Vyrážíte za horkého počasí na delší trasy? I přes klimatizaci v autě byste měli myslet na dodržování pitného režimu. Zatímco nebezpečí řízení po konzumaci alkoholu jsou dobře známá, poměrně málo je prozkoumaná bezpečná úroveň hydratace řidičů.
Studie z roku 2015 ukázala, že řidiči, kteří vypili jen doušek vody (25 ml) za hodinu, se na silnici dopouštěli dvojnásobku chyb než ti, kteří byli řádně hydratovaní.
Počet chyb byl ekvivalentní tomu, čeho se dopouštěly osoby s obsahem alkoholu v krvi 0,08 %. Objevovaly se takové chyby, jako je pozdní brzdění, kolísání směru uvnitř jízdního pruhu a dokonce i přejíždění hranic jízdních pruhů.
Zhruba dvě třetiny řidičů navíc nedokázaly rozpoznat příznaky dehydratace – únavu, otupělost, bolest hlavy, pocit sucha v ústech a zpomalené reakce. Tento problém může vyřešit obyčejné pití většího množství vody.
Studie z roku 2013, provedená dvěma univerzitami, ukázala, že lidé, kteří před plněním mentálních úloh vypili půl litru vody, měli o 14 % rychlejší reakční čas než osoby, které se nenapily.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.