I když obvykle rádius míst, kam se vydáváme na dovolenou, dovoluje nasednout do vlastního auta a vyrazit, někdy tomu tak není. Pak nám nezbude nic jiného, než si pronajmout vůz v místě dovolené. Pojďme si říci, ve kterých případech bychom měli být zejména obezřetní.
Jedině takový přístup nás jako zákazníka může ochránit před pozdějšími možnými vysokými platbami za pozdní odevzdání, za nedotankování paliva, poškozenou pneumatiku a podobně. Proto specialisté ÚAMK sestavili „desatero“ rad pro ty, kdo si na dovolené půjčují vůz.
1. Volíme takovou společnost, která má buď dobré mezinárodní jméno, a je dobře známa po celém světě, nebo naopak místní lidé, včetně delegátů cestovních kanceláří, s ní mají dobrou zkušenost.
2. Pronájem na den prakticky vždy znamená - na 24 hodin. Pokud potřebujete poněkud flexibilnější přístup, dopředu se informujte, abyste ušetřili náklady za další placený celý den.
3. Optimální je pronájem vozu s klauzulí ohledně doplnění paliva "full-to-full". Tedy dostanete plnou, vrátíte opět plnou nádrž. Už při půjčování je pak na místě zajímat se, jak daleko od půjčovny je čerpací stanice. To platí zvláště v případě malých skútrů, kdy může být i ujetí menší vzdálenosti přece jen v nádrži znát. Případně je na místě si ponechat stvrzenku o čerpání paliva, kde je označeno jeho množství, tak i čas, kdy bylo čerpáno.
4. Chcete-li být chráněni před pozdějšími vyššími výdaji, doporučujeme komplexní pojištění s ochranou proti krádeži nejen samotného dopravního prostředku, ale i věcí z vozu, kdy zloději buď poškodí zámek dveří, nebo rozbijí okénko. V každém případě byste měli mít pojištěno čelní sklo a pneumatiky, které nejčastěji dojdou újmy.
5. Zajímejte se, zda půjčovna neomezuje a případně na kolik kilometrů denní nájezd. Neomezený nájezd je dobrým standardem, nikoliv ale samozřejmostí. V opačném případě mohou náklady při vyšším nájezdu kilometrů značně vzrůst.
6. Doplňky, jako jsou zádržné systémy pro děti, je nezbytné si předem zajistit a domluvit. Poskytovatelé navíc mají značně odlišné ceny. Náklady na dětskou sedačku za týden na Mallorce v sezóně vyjdou na 50 až 80 euro.
7. V neznámých místech, kde jsme na dovolené, se rádi „jistíme“ navigací. Přes jejich poměrně snadnou dostupnost jsou pronajímány zvlášť. Díky ukončení roamingu je vhodnější na to pamatovat a vzít sebou na dovolenou mobil s navigací. Ušetříte tak až 100 euro za týden.
8. Na konci pronájmu je na místě zajímat se o všechny poplatky a konečnou cenu ještě před samotným ukončením smlouvy, aby bylo možné řešit případná nedorozumění.
9. V případě, že požadovaná kategorie auto není k dispozici i přes včasnou rezervaci, pronajímatel obvykle nabízí bez navýšení vůz vyšší kategorie. Je to běžný princip, ale je nutné se o tom ujistit při přejímání vozu, nikoliv až při jeho vrácení a platbě.
10. I když to trvá jen několik minut, jde o jeden z nejdůležitějším okamžiků celé transakce – důkladná prohlídka vozu a zapsání či vyfotografování poškození či vad na voze. Při navrácení vozu pak máte argument, že dané poškození jste nezpůsobili vy.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?