Vývoj závodního vozu I.D. R Pikes Peak byl zahájen před sedmi měsíci a představoval komplexní výzvu i pro tým designérů značky Volkswagen. „Máme již bohaté zkušenosti s vysokovýkonnými vozidly i se závodními vozy, ale výkonný prototyp, jako je I.D. R Pikes Peak, byl i pro nás světovou premiérou,“ říká Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen. „Naším úkolem bylo přenést nezaměnitelný designérský styl rodiny I.D. na tak extrémní a emocionální závodní vůz.“
Design závodního vozu I.D. R Pikes Peak měl na první pohled prozrazovat příslušnost k budoucí rodině I.D., modelové řadě sériově vyráběných vozů s čistě elektrickým pohonem, které bude Volkswagen uvádět na trh od roku 2020. Design karoserie prvního elektricky poháněného závodního vozu Volkswagen musel ale také vytvářet optimální předpoklady z technického hlediska. „Tato neobvyklá výzva byla pro celý můj tým obrovskou motivací. Jsme hrdí, že jsme součástí týmu, který realizoval tento výjimečný projekt,“ říká Bischoff.
Vývoj designu závodního vozu, startujícího v kategorii vozidel „Unlimited“, byl zahájen v říjnu 2017 na příslovečném bílém listu papíru. Bischoff se svým týmem nedostal na první poradě o mnoho víc údajů, než techniky požadovanou délku, šířku a výšku karoserie závodního vozu I.D. R Pikes Peak. „A samozřejmě jsme věděli, že se jedná o závod do vrchu,“ říká automobilový designér.
To je důležitá informace, protože fyzikální rámcové podmínky na nejslavnějším závodě do vrchu na světě jsou pro design vozidla jedinečné. Aerodynamika i chladicí soustava pro elektromotory, akumulátory a brzdy závodního vozu musí v řídkém vysokohorském vzduchu – start je v nadmořské výšce 2862 metrů, cílová čára ve výšce 4302 metrů – odolávat zatížení, které je dokonce i ve světě vrcholového motoristického sportu výjimečné. „Během procesu vývoje designu byla velmi důležitá úzká spolupráce s techniky,“ popisuje Bischoff týmovou práci zejména mezi specialisty na aerodynamiku z oddělení Volkswagen Motorsport a designérským oddělením značky Volkswagen. „Naším úkolem bylo dát tvar stanoveným požadavkům. Vytvořit symbiózu mezi designem a funkcí.“
Designérskému týmu značky Volkswagen se podařilo integrovat do extrémních tvarů karoserie závodního vozu I.D. R Pikes Peak klíčové stylistické prvky rodiny I.D. „Pro I.D. charakteristický je velmi uhlazený, estetický designérský styl se skulpturální kvalitou, který je doplněn čistým grafickým zpracováním a jedinečným světelným designem. To jsou všechno prvky, které jsme přenesli na závodní vůz I.D. R Pikes Peak ze sériových vozů budoucí rodiny I.D.,“ říká Bischoff.
I.D. R Pikes Peak je pro 56letého šéfdesignéra důležitým krokem v rámci strategii značky v oblasti elektrické mobility: „Supersportovní automobil, jako je I.D. R Pikes Peak, vyvolává v divácích emoce. Tato emocionální interpretace tématu elektrické mobility zajisté ovlivní sériové vozy rodiny I.D.“ Design rodiny I.D. s uzavřenou čelní partií zároveň ztělesňuje DNA designu značky Volkswagen, která byla založena modely Brouk a T1 Bus. „U designu závodního vozu I.D. R Pikes Peak byly zcela zřetelně středem pozornosti výkony na závodní trati. Zvládnutí této výzvy bylo pro nás zdrojem mimořádně velké radosti,“ říká Bischoff.
Závodní premiéra vozu I.D. R Pikes Peak se uskuteční 24. června 2018 v americkém státě Colorado. Cílem pro jezdce Romaina Dumase je vylepšit stávající rekord závodu pro elektricky poháněné závodní vozy. „Měl bych velkou radost, kdyby námi vyvinutý design přispěl ke splnění tohoto náročného úkolu,“ říká Bischoff. „V každém případě budeme tento den držet našim kolegům z oddělení Volkswagen Motorsport všechny palce.“
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.