Vývoj závodního vozu I.D. R Pikes Peak byl zahájen před sedmi měsíci a představoval komplexní výzvu i pro tým designérů značky Volkswagen. „Máme již bohaté zkušenosti s vysokovýkonnými vozidly i se závodními vozy, ale výkonný prototyp, jako je I.D. R Pikes Peak, byl i pro nás světovou premiérou,“ říká Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen. „Naším úkolem bylo přenést nezaměnitelný designérský styl rodiny I.D. na tak extrémní a emocionální závodní vůz.“
Design závodního vozu I.D. R Pikes Peak měl na první pohled prozrazovat příslušnost k budoucí rodině I.D., modelové řadě sériově vyráběných vozů s čistě elektrickým pohonem, které bude Volkswagen uvádět na trh od roku 2020. Design karoserie prvního elektricky poháněného závodního vozu Volkswagen musel ale také vytvářet optimální předpoklady z technického hlediska. „Tato neobvyklá výzva byla pro celý můj tým obrovskou motivací. Jsme hrdí, že jsme součástí týmu, který realizoval tento výjimečný projekt,“ říká Bischoff.
Vývoj designu závodního vozu, startujícího v kategorii vozidel „Unlimited“, byl zahájen v říjnu 2017 na příslovečném bílém listu papíru. Bischoff se svým týmem nedostal na první poradě o mnoho víc údajů, než techniky požadovanou délku, šířku a výšku karoserie závodního vozu I.D. R Pikes Peak. „A samozřejmě jsme věděli, že se jedná o závod do vrchu,“ říká automobilový designér.
To je důležitá informace, protože fyzikální rámcové podmínky na nejslavnějším závodě do vrchu na světě jsou pro design vozidla jedinečné. Aerodynamika i chladicí soustava pro elektromotory, akumulátory a brzdy závodního vozu musí v řídkém vysokohorském vzduchu – start je v nadmořské výšce 2862 metrů, cílová čára ve výšce 4302 metrů – odolávat zatížení, které je dokonce i ve světě vrcholového motoristického sportu výjimečné. „Během procesu vývoje designu byla velmi důležitá úzká spolupráce s techniky,“ popisuje Bischoff týmovou práci zejména mezi specialisty na aerodynamiku z oddělení Volkswagen Motorsport a designérským oddělením značky Volkswagen. „Naším úkolem bylo dát tvar stanoveným požadavkům. Vytvořit symbiózu mezi designem a funkcí.“
Designérskému týmu značky Volkswagen se podařilo integrovat do extrémních tvarů karoserie závodního vozu I.D. R Pikes Peak klíčové stylistické prvky rodiny I.D. „Pro I.D. charakteristický je velmi uhlazený, estetický designérský styl se skulpturální kvalitou, který je doplněn čistým grafickým zpracováním a jedinečným světelným designem. To jsou všechno prvky, které jsme přenesli na závodní vůz I.D. R Pikes Peak ze sériových vozů budoucí rodiny I.D.,“ říká Bischoff.
I.D. R Pikes Peak je pro 56letého šéfdesignéra důležitým krokem v rámci strategii značky v oblasti elektrické mobility: „Supersportovní automobil, jako je I.D. R Pikes Peak, vyvolává v divácích emoce. Tato emocionální interpretace tématu elektrické mobility zajisté ovlivní sériové vozy rodiny I.D.“ Design rodiny I.D. s uzavřenou čelní partií zároveň ztělesňuje DNA designu značky Volkswagen, která byla založena modely Brouk a T1 Bus. „U designu závodního vozu I.D. R Pikes Peak byly zcela zřetelně středem pozornosti výkony na závodní trati. Zvládnutí této výzvy bylo pro nás zdrojem mimořádně velké radosti,“ říká Bischoff.
Závodní premiéra vozu I.D. R Pikes Peak se uskuteční 24. června 2018 v americkém státě Colorado. Cílem pro jezdce Romaina Dumase je vylepšit stávající rekord závodu pro elektricky poháněné závodní vozy. „Měl bych velkou radost, kdyby námi vyvinutý design přispěl ke splnění tohoto náročného úkolu,“ říká Bischoff. „V každém případě budeme tento den držet našim kolegům z oddělení Volkswagen Motorsport všechny palce.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.