I když obvykle rádius míst, kam se vydáváme na dovolenou, dovoluje nasednout do vlastního auta a vyrazit, někdy tomu tak není. Pak nám nezbude nic jiného, než si pronajmout vůz v místě dovolené. Pojďme si říci, ve kterých případech bychom měli být zejména obezřetní.
Jedině takový přístup nás jako zákazníka může ochránit před pozdějšími možnými vysokými platbami za pozdní odevzdání, za nedotankování paliva, poškozenou pneumatiku a podobně. Proto specialisté ÚAMK sestavili „desatero“ rad pro ty, kdo si na dovolené půjčují vůz.
1. Volíme takovou společnost, která má buď dobré mezinárodní jméno, a je dobře známa po celém světě, nebo naopak místní lidé, včetně delegátů cestovních kanceláří, s ní mají dobrou zkušenost.
2. Pronájem na den prakticky vždy znamená - na 24 hodin. Pokud potřebujete poněkud flexibilnější přístup, dopředu se informujte, abyste ušetřili náklady za další placený celý den.
3. Optimální je pronájem vozu s klauzulí ohledně doplnění paliva "full-to-full". Tedy dostanete plnou, vrátíte opět plnou nádrž. Už při půjčování je pak na místě zajímat se, jak daleko od půjčovny je čerpací stanice. To platí zvláště v případě malých skútrů, kdy může být i ujetí menší vzdálenosti přece jen v nádrži znát. Případně je na místě si ponechat stvrzenku o čerpání paliva, kde je označeno jeho množství, tak i čas, kdy bylo čerpáno.
4. Chcete-li být chráněni před pozdějšími vyššími výdaji, doporučujeme komplexní pojištění s ochranou proti krádeži nejen samotného dopravního prostředku, ale i věcí z vozu, kdy zloději buď poškodí zámek dveří, nebo rozbijí okénko. V každém případě byste měli mít pojištěno čelní sklo a pneumatiky, které nejčastěji dojdou újmy.
5. Zajímejte se, zda půjčovna neomezuje a případně na kolik kilometrů denní nájezd. Neomezený nájezd je dobrým standardem, nikoliv ale samozřejmostí. V opačném případě mohou náklady při vyšším nájezdu kilometrů značně vzrůst.
6. Doplňky, jako jsou zádržné systémy pro děti, je nezbytné si předem zajistit a domluvit. Poskytovatelé navíc mají značně odlišné ceny. Náklady na dětskou sedačku za týden na Mallorce v sezóně vyjdou na 50 až 80 euro.
7. V neznámých místech, kde jsme na dovolené, se rádi „jistíme“ navigací. Přes jejich poměrně snadnou dostupnost jsou pronajímány zvlášť. Díky ukončení roamingu je vhodnější na to pamatovat a vzít sebou na dovolenou mobil s navigací. Ušetříte tak až 100 euro za týden.
8. Na konci pronájmu je na místě zajímat se o všechny poplatky a konečnou cenu ještě před samotným ukončením smlouvy, aby bylo možné řešit případná nedorozumění.
9. V případě, že požadovaná kategorie auto není k dispozici i přes včasnou rezervaci, pronajímatel obvykle nabízí bez navýšení vůz vyšší kategorie. Je to běžný princip, ale je nutné se o tom ujistit při přejímání vozu, nikoliv až při jeho vrácení a platbě.
10. I když to trvá jen několik minut, jde o jeden z nejdůležitějším okamžiků celé transakce – důkladná prohlídka vozu a zapsání či vyfotografování poškození či vad na voze. Při navrácení vozu pak máte argument, že dané poškození jste nezpůsobili vy.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.