Kaufalnd je dobře známý nákupní řetězec, který si zakládá především na nízkých cenách. Věděli jste ale, že Kaufland mimo jiné provozuje i závodní tým? A ten se letos zúčastní Rumunského šampionátu rally s velmi netradičně upraveným Volkswagenem Golf GTI.
Namísto tradičního zvyšování výkonu 2.0 litrového čtyřválce se totiž závodní tým "Kaufland e-Rally Team" rozhodl přestavět tradiční GTIčko na netradiční elektromobil. Detaily o pohonném systému nebo výkonu vozu jsou zatím tajné, nicméně pod kapotou by se měl nyní nacházet čistě elektrický pohonný systém.
Kromě elektromotoru a baterií dostalo GTIčko i speciální podvozek, nové brzdy, veškeré potřebné bezpečnostní vybavení a samozřejmě speciální závodní pneumatiky. Podle oficiálního vyjádření se "e-Golf GTI", první svého druhu, chová neuvěřitelně agilně a jízdní výkony se prý podobají akčním filmům.
e-Rally Team by měl představit schopnosti svého závodního vozu během Rally Rasnov, která se uskuteční 21. - 22. dubna. Koncem květně má vůz projít homologací a 9. - 10. června by se měl elektrický Golf GTI postavit na start rally Poiana Brasov jako plnohodnotný závodní speciál.
Za volantem Golfu GTI bude usedat Sorin Ghisoi, šampion rumunské rally, který má více než 20 let zkušeností z motorsportu. Ghisoi ovládl pět šampionátů a ze dvou si odnesl stříbrnou medaili. Na pódiu pro vítěze se celkově objevil více než 50x.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.