Kaufalnd je dobře známý nákupní řetězec, který si zakládá především na nízkých cenách. Věděli jste ale, že Kaufland mimo jiné provozuje i závodní tým? A ten se letos zúčastní Rumunského šampionátu rally s velmi netradičně upraveným Volkswagenem Golf GTI.
Namísto tradičního zvyšování výkonu 2.0 litrového čtyřválce se totiž závodní tým "Kaufland e-Rally Team" rozhodl přestavět tradiční GTIčko na netradiční elektromobil. Detaily o pohonném systému nebo výkonu vozu jsou zatím tajné, nicméně pod kapotou by se měl nyní nacházet čistě elektrický pohonný systém.
Kromě elektromotoru a baterií dostalo GTIčko i speciální podvozek, nové brzdy, veškeré potřebné bezpečnostní vybavení a samozřejmě speciální závodní pneumatiky. Podle oficiálního vyjádření se "e-Golf GTI", první svého druhu, chová neuvěřitelně agilně a jízdní výkony se prý podobají akčním filmům.
e-Rally Team by měl představit schopnosti svého závodního vozu během Rally Rasnov, která se uskuteční 21. - 22. dubna. Koncem květně má vůz projít homologací a 9. - 10. června by se měl elektrický Golf GTI postavit na start rally Poiana Brasov jako plnohodnotný závodní speciál.
Za volantem Golfu GTI bude usedat Sorin Ghisoi, šampion rumunské rally, který má více než 20 let zkušeností z motorsportu. Ghisoi ovládl pět šampionátů a ze dvou si odnesl stříbrnou medaili. Na pódiu pro vítěze se celkově objevil více než 50x.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?