Francouzská automobilka má se stavbou zábavných ostrých hatchbacků skutečně bohaté zkušenosti. Hybridní koncept 308 R Hybrid o výkonu 500 koní, který představila před třemi lety, pak zase potvrzuje, že ani elektrifikace této skupiny vozidel není této automobilce cizí.
Ovšem zatím co extrémní model 308 R Hybrid však skončil pouze u konceptu, nová generace populární 208 GTi by mohla dorazit na trh skutečně s čistě elektrickým pohonným systémem. Tedy alespoň podle prvotních informací Auto Express.
Podle dosud známých informací by nové ostré super-mini mělo být představeno v březnu příštího roku na ženevském autosalonu. Kromě konvenčního benzínového pohonu by se ale měla objevit i čistě elektrická varianta s nulovými emisemi. A zatím co klasická 208 bude postavena na platformě CMP, její elektrická varianta zřejmě vznikne na derivátu platformy e-CMP, který vznikl právě pro elektromobily.
V rozhovoru pro britský motoristický magazín promluvil na toto téma Pierre Imparato, samotný šéf Peugeotu, který se však vyhnul zabíhání do detailů. Naznačil však, že již brzy si zákazníci budou moci vybrat mezi konvenčním a elektrickým pohonem - a to včetně modelů GTi.
Automobilka se tak snaží držet krok s dobou a současně chce svým zákazníkům nabídnout pestřejší paletu možností. Jedním z dalších důvodů pro vznik elektrického GTi jsou však i další evropské restrikce emisí, které mají vstoupit v platnost v roce 2020. Imparato však podle svých slov nechce aby byla budoucnost nudná. Experti z oddělení motorsportu proto nyní pracují na několika projektech, které by měly zkombinovat zábavu, výkon a nulové emise.
V dlouhodobém výhledu pak Imparato potvrdil, že Peugeot chce mít v nabídce klasický silniční elektromobil, který nabídne okolo 400 kW, což je zhruba 544 koní. Tedy více, než kolik nabízel koncept 308 R Hybrid. Jak bude tento model označen zatím nevíme, ovšem víc bychom se o něm mohli dozvědět již příští rok.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?