V sobotu 3.září letošního roku oslaví příznivci značky PORSCHE již 130. výročí narozenin slavného automobilového konstruktéra Ferdinanda Porsche.
Tento geniální tvůrce mnoha úspěšných automobilů minulého století se narodil v českých Vratislavicích nad Nisou u Liberce, na severu Čech. Před pěti lety byla na jeho rodný dům umístěna pamětní deska připomínající tohoto rodáka a již dva roky zde sídlí i klub majitelů historických vozů Porsche. Tento klub již několik let pořádá pravidelně vždy nejbližší víkend porscheho narozenin (3.9.1875) setkání na připomenutí zakladatele této dnes slavné značky.
Také letos se ve Vratislavicích nad Nisou uskuteční setkání automobilů Porsche právě o víkendu 2.- 4.září. Centrum setkání bude ve vratislavickém pivovaru KONRAD, kde vzniká i malé motoristické muzeum a účastníci budou mít možnost vyrazit na krátkou turisticko-orientační rallye nejen po stopách Ferdinanda Porsche v kraji, ale i za malebnou krajinou Jizerských hor. V posledních letech je pravidelným účastníkem setkání i bývalý závodník na vozech Porsche, J.Juhan ze Ženevy a dokonce přijíždí i někteří čeští rodáci až z USA.
V loňském roce na setkání do Vratislavic n/N přijelo na 70 krásných sportovních automobilů Porsche a tak pořadatelé věří, že letošní mezinárodní sraz možná pokoří i magickou stovku vozidel. Ať se to podaří, či ne, je to každoročně největší setkání automobilů Porsche v naší zemi, které vedle mnoha účastníků láká i velké množství diváků a obdivovatelů značky.
Pořadatel:
PORSCHE CLASSIC CLUB ČESKÁ REPUBLIKAJediný Porsche klub na světě sídlící v rodném doměF.Porsche Tanvaldská 38, 463 11 Vratislavice nad Nisou
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.