Pokud si chcete doma v obýváku vystavit vás vysněný motor, máte hned několik možností. Buď ho seženete na vrakovišti, pracně ho celý vyčistíte, utratíte za jeho úpravy moře peněz a pak se rozvedete, protože tohle vám manželka v obýváku prostě nestrpí. A nebo se rozhodnete postavit si detailní repliku z papíru, díky které se na rok zabavíte a ještě budete mít skvělý pocit z vlastnoručního díla. Marc W. Zak se rozhodl pro druhou možnost a rozhodně to za to stálo.
Vlastnoruční výroba modelů z papíru, případně kartonu, je unikátní způsob, jak si s minimem starostí, vybavení a nákladů postavit cokoliv, po čem toužíte. Není to ovšem žádná sranda, zabere to obrovské množství času a také to vyžaduje jisté dovednosti. Marc W. Zak, autor tohoto videa, ale disponoval vším potřebným, aby si svůj sen splnil.
Tím snem byla replika 1:1 čtyřválcového motoru BMW M10, který se vyráběl mezi lety 1962 až 1988 v celé řadě provedení. Tím nejslabším byl 1.5 litrový motor M115 s výkonem 72 koní, zatím co nejsilnější 2.0 litrový motor nesl označení M31 a díky přeplňování turbodmychadlem dokázal nabídnout až 170 koní.
Papírový motor v životní velikosti samozřejmě žádný výkon nenabídne, ovšem množství detailů, kterými se honosí, je naprosto neuvěřitelné. Řada méně poctivých modelářů by se nejspíš zaměřila jen na viditelné součástky, případně by vše slepila, ovšem tenhle model je výjimkou.
Auto začal od bloku, který disponuje pohyblivou vačkou, pohyblivými písty a řadou detailů, mezi které se řadí například i olejové kanálky. V olejové vaně byste našli repliku sacího koše, nechybí alternátor, svody, zdvihátka, vačka ani karburátory s pohyblivými klapkami.
Na konci videa je replika motoru umístěna do motorového prostoru zřejmě jednoho z BMW, do kterých se původně motory z rodiny M10 montovaly. Upřímně řečeno, kdyby tenhle motor dostal i odpovídající barvu, pak by na dálku nejspíš nikdo nepoznal, že se jedná o kartonovou repliku.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.