Mladoboleslavská automobilka poslala závodnici Sabine Schmitz v novém voze Škoda Kodiaq RS, ještě před zahájením prodeje tohoto špičkového modelu, na rekordní jízdu „Zeleným peklem“. Česká automobilka tak prezentuje mimořádný výkon tohoto sedmimístného SUV.
Upoutávka ukazuje s jakým soustředěním vysoce profesionální tým toto výkonné SUV, zatím ještě ve sportovně pojatých maskovacích barvách, připravuje na rekordní jízdu po legendární Severní smyčce (Nordschleife) německého Nürburgringu.
Záběry ve videu poutají na nový model Škoda Kodiaq RS; kompletní video z rekordní jízdy bude zveřejněno 14. června. Nová Škoda Kodiaq RS bude mít oficiální světovou premiéru v říjnu na autosalonu v Paříži.
Sabine Schmitz jakožto uznávaná odbornice na Severní smyčku zná tento legendární 20,832 kilometrů dlouhý okruh v německém regionu Eifel se 73 zatáčkami a zhruba třísetmetrovým převýšením opravdu nazpaměť. Jako první a dosud jediná žena v historii tu vyhrála slavný 24-hodinový závod.
Šanci zažít tuto jízdu na sedadle spolujezdce si nenechal ujít František Drábek, vedoucí produktové řady Compact ve Škoda Auto, který se na vlastní kůži přesvědčil o sportovních kvalitách tohoto vysoce výkonného SUV, na jehož vývoji se významnou měrou podílel. Nová vrcholná verze úspěšného SUV bude oficiálně představena v říjnu na autosalonu v Paříži.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.