Vyrážíte za horkého počasí na delší trasy? I přes klimatizaci v autě byste měli myslet na dodržování pitného režimu. Zatímco nebezpečí řízení po konzumaci alkoholu jsou dobře známá, poměrně málo je prozkoumaná bezpečná úroveň hydratace řidičů.
Studie z roku 2015 ukázala, že řidiči, kteří vypili jen doušek vody (25 ml) za hodinu, se na silnici dopouštěli dvojnásobku chyb než ti, kteří byli řádně hydratovaní.
Počet chyb byl ekvivalentní tomu, čeho se dopouštěly osoby s obsahem alkoholu v krvi 0,08 %. Objevovaly se takové chyby, jako je pozdní brzdění, kolísání směru uvnitř jízdního pruhu a dokonce i přejíždění hranic jízdních pruhů.
Zhruba dvě třetiny řidičů navíc nedokázaly rozpoznat příznaky dehydratace – únavu, otupělost, bolest hlavy, pocit sucha v ústech a zpomalené reakce. Tento problém může vyřešit obyčejné pití většího množství vody.
Studie z roku 2013, provedená dvěma univerzitami, ukázala, že lidé, kteří před plněním mentálních úloh vypili půl litru vody, měli o 14 % rychlejší reakční čas než osoby, které se nenapily.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?