsíců letošního roku

Kia Stinger

Kia na českém trhu. Oslava nebo smutek?

Představení Škody Superb 4. generace

Škoda Superb 4. generace: Více prostoru a pohodlí, 6 pohonných jednotek, inovativní systémy

Toyota HySE-X1

Toyota bude na Dakaru testovat lehký vodíkový vůz

Toyota GR86

TEST Toyota GR86 - návyková záležitost za cenu běžné Octavie

Ilustrační foto

Podzimní nástrahy: Pozor na nízké slunce, zvěř i ledovku

reklama

Doporučujeme

Moskvič 2144 Istra

Tragédie místo úspěchu? Moskvič měl dostat Sověty na úroveň Západu, něco se ale…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

  2. Pirelli radí, jak jezdit v zimě

  3. TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud