Záběr nehody, který se k nám dostal, zachycuje řidiče "protijedoucí" Audi Q7, který za zvláštních okolností naboural do vozu Volkswagen Amarok, z něhož záznam pochází. O tom, co se řidiči stalo a proč k nehodě došlo můžeme pouze spekulovat, nejvíce zajímavý je však rozsah poškození na vozidle VW Amarok.
Ještě se však na chvilku vrátíme k příčině nehody. Záběr není natolik detailní, aby prozradil, zda řidič Audi propadl mikrospánku nebo nevěnoval řízení dostatečnou pozornost. Někteří čtenáři ještě spekulují nad tím, zda nemohl automobil prostě přehlédnout přes široký A sloupek, u velkého a zářivě modrého Volkswagenu Amarok je to však velice nepravděpodobné.
Nejvíce se přikláníme k variantě, že byl řidič Q7 pouze oslněn sluncem - ze záběru je viditelné jak vjíždí z prudkého (zřejmě zapadajícího) slunce do stínu a každý řidič ví, jak jsou tyto situace nepříjemné. O síle nárazu pak také nemusíme příliš pochybovat - obě auta byla dostatečně odhozena. Na videu je také dobře vidět rozsah čelního poškození na vozidle Audi i fakt, že došlo k vystřelení airbagu.
Poškozený (z hlediska zavinění nehody) VW Amarok měl však štěstí. Záznam totiž pochází z oblasti Gungahlin z Austrálie, kde bývají speciální nárazníky typu bullbar a roobar běžným doplňkem. Žádný řidič nechce riskovat, že by jeho vůz nějaký klokan či jiné sražené zvíře vyřadilo z provozu a on by pak zůstal nepojízdný. (V Austrálii by to bylo obecně díky nízkému osídlení velmi nepříjemné).
Právě nainstalovaný ochranný rám v tomto případě zachránil VW Amarok od jakéhokoliv poškození. Ať se díváme na dostupné fotografie, které se nám podařilo nalézt na osobním profilu řidiče Volkswagenu jakkoliv, nevidíme žádný šrám, který by si jeho vůz z nehody odvážel. Řidič Audi je oproti tomu za svůj čin potrestán dostatečně. I přes sprostý komentář, kterým autor videa častuje řidiče Audi, má tento příběh pro poškozeného šťastný konec.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?