Záběr nehody, který se k nám dostal, zachycuje řidiče "protijedoucí" Audi Q7, který za zvláštních okolností naboural do vozu Volkswagen Amarok, z něhož záznam pochází. O tom, co se řidiči stalo a proč k nehodě došlo můžeme pouze spekulovat, nejvíce zajímavý je však rozsah poškození na vozidle VW Amarok.
Ještě se však na chvilku vrátíme k příčině nehody. Záběr není natolik detailní, aby prozradil, zda řidič Audi propadl mikrospánku nebo nevěnoval řízení dostatečnou pozornost. Někteří čtenáři ještě spekulují nad tím, zda nemohl automobil prostě přehlédnout přes široký A sloupek, u velkého a zářivě modrého Volkswagenu Amarok je to však velice nepravděpodobné.
Nejvíce se přikláníme k variantě, že byl řidič Q7 pouze oslněn sluncem - ze záběru je viditelné jak vjíždí z prudkého (zřejmě zapadajícího) slunce do stínu a každý řidič ví, jak jsou tyto situace nepříjemné. O síle nárazu pak také nemusíme příliš pochybovat - obě auta byla dostatečně odhozena. Na videu je také dobře vidět rozsah čelního poškození na vozidle Audi i fakt, že došlo k vystřelení airbagu.
Poškozený (z hlediska zavinění nehody) VW Amarok měl však štěstí. Záznam totiž pochází z oblasti Gungahlin z Austrálie, kde bývají speciální nárazníky typu bullbar a roobar běžným doplňkem. Žádný řidič nechce riskovat, že by jeho vůz nějaký klokan či jiné sražené zvíře vyřadilo z provozu a on by pak zůstal nepojízdný. (V Austrálii by to bylo obecně díky nízkému osídlení velmi nepříjemné).
Právě nainstalovaný ochranný rám v tomto případě zachránil VW Amarok od jakéhokoliv poškození. Ať se díváme na dostupné fotografie, které se nám podařilo nalézt na osobním profilu řidiče Volkswagenu jakkoliv, nevidíme žádný šrám, který by si jeho vůz z nehody odvážel. Řidič Audi je oproti tomu za svůj čin potrestán dostatečně. I přes sprostý komentář, kterým autor videa častuje řidiče Audi, má tento příběh pro poškozeného šťastný konec.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.