Vzpomínky na triumf v závodě do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“ jsou ještě živé. Volkswagen Motorsport se 24. června zapsal do historie jízdou Romaina Dumase (F), který se závodním vozem I.D. R Pikes Peak stanovil časem 7:57,148 minuty nový rekord nejslavnějšího závodu do vrchu na světě. Od 12. do 15. července bude hon za rekordy pokračovat na Festivalu rychlosti 2018 v Goodwoodu. Legendární akce pro fanoušky motoristického sportu je největším podnikem svého druhu na světě a v letošním roce oslaví již své 25. výročí. Organizátoři této jedinečné oslavy motoristického sportu na jihu Anglie očekávají více než 200 000 návštěvníků z celého světa.
I.D. R Pikes Peak oslaví v Goodwoodu svou závodní premiéru v Evropě. První závodní vůz Volkswagen s čistě elektrickým pohonem je sportovní předzvěstí rodiny modelů Volkswagen I.D. „Šíleně se těším, až na Festivalu rychlosti v Goodwoodu znovu usednu za volant vozu I.D. R Pikes Peak,“ říká Dumas. „Závod na usedlosti vévody z Richmondu je naprosto mimořádnou akcí s obrovskou tradicí. V této skvělé atmosféře startují nejlepší jezdci světa s mnohdy legendárními závodními vozy. I.D. R Pikes Peak je sice ještě velmi mladým vozem, ale po rekordní jízdě na Pikes Peaku se stal žijící legendou‘.“
„Je pro nás velkou ctí, že se smíme zúčastnit Festivalu rychlosti v Goodwoodu,“ dodává Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Při pomyšlení na grandiózní úspěch na Pikes Peaku mi stále ještě naskakuje husí kůže. Ale tento závod je historií. Hledíme vpřed a máme radost, že nyní můžeme představit I.D. R Pikes Peak také evropským fanouškům. Naše značka se upsala elektrické mobilitě a rádi bychom všem ukázali, jak může být toto téma emocionální ještě dřív, než bude v roce 2020 uvedena na trh první modelová řada Volkswagen s čistě elektrickým pohonem.“
Pahorek místo hory: hon za elektrickým rekordem v Goodwoodu
Volkswagen bude v Goodwoodu usilovat se závodním vozem I.D. R Pikes Peak o další rekord: nejlepší čas pro elektromobily. Aktuální rekord legendárního závodu do vrchu „Goodwood Hillclimb“ stanovil v roce 2013 Jonny Cocker (GB) časem 47,34 sekundy za volantem vozu Lola-Drayson B12 69/EV. Dodnes platný absolutní rekord drží bývalý jezdec Formule 1 Nick Heidfeld (D), který v roce 1999 projel trať o délce pouhých 1,86 kilometru za 41,6 sekundy s monopostem Formule 1 McLaren-Mercedes MP4/13.
Aby se však plán podařilo zrealizovat, musí nejprve Volkswagen Motorsport podat logistický mistrovský výkon. I.D. R Pikes Peak byl po rekordní jízdě v závodě do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“ co nejrychleji připraven pro přepravu do Evropy a teprve před několika dny letecky dorazil do hlavního sídla oddělení Volkswagen Motorsport v Hannoveru, v němž je závodní elektromobil v současnosti připravován, aby se mohl vydat na cestu do jižní Anglie, kde na něj čeká nová výzva. Pro tým Volkswagen Motorsport to znamená další závod s časem.
V Goodwoodu se postaví na start Twin-Golf Pikes Peak z roku 1987
Volkswagen Motorsport nabídne návštěvníkům letošního Festivalu rychlosti v Goodwoodu ještě jednu „lahůdku“. Kromě závodního vozu I.D. R Pikes Peak se závodu na goodwoodském pahorku zúčastní také Twin-Golf Pikes Peak z roku 1987. Za volantem závodního vozu se dvěma motory o celkovém výkonu 480 kW (652 k) se budou střídat Hans-Joachim „Strietzel“ Stuck a Jochi Kleint. Stejně jako u závodního vozu I.D. R Pikes Peak se inženýři u senzačního Golfu tehdy rozhodli pro řešení se dvěma zdroji hnací síly. V závodním voze I.D. R Pikes Peak pracují dva elektromotory s nejvyšším celkovým výkonem 500 kW (680 k). Obě vozidla budou k vidění nejen během závodu. Návštěvníci je budou moci obdivovat také v expozici v areálu parkoviště závodních strojů, a to ve společnosti jezdců, kteří budou poskytovat rozhovory a rozdávat autogramy.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.