Záběr nehody, který se k nám dostal, zachycuje řidiče "protijedoucí" Audi Q7, který za zvláštních okolností naboural do vozu Volkswagen Amarok, z něhož záznam pochází. O tom, co se řidiči stalo a proč k nehodě došlo můžeme pouze spekulovat, nejvíce zajímavý je však rozsah poškození na vozidle VW Amarok.
Ještě se však na chvilku vrátíme k příčině nehody. Záběr není natolik detailní, aby prozradil, zda řidič Audi propadl mikrospánku nebo nevěnoval řízení dostatečnou pozornost. Někteří čtenáři ještě spekulují nad tím, zda nemohl automobil prostě přehlédnout přes široký A sloupek, u velkého a zářivě modrého Volkswagenu Amarok je to však velice nepravděpodobné.
Nejvíce se přikláníme k variantě, že byl řidič Q7 pouze oslněn sluncem - ze záběru je viditelné jak vjíždí z prudkého (zřejmě zapadajícího) slunce do stínu a každý řidič ví, jak jsou tyto situace nepříjemné. O síle nárazu pak také nemusíme příliš pochybovat - obě auta byla dostatečně odhozena. Na videu je také dobře vidět rozsah čelního poškození na vozidle Audi i fakt, že došlo k vystřelení airbagu.
Poškozený (z hlediska zavinění nehody) VW Amarok měl však štěstí. Záznam totiž pochází z oblasti Gungahlin z Austrálie, kde bývají speciální nárazníky typu bullbar a roobar běžným doplňkem. Žádný řidič nechce riskovat, že by jeho vůz nějaký klokan či jiné sražené zvíře vyřadilo z provozu a on by pak zůstal nepojízdný. (V Austrálii by to bylo obecně díky nízkému osídlení velmi nepříjemné).
Právě nainstalovaný ochranný rám v tomto případě zachránil VW Amarok od jakéhokoliv poškození. Ať se díváme na dostupné fotografie, které se nám podařilo nalézt na osobním profilu řidiče Volkswagenu jakkoliv, nevidíme žádný šrám, který by si jeho vůz z nehody odvážel. Řidič Audi je oproti tomu za svůj čin potrestán dostatečně. I přes sprostý komentář, kterým autor videa častuje řidiče Audi, má tento příběh pro poškozeného šťastný konec.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.