Bugatti Veyron je jedním z nejúchvatnějších produktů automobilového průmyslu, který navzdory novému modelu Chiron stále platí za jeden z nejrychlejších automobilů na světě. Při jeho cenách se však stále více lidí snaží dosáhnout podobných výsledků za zlomek ceny, přičemž občas to dopadá až překvapivě dobře.
Své o tom vědí lidé ze známé americké tuningové společnosti Famous Motorsports, kteří investovali do dvojice Lamborghini Huracen, lehce vyladili jejich motory a poté je postavily v závodu na 1/2 míle (805 metrů) proti luxusnímu a vzácnému Bugatti Veyron Sang Noir.
Samotný Huracan je už v základu jedním z nejrychleji akcelerujících automobilů světa, za což vděčí svému pohonu všech kol a 5.2 litrovému motoru V10. Pokud ale na tenhle úchvatný motor upevníte pořádný kompresor, rázem před vámi bude stát kat nejvýkonnějších supersportů.
Už první závod, ve kterém se proti Veyronu postavil zelený Huracan o výkonu cca 987 koní, byl úchvatnou podívanou. Lamborghini totiž ukázalo, že i za zlomek peněz se dá důstojně konkurovat francouzsko-německému titánovi. Největší překvapení však přišlo v momentě, kdy se proti Veyronu postavil modrý Huracán.
Ten dostal na startovní čáře výhodu zhruba půl délky vozu, kterou dokonale využil. Díky pohonu všech kol se vozy vyřítili kupředu bok po boku a tenhle stav jim vydržel až téměř do cílové rovinky. Na cílové čáře pak kamery naměřily Veyronu rychlost 276 km/h a Huracanu 275 km/h.
Není potřeba přitom zdůrazňovat, že úprava Huracanu vyjde podstatně levněji, než koupě jakéhokoliv Bugatti. Pravdou však zůstává, že lidé, kteří se o nákup podobných automobilů budou zajímat, pravděpodobně nebudou muset šetřit.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.