Vzpomínky na triumf v závodě do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“ jsou ještě živé. Volkswagen Motorsport se 24. června zapsal do historie jízdou Romaina Dumase (F), který se závodním vozem I.D. R Pikes Peak stanovil časem 7:57,148 minuty nový rekord nejslavnějšího závodu do vrchu na světě. Od 12. do 15. července bude hon za rekordy pokračovat na Festivalu rychlosti 2018 v Goodwoodu. Legendární akce pro fanoušky motoristického sportu je největším podnikem svého druhu na světě a v letošním roce oslaví již své 25. výročí. Organizátoři této jedinečné oslavy motoristického sportu na jihu Anglie očekávají více než 200 000 návštěvníků z celého světa.
I.D. R Pikes Peak oslaví v Goodwoodu svou závodní premiéru v Evropě. První závodní vůz Volkswagen s čistě elektrickým pohonem je sportovní předzvěstí rodiny modelů Volkswagen I.D. „Šíleně se těším, až na Festivalu rychlosti v Goodwoodu znovu usednu za volant vozu I.D. R Pikes Peak,“ říká Dumas. „Závod na usedlosti vévody z Richmondu je naprosto mimořádnou akcí s obrovskou tradicí. V této skvělé atmosféře startují nejlepší jezdci světa s mnohdy legendárními závodními vozy. I.D. R Pikes Peak je sice ještě velmi mladým vozem, ale po rekordní jízdě na Pikes Peaku se stal žijící legendou‘.“
„Je pro nás velkou ctí, že se smíme zúčastnit Festivalu rychlosti v Goodwoodu,“ dodává Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Při pomyšlení na grandiózní úspěch na Pikes Peaku mi stále ještě naskakuje husí kůže. Ale tento závod je historií. Hledíme vpřed a máme radost, že nyní můžeme představit I.D. R Pikes Peak také evropským fanouškům. Naše značka se upsala elektrické mobilitě a rádi bychom všem ukázali, jak může být toto téma emocionální ještě dřív, než bude v roce 2020 uvedena na trh první modelová řada Volkswagen s čistě elektrickým pohonem.“
Pahorek místo hory: hon za elektrickým rekordem v Goodwoodu
Volkswagen bude v Goodwoodu usilovat se závodním vozem I.D. R Pikes Peak o další rekord: nejlepší čas pro elektromobily. Aktuální rekord legendárního závodu do vrchu „Goodwood Hillclimb“ stanovil v roce 2013 Jonny Cocker (GB) časem 47,34 sekundy za volantem vozu Lola-Drayson B12 69/EV. Dodnes platný absolutní rekord drží bývalý jezdec Formule 1 Nick Heidfeld (D), který v roce 1999 projel trať o délce pouhých 1,86 kilometru za 41,6 sekundy s monopostem Formule 1 McLaren-Mercedes MP4/13.
Aby se však plán podařilo zrealizovat, musí nejprve Volkswagen Motorsport podat logistický mistrovský výkon. I.D. R Pikes Peak byl po rekordní jízdě v závodě do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“ co nejrychleji připraven pro přepravu do Evropy a teprve před několika dny letecky dorazil do hlavního sídla oddělení Volkswagen Motorsport v Hannoveru, v němž je závodní elektromobil v současnosti připravován, aby se mohl vydat na cestu do jižní Anglie, kde na něj čeká nová výzva. Pro tým Volkswagen Motorsport to znamená další závod s časem.
V Goodwoodu se postaví na start Twin-Golf Pikes Peak z roku 1987
Volkswagen Motorsport nabídne návštěvníkům letošního Festivalu rychlosti v Goodwoodu ještě jednu „lahůdku“. Kromě závodního vozu I.D. R Pikes Peak se závodu na goodwoodském pahorku zúčastní také Twin-Golf Pikes Peak z roku 1987. Za volantem závodního vozu se dvěma motory o celkovém výkonu 480 kW (652 k) se budou střídat Hans-Joachim „Strietzel“ Stuck a Jochi Kleint. Stejně jako u závodního vozu I.D. R Pikes Peak se inženýři u senzačního Golfu tehdy rozhodli pro řešení se dvěma zdroji hnací síly. V závodním voze I.D. R Pikes Peak pracují dva elektromotory s nejvyšším celkovým výkonem 500 kW (680 k). Obě vozidla budou k vidění nejen během závodu. Návštěvníci je budou moci obdivovat také v expozici v areálu parkoviště závodních strojů, a to ve společnosti jezdců, kteří budou poskytovat rozhovory a rozdávat autogramy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.