Volkswagen Užitkové vozy vyvinul na základě konceptu California XXL z roku 2017 kempinkový vůz pro sériovou výrobu. Společnost představí nový kempinkový vůz, vycházející z modelu Crafter, poprvé na veletrhu Caravan Salon 2018 v Düsseldorfu, který se uskuteční ve dnech 24. srpna až 2. září.
Sériová verze nového kempinkového vozu navazuje na čistý, svěží design konceptu California XXL. Vzhled nového modelu také zřetelně prozrazuje příbuznost s kultovním kempinkovým vozem California T6. Zákazníci budou mít u nového modelu, stejně jako u modelu California, na výběr mezi jednobarevným a dvoubarevným lakováním karoserie.
Mezi charakteristické prvky interiéru patří světlé barvy a praktická řešení. Koupelna, včetně sprchového koutu a WC, kuchyňka a spací zóna v zadní části vozu se vyznačují důkladně promyšleným uspořádáním s ohledem na specifické požadavky života na cestách.
Volkswagen California byl představen v roce 1988 na technickém základě tehdejší třetí generace modelové řady „Transporter“. Volkswagen Užitkové vozy v současnosti vyrábí model California, odvozený od šesté generace řady T, a nedávno oslavil nejen 30. výročí zahájení výroby tohoto modelu pro volný čas, ale také výrobní milník, při němž byla překročena hranice 100 000 vyrobených vozů California. Volkswagen California je tak nejúspěšnějším kempinkovým vozem všech dob.
Volkswagen Užitkové vozy nyní vyvinul pro sériovou výrobu kempinkový vůz na základě velkého „bratra“ Transporteru, v jehož konstrukci jsou využity bohaté zkušenosti ze tří desetiletí výroby modelu California.
Více informací o novém kempinkovém vozu značky Volkswagen Užitkové vozy bude zveřejněno při zahájení veletrhu Caravan Salon v Düsseldorfu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?