Kaufalnd je dobře známý nákupní řetězec, který si zakládá především na nízkých cenách. Věděli jste ale, že Kaufland mimo jiné provozuje i závodní tým? A ten se letos zúčastní Rumunského šampionátu rally s velmi netradičně upraveným Volkswagenem Golf GTI.
Namísto tradičního zvyšování výkonu 2.0 litrového čtyřválce se totiž závodní tým "Kaufland e-Rally Team" rozhodl přestavět tradiční GTIčko na netradiční elektromobil. Detaily o pohonném systému nebo výkonu vozu jsou zatím tajné, nicméně pod kapotou by se měl nyní nacházet čistě elektrický pohonný systém.
Kromě elektromotoru a baterií dostalo GTIčko i speciální podvozek, nové brzdy, veškeré potřebné bezpečnostní vybavení a samozřejmě speciální závodní pneumatiky. Podle oficiálního vyjádření se "e-Golf GTI", první svého druhu, chová neuvěřitelně agilně a jízdní výkony se prý podobají akčním filmům.
e-Rally Team by měl představit schopnosti svého závodního vozu během Rally Rasnov, která se uskuteční 21. - 22. dubna. Koncem květně má vůz projít homologací a 9. - 10. června by se měl elektrický Golf GTI postavit na start rally Poiana Brasov jako plnohodnotný závodní speciál.
Za volantem Golfu GTI bude usedat Sorin Ghisoi, šampion rumunské rally, který má více než 20 let zkušeností z motorsportu. Ghisoi ovládl pět šampionátů a ze dvou si odnesl stříbrnou medaili. Na pódiu pro vítěze se celkově objevil více než 50x.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?