Francouzská automobilka má se stavbou zábavných ostrých hatchbacků skutečně bohaté zkušenosti. Hybridní koncept 308 R Hybrid o výkonu 500 koní, který představila před třemi lety, pak zase potvrzuje, že ani elektrifikace této skupiny vozidel není této automobilce cizí.
Ovšem zatím co extrémní model 308 R Hybrid však skončil pouze u konceptu, nová generace populární 208 GTi by mohla dorazit na trh skutečně s čistě elektrickým pohonným systémem. Tedy alespoň podle prvotních informací Auto Express.
Podle dosud známých informací by nové ostré super-mini mělo být představeno v březnu příštího roku na ženevském autosalonu. Kromě konvenčního benzínového pohonu by se ale měla objevit i čistě elektrická varianta s nulovými emisemi. A zatím co klasická 208 bude postavena na platformě CMP, její elektrická varianta zřejmě vznikne na derivátu platformy e-CMP, který vznikl právě pro elektromobily.
V rozhovoru pro britský motoristický magazín promluvil na toto téma Pierre Imparato, samotný šéf Peugeotu, který se však vyhnul zabíhání do detailů. Naznačil však, že již brzy si zákazníci budou moci vybrat mezi konvenčním a elektrickým pohonem - a to včetně modelů GTi.
Automobilka se tak snaží držet krok s dobou a současně chce svým zákazníkům nabídnout pestřejší paletu možností. Jedním z dalších důvodů pro vznik elektrického GTi jsou však i další evropské restrikce emisí, které mají vstoupit v platnost v roce 2020. Imparato však podle svých slov nechce aby byla budoucnost nudná. Experti z oddělení motorsportu proto nyní pracují na několika projektech, které by měly zkombinovat zábavu, výkon a nulové emise.
V dlouhodobém výhledu pak Imparato potvrdil, že Peugeot chce mít v nabídce klasický silniční elektromobil, který nabídne okolo 400 kW, což je zhruba 544 koní. Tedy více, než kolik nabízel koncept 308 R Hybrid. Jak bude tento model označen zatím nevíme, ovšem víc bychom se o něm mohli dozvědět již příští rok.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.