Audi představila novou Q8: tvary dynamického kupé ukrývají praktičnost velkého SUV

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 5. června 2018, 14:31 Google+

Audi Q8 kombinuje eleganci čtyřdveřového luxusního kupé a praktickou mnohostrannost velkého SUV. Díky své luxusní výbavě, rozsáhlému síťovému propojení a robustní konstrukci i pro jízdu mimo zpevněné cesty je suverénním partnerem pro podnikání i volný čas. Audi Q8 bude uvedeno na evropský trh ve třetím čtvrtletí 2018.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
První snímky nové Audi Q8 unikly na internet ještě před premiérou

První snímky nové Audi Q8 unikly na internet ještě před premiérou | foto: Observador.pt

Sdílejte článek

Mnohostranný, sportovní, elegantní: prostorový koncept

Audi Q8 vyzařuje sportovní dynamiku a ušlechtilý, prestižní charakter jako žádné jiné SUV značky se čtyřmi kruhy. S vnější délkou 4,99 metru, šířkou 2,00 metru a výškou 1,71 metru je SUV ve stylu kupé širší, kratší a nižší než sesterský model Q7. Díky rozvoru téměř 3,00 metru nabízí vnitřní prostor, který překonává přímé konkurenty ve většině důležitých rozměrů, jako je například délka interiéru nebo výška stropu nad sedákem. Třímístná zadní řada sedadel může být na přání podélně posuvná. Sklopením opěradel zadních sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru pod elektricky ovládaným zadním víkem až na 1755 litrů.

Nový šarm rodiny Q: vnější design

Audi Q8 prezentuje novou tvář rodiny Q impozantní maskou chladiče Singleframe v osmiúhelníkovém designu. Působivá maska chladiče stojí vzpřímeně a zdůrazňuje v kombinaci s dopředu protaženým spoilerem a velkými, výrazně tvarovanými otvory pro přívod vzduchu sebevědomé vzezření. Elegantně klesající linie střechy přechází do šikmo skloněných střešních sloupků D, které se opírají o široké, svalnaté kontury blatníků ve stylu quattro nad podběhy pro velká kola s průměrem ráfku až 22 palců. Mnoho detailů designu připomíná první model Audi quattro. Výrazné kontury a plochy, napnuté jako svaly atleta, vyzařují sílu, vysokou kvalitu a nevšední dynamiku trvalého pohonu všech kol. Barevné odlišení spoileru, ochranných lišt podběhů kol a dveří a difuzoru umocňuje navíc vzhled terénního vozu.

Vozovka je sériově osvětlována světlomety LED, které mohou na přání disponovat technikou HD Matrix LED. V tomto případě má trojrozměrně zvýrazněné, nezaměnitelné uspořádání světel pro denní svícení digitální charakter, stejně jako koncová světla. Zadní světlomety jsou vzájemně propojeny světelným pásem, jehož podkladem je černá plocha, stejně jako u prvního modelu Audi quattro.

Zážitky ze sportovní jízdy: podvozek a pohon

Audi je quattro a quattro je Audi – ve zvláštní míře to platí pro Q8, vrcholné SUV značky. Čistě mechanicky pracující mezinápravový diferenciál přenáší hnací sílu za obvyklých okolností na přední a zadní nápravu v poměru 40:60 %. V případě potřeby je většina hnací síly přidělována nápravě s lepší trakcí. V kombinaci se světlou výškou až 254 milimetrů, krátkými převisy a asistentem pro sjíždění strmých svahů může Audi Q8 pokračovat v jízdě i tam, kde zpevněné silnice končí. Sériová výbava zahrnuje podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. Na přání dodává Audi adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči, a to buď v komfortně orientovaném, nebo sportovním nastavení. Světlá výška karoserie se v závislosti na jízdní situaci a přání řidiče mění až o 90 milimetrů.

Kromě sériově dodávaného progresivního řízení, jehož strmost se zvětšuje s rostoucím úhlem otočení volantu, nabízí Audi na přání řízení všech kol. Tento systém natáčí zadní kola až o 5 stupňů – v nízkých rychlostech v opačném směru než přední kola, aby se zvýšila agilita, ve vysokých rychlostech ve stejném směru, čímž je podpořena stabilita.

Všechny nabízené varianty pohonu jsou mimořádně hospodárné díky nové technice částečně hybridního pohonu MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle). Dva důležité technické moduly, lithium-iontový akumulátor a řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče BAS (Belt Alternator Starter), jsou integrovány do hlavní elektrické sítě s napětím 48 V. Při zpomalování dokáže BAS uskutečňovat rekuperaci kinetické energie s výkonem až 12 kW, a nabíjet tak akumulátory. Technika MHEV umožňuje využívat dlouhé fáze jízdy setrvačností s deaktivovaným motorem a funkci start-stop, jejíž činnost začíná již při 22 km/h.

img-responsive

První snímky nové Audi Q8 unikly na internet ještě před premiérou | foto: Observador.pt

Přehlednost jako nová prémiová kvalita: interiér

Snadno pochopitelná grafická řešení ztělesňují digitální preciznost značky Audi a vysoký stupeň integrace celkového uspořádání a ovládání. Ústředním prvkem je horní displej MMI touch response. Díky svému vzhledu ve stylu černého panelu je ve vypnutém stavu téměř neviditelně integrován do velké černé plochy. Všechny prvky jsou vzájemně logicky uspořádány – od nízkého pásu výdechů ventilační soustavy až po širokou konzolu na středovém tunelu, která nese páku voliče převodovky tiptronic. Na přání dodávané osvětlení kontur zvýrazňuje za tmy pregnantní stylistické linie v interiéru a zajišťuje podsvícení trojrozměrného, laserem vyrytého loga quattro nad odkládací schránkou před sedadlem spolujezdce vpředu – je to jeden z mnoha příkladů mimořádné pozornosti, věnované značkou Audi detailům. Luxusní atmosféru na přání doplňují sedadla s individuálně nastavitelnými bočními polštáři, masážní funkcí a odvětráváním, čtyřzónová automatická klimatizace a paket Air Quality s parfémováním vzduchu a ionizátorem.

Citlivé a precizní: ovládání a zobrazování

V konceptu ovládání MMI touch response modelu Audi Q8 lze téměř veškeré funkce ovládat prostřednictvím dvou velkých displejů. Horní displej s úhlopříčkou 10,1 palce slouží k ovládání informačního, zábavního a navigačního systému. Na 8,6“ displeji, který je pod ním, ovládá řidič klimatizaci, komfortní funkce a zadávání textu, přičemž si může své zápěstí komfortně opřít o ergonomicky umístěnou páku voliče.

Ovládání je rychlé a bezpečné. Pokud prst aktivuje určitou funkci, potvrdí tento krok citelné a slyšitelné kliknutí. Audi Q8 zvládá také roli inteligentního partnera pro rozhovor díky hlasovému ovládání hovorovou řečí. Řidič může své požadavky libovolně formulovat. Hlasové ovládání rozumí například větě „mám hlad“ a po jejím vyslovení nabídne výběr restaurací v blízkém okolí.

img-responsive

První snímky nové Audi Q8 unikly na internet ještě před premiérou | foto: Observador.pt

Informace jsou zobrazovány na zcela digitálním panelu přístrojů Audi virtual cockpit. Jeho displej s vysokým rozlišením má úhlopříčku 12,3 palce a řidič může na multifunkčním volantu přepínat mezi dvěma zobrazeními. Jako výbava na přání bude následovat verze Plus s třetím režimem zobrazování v mimořádně sportovním stylu. Doplňkový průhledový displej promítá důležité informace na čelní okno, mimo jiné i detailní mapu křižovatky pro navigaci.

Chytré síťové propojení: Audi connect a asistenční systémy

Na českém trhu bude Audi Q8 je sériově vybaveno vrcholným informačním a zábavním systémem MMI Navigation plus. Navigační systém rozpoznává preference řidiče na základě dříve projížděných tras, a může mu tak předkládat inteligentní návrhy cílů. Do individuálních uživatelských profilů lze uložit až 400 upřednostňovaných parametrů pro několik řidičů. Prostřednictvím aplikace myAudi App si může řidič navíc přenášet speciální cíle do navigačního systému, přehrávat hudbu nebo importovat do MMI kalendář z chytrého telefonu.

Také z hlediska kvality zvuku a telefonního spojení je Audi Q8 na vrcholné úrovni, a to díky systémům Audi phone box a Voice-over-LTE. To samé platí i pro audiosystém Bang & Olufsen Advanced Sound, který nabízí fascinující zvuk ve formátu 3D s informacemi o výškách cestujícím na všech pěti sedadlech. Posluchači vnímají hudbu přesně tak, jak byla v koncertním sále nahrána.

img-responsive

První snímky nové Audi Q8 unikly na internet ještě před premiérou | foto: Observador.pt

Audi Q8 usnadňuje svému řidiči práci v mnoha situacích při parkování, ve městě i při cestování na dlouhé vzdálenosti. Mezi nabízené asistenční systémy patří mimo jiné adaptivní asistent řízení, asistent pro hospodárnou jízdu, asistent pro průjezd křižovatkou, asistent pro změnu jízdního pruhu, asistent pro upozornění na obrubník a prostorový kamerový systém. Na vrcholu nabídky stojí remote garage pilot, který bude následovat na začátku roku 2019. Tento asistent dokáže zajet s SUV do garáže a zase z ní vyjet za současného dohledu řidiče, který nejprve vystoupí a aktivuje proces pomocí aplikace myAudi App na chytrém telefonu. Podobný komfort nabízí funkce (remote) parking pilot. Za všemi uvedenými funkcemi stojí centrální řídicí jednotka asistenčních systémů, která nepřetržitě vypočítává diferencovaný obraz okolí, a na tomto základě řídí asistenční systémy. V závislosti na výbavě používá k tomuto účelu data z až pěti radarových senzorů, šesti kamer, dvanácti ultrazvukových senzorů a laserového skeneru.

Vytisknout

Diskuze: Audi představila novou Q8: tvary dynamického kupé ukrývají praktičnost velkého SUV

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Konec zbytečných úmrtí v rozpálených autech? Automobilky přináší nová řešení

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud