Když přijde na opravy luxusních sportovních automobilů, většina z nás by se nejspíš obrátila na originální servis, u kterého bude mít jistotu spolehlivé opravy a záruky. Pokud je však váš automobil poškozen do té míry, že by vám pojišťovna jeho opravu zřejmě už ani neproplatila, zřejmě se obrátíte na některého z talentovaných soukromníků, jako je například ruský všeuměl Arthur Tussik.
Arthur Tussik je ruský karosář, který se rozhodně nebojí práce na autech, které by většina originálních servisů a pojišťoven okamžitě odepsala. Nezalekne se totiž ani oprav na první pohled odepsaných sporťáků zmuchlaných jak papír, u kterých klidně vymění i pomačkané střechy, srovná rám, navaří sloupky či nosníky a vyklepe pomačkanou karoserii.
Vše přitom publikuje na svém YouTube kanálu Arthur Tussik a poměrně často se dostává i do hledáčku motoristických webů. Za jeho kariéru už mu totiž rukama prošlo nespočet BMW, včetně modelu M3, Mercedesy-Benz včetně luxusní třídy S a nyní se k němu do dílny dostalo i pomačkané Porsche Panamera první generace po faceliftu.
Upřímně netušíme co všechno majitel s vozem prováděl, ovšem jeho levá přední část je silně poškozena - chybí kus nárazníku, blatník a pořádnou ránu musel dostat i podběh se sloupkem, následkem čehož zřejmě došlo i ke zkřížení dveří, které podle videa sotva drží zavřené a je na nich vidět pořádná spára. Náraz musel pravděpodobně poškodit i zavěšení levého předního kola, které už však nejspíš vyměnil někdo jiný a Arthur se postará jen o klempířinu.
Jak už jsme výše naznačovali, Arthur se nebojí pustit ani do aut, která by pojišťovna automaticky odepsala, což bude zřejmě i případ tohoto Porsche. Jakmile totiž dojde k poškození rámu, málokdy se vyplatí nákladná oprava, po které vůz stejně ztrácí svou tuhost.
Tohle však Arthur neřeší a pouští se do díla, které začíná posazením auta na rovnací stolici a pokračuje rozebíráním. Jakmile se dostane až k poškozenému kusu šasi, vyrovná ho pomocí rovnacího rámu, prkna a kladiva - zkrátka ruská škola. Před navařováním dříve odstraněných a srovnaných dílů si Arthur hlídá rovinu prahu a linií pomocí vodováhy a ještě před svařováním zkouší i usazení nových dveří a jejich slícování.
Po opravách sloupku a podběhu přichází na řadu instalace lehce poškozeného hliníkového blatníku, pravděpodobně z jiného vozu, který je však potřeba nejprve vyklepat a poté zalakovat. Poté už jen stačí na zkoušku usadit přední blatník a vůz může do lakovny.
Z té se vrací bourané Porsche v podobně zánovního vozu. Stačí už jen všechno usadit, nacvakat plastové díly a těsnění, instalovat světlomety a Porsche vypadá, jako by nikdy žádnou nehodu neutrpělo. Celý proces oprav přitom trval pouze 8 dnů - 4 dny práce s kovem, 4 dny na lakování.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.