Elektrický Volkswagen si jede pro další rekord. A nebude na to sám

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 11. července 2018, 12:00 Google+

Vzpomínky na triumf v závodě do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“ jsou ještě živé. Volkswagen Motorsport se 24. června zapsal do historie jízdou Romaina Dumase (F), který se závodním vozem I.D. R Pikes Peak stanovil časem 7:57,148 minuty nový rekord nejslavnějšího závodu do vrchu na světě. Od 12. do 15. července bude hon za rekordy pokračovat na Festivalu rychlosti 2018 v Goodwoodu. Legendární akce pro fanoušky motoristického sportu je největším podnikem svého druhu na světě a v letošním roce oslaví již své 25. výročí. Organizátoři této jedinečné oslavy motoristického sportu na jihu Anglie očekávají více než 200 000 návštěvníků z celého světa.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Volkswagen I.D. R Pikes Peak | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

I.D. R Pikes Peak oslaví v Goodwoodu svou závodní premiéru v Evropě. První závodní vůz Volkswagen s čistě elektrickým pohonem je sportovní předzvěstí rodiny modelů Volkswagen I.D. „Šíleně se těším, až na Festivalu rychlosti v Goodwoodu znovu usednu za volant vozu I.D. R Pikes Peak,“ říká Dumas. „Závod na usedlosti vévody z Richmondu je naprosto mimořádnou akcí s obrovskou tradicí. V této skvělé atmosféře startují nejlepší jezdci světa s mnohdy legendárními závodními vozy. I.D. R Pikes Peak je sice ještě velmi mladým vozem, ale po rekordní jízdě na Pikes Peaku se stal žijící legendou‘.“

„Je pro nás velkou ctí, že se smíme zúčastnit Festivalu rychlosti v Goodwoodu,“ dodává Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Při pomyšlení na grandiózní úspěch na Pikes Peaku mi stále ještě naskakuje husí kůže. Ale tento závod je historií. Hledíme vpřed a máme radost, že nyní můžeme představit I.D. R Pikes Peak také evropským fanouškům. Naše značka se upsala elektrické mobilitě a rádi bychom všem ukázali, jak může být toto téma emocionální ještě dřív, než bude v roce 2020 uvedena na trh první modelová řada Volkswagen s čistě elektrickým pohonem.“

Pahorek místo hory: hon za elektrickým rekordem v Goodwoodu

Volkswagen bude v Goodwoodu usilovat se závodním vozem I.D. R Pikes Peak o další rekord: nejlepší čas pro elektromobily. Aktuální rekord legendárního závodu do vrchu „Goodwood Hillclimb“ stanovil v roce 2013 Jonny Cocker (GB) časem 47,34 sekundy za volantem vozu Lola-Drayson B12 69/EV. Dodnes platný absolutní rekord drží bývalý jezdec Formule 1 Nick Heidfeld (D), který v roce 1999 projel trať o délce pouhých 1,86 kilometru za 41,6 sekundy s monopostem Formule 1 McLaren-Mercedes MP4/13.

Aby se však plán podařilo zrealizovat, musí nejprve Volkswagen Motorsport podat logistický mistrovský výkon. I.D. R Pikes Peak byl po rekordní jízdě v závodě do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“ co nejrychleji připraven pro přepravu do Evropy a teprve před několika dny letecky dorazil do hlavního sídla oddělení Volkswagen Motorsport v Hannoveru, v němž je závodní elektromobil v současnosti připravován, aby se mohl vydat na cestu do jižní Anglie, kde na něj čeká nová výzva. Pro tým Volkswagen Motorsport to znamená další závod s časem.

V Goodwoodu se postaví na start Twin-Golf Pikes Peak z roku 1987

Volkswagen Motorsport nabídne návštěvníkům letošního Festivalu rychlosti v Goodwoodu ještě jednu „lahůdku“. Kromě závodního vozu I.D. R Pikes Peak se závodu na goodwoodském pahorku zúčastní také Twin-Golf Pikes Peak z roku 1987. Za volantem závodního vozu se dvěma motory o celkovém výkonu 480 kW (652 k) se budou střídat Hans-Joachim „Strietzel“ Stuck a Jochi Kleint. Stejně jako u závodního vozu I.D. R Pikes Peak se inženýři u senzačního Golfu tehdy rozhodli pro řešení se dvěma zdroji hnací síly. V závodním voze I.D. R Pikes Peak pracují dva elektromotory s nejvyšším celkovým výkonem 500 kW (680 k). Obě vozidla budou k vidění nejen během závodu. Návštěvníci je budou moci obdivovat také v expozici v areálu parkoviště závodních strojů, a to ve společnosti jezdců, kteří budou poskytovat rozhovory a rozdávat autogramy.

Vytisknout

Diskuze: Elektrický Volkswagen si jede pro další rekord. A nebude na to sám

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Krádež benzínu za 40 000 Kč? Zloději ji zvládli z pohodlí domova

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud