Francouzská automobilka má se stavbou zábavných ostrých hatchbacků skutečně bohaté zkušenosti. Hybridní koncept 308 R Hybrid o výkonu 500 koní, který představila před třemi lety, pak zase potvrzuje, že ani elektrifikace této skupiny vozidel není této automobilce cizí.
Ovšem zatím co extrémní model 308 R Hybrid však skončil pouze u konceptu, nová generace populární 208 GTi by mohla dorazit na trh skutečně s čistě elektrickým pohonným systémem. Tedy alespoň podle prvotních informací Auto Express.
Podle dosud známých informací by nové ostré super-mini mělo být představeno v březnu příštího roku na ženevském autosalonu. Kromě konvenčního benzínového pohonu by se ale měla objevit i čistě elektrická varianta s nulovými emisemi. A zatím co klasická 208 bude postavena na platformě CMP, její elektrická varianta zřejmě vznikne na derivátu platformy e-CMP, který vznikl právě pro elektromobily.
V rozhovoru pro britský motoristický magazín promluvil na toto téma Pierre Imparato, samotný šéf Peugeotu, který se však vyhnul zabíhání do detailů. Naznačil však, že již brzy si zákazníci budou moci vybrat mezi konvenčním a elektrickým pohonem - a to včetně modelů GTi.
Automobilka se tak snaží držet krok s dobou a současně chce svým zákazníkům nabídnout pestřejší paletu možností. Jedním z dalších důvodů pro vznik elektrického GTi jsou však i další evropské restrikce emisí, které mají vstoupit v platnost v roce 2020. Imparato však podle svých slov nechce aby byla budoucnost nudná. Experti z oddělení motorsportu proto nyní pracují na několika projektech, které by měly zkombinovat zábavu, výkon a nulové emise.
V dlouhodobém výhledu pak Imparato potvrdil, že Peugeot chce mít v nabídce klasický silniční elektromobil, který nabídne okolo 400 kW, což je zhruba 544 koní. Tedy více, než kolik nabízel koncept 308 R Hybrid. Jak bude tento model označen zatím nevíme, ovšem víc bychom se o něm mohli dozvědět již příští rok.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.