Když přijde na opravy luxusních sportovních automobilů, většina z nás by se nejspíš obrátila na originální servis, u kterého bude mít jistotu spolehlivé opravy a záruky. Pokud je však váš automobil poškozen do té míry, že by vám pojišťovna jeho opravu zřejmě už ani neproplatila, zřejmě se obrátíte na některého z talentovaných soukromníků, jako je například ruský všeuměl Arthur Tussik.
Arthur Tussik je ruský karosář, který se rozhodně nebojí práce na autech, které by většina originálních servisů a pojišťoven okamžitě odepsala. Nezalekne se totiž ani oprav na první pohled odepsaných sporťáků zmuchlaných jak papír, u kterých klidně vymění i pomačkané střechy, srovná rám, navaří sloupky či nosníky a vyklepe pomačkanou karoserii.
Vše přitom publikuje na svém YouTube kanálu Arthur Tussik a poměrně často se dostává i do hledáčku motoristických webů. Za jeho kariéru už mu totiž rukama prošlo nespočet BMW, včetně modelu M3, Mercedesy-Benz včetně luxusní třídy S a nyní se k němu do dílny dostalo i pomačkané Porsche Panamera první generace po faceliftu.
Upřímně netušíme co všechno majitel s vozem prováděl, ovšem jeho levá přední část je silně poškozena - chybí kus nárazníku, blatník a pořádnou ránu musel dostat i podběh se sloupkem, následkem čehož zřejmě došlo i ke zkřížení dveří, které podle videa sotva drží zavřené a je na nich vidět pořádná spára. Náraz musel pravděpodobně poškodit i zavěšení levého předního kola, které už však nejspíš vyměnil někdo jiný a Arthur se postará jen o klempířinu.
Jak už jsme výše naznačovali, Arthur se nebojí pustit ani do aut, která by pojišťovna automaticky odepsala, což bude zřejmě i případ tohoto Porsche. Jakmile totiž dojde k poškození rámu, málokdy se vyplatí nákladná oprava, po které vůz stejně ztrácí svou tuhost.
Tohle však Arthur neřeší a pouští se do díla, které začíná posazením auta na rovnací stolici a pokračuje rozebíráním. Jakmile se dostane až k poškozenému kusu šasi, vyrovná ho pomocí rovnacího rámu, prkna a kladiva - zkrátka ruská škola. Před navařováním dříve odstraněných a srovnaných dílů si Arthur hlídá rovinu prahu a linií pomocí vodováhy a ještě před svařováním zkouší i usazení nových dveří a jejich slícování.
Po opravách sloupku a podběhu přichází na řadu instalace lehce poškozeného hliníkového blatníku, pravděpodobně z jiného vozu, který je však potřeba nejprve vyklepat a poté zalakovat. Poté už jen stačí na zkoušku usadit přední blatník a vůz může do lakovny.
Z té se vrací bourané Porsche v podobně zánovního vozu. Stačí už jen všechno usadit, nacvakat plastové díly a těsnění, instalovat světlomety a Porsche vypadá, jako by nikdy žádnou nehodu neutrpělo. Celý proces oprav přitom trval pouze 8 dnů - 4 dny práce s kovem, 4 dny na lakování.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.