Z vrakoviště zpátky na silnice? Ruský mechanik opraví i Porsche, které by jinak každý odepsal

Porsche Panamera se v rukou zručného ruského mechanika proměnilo z vraku v zánovní vůz
Porsche Panamera se v rukou zručného ruského mechanika proměnilo z vraku v zánovní vůz, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 24. července 2018 08:51
Sdílej:

Když přijde na opravy luxusních sportovních automobilů, většina z nás by se nejspíš obrátila na originální servis, u kterého bude mít jistotu spolehlivé opravy a záruky. Pokud je však váš automobil poškozen do té míry, že by vám pojišťovna jeho opravu zřejmě už ani neproplatila, zřejmě se obrátíte na některého z talentovaných soukromníků, jako je například ruský všeuměl Arthur Tussik.

Arthur Tussik je ruský karosář, který se rozhodně nebojí práce na autech, které by většina originálních servisů a pojišťoven okamžitě odepsala. Nezalekne se totiž ani oprav na první pohled odepsaných sporťáků zmuchlaných jak papír, u kterých klidně vymění i pomačkané střechy, srovná rám, navaří sloupky či nosníky a vyklepe pomačkanou karoserii.

Vše přitom publikuje na svém YouTube kanálu Arthur Tussik a poměrně často se dostává i do hledáčku motoristických webů. Za jeho kariéru už mu totiž rukama prošlo nespočet BMW, včetně modelu M3, Mercedesy-Benz včetně luxusní třídy S a nyní se k němu do dílny dostalo i pomačkané Porsche Panamera první generace po faceliftu.

Upřímně netušíme co všechno majitel s vozem prováděl, ovšem jeho levá přední část je silně poškozena - chybí kus nárazníku, blatník a pořádnou ránu musel dostat i podběh se sloupkem, následkem čehož zřejmě došlo i ke zkřížení dveří, které podle videa sotva drží zavřené a je na nich vidět pořádná spára. Náraz musel pravděpodobně poškodit i zavěšení levého předního kola, které už však nejspíš vyměnil někdo jiný a Arthur se postará jen o klempířinu.

Jak už jsme výše naznačovali, Arthur se nebojí pustit ani do aut, která by pojišťovna automaticky odepsala, což bude zřejmě i případ tohoto Porsche. Jakmile totiž dojde k poškození rámu, málokdy se vyplatí nákladná oprava, po které vůz stejně ztrácí svou tuhost.

Tohle však Arthur neřeší a pouští se do díla, které začíná posazením auta na rovnací stolici a pokračuje rozebíráním. Jakmile se dostane až k poškozenému kusu šasi, vyrovná ho pomocí rovnacího rámu, prkna a kladiva - zkrátka ruská škola. Před navařováním dříve odstraněných a srovnaných dílů si Arthur hlídá rovinu prahu a linií pomocí vodováhy a ještě před svařováním zkouší i usazení nových dveří a jejich slícování.

Po opravách sloupku a podběhu přichází na řadu instalace lehce poškozeného hliníkového blatníku, pravděpodobně z jiného vozu, který je však potřeba nejprve vyklepat a poté zalakovat. Poté už jen stačí na zkoušku usadit přední blatník a vůz může do lakovny.

Z té se vrací bourané Porsche v podobně zánovního vozu. Stačí už jen všechno usadit, nacvakat plastové díly a těsnění, instalovat světlomety a Porsche vypadá, jako by nikdy žádnou nehodu neutrpělo. Celý proces oprav přitom trval pouze 8 dnů - 4 dny práce s kovem, 4 dny na lakování.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.