Porsche 944 bylo ve své době velice populárním sportovním automobilem, který dokázal vykouzlit radost jak na zakroucených okreskách, tak na závodních tratích. Jedna věc tomuto elegánovi ze Stuttgartu chyběla - schopnost projet kudykoliv. Tuhle drobnou nedokonalost však dokonale napravil unikát jménem Forsche.
Jak už název napovídá, Forsche je kombinací Fordu a Porsche. A zatím co z Porsche si vůz odnesl pravděpodobně jen karoserii a interiér, z Fordu Bronco 2. generace toho má podstatně více, od rámu, přes motor až po fenomenální terénní schopnosti.
Majitel vozu, který ho v současnosti prodává na inzertním serveru Craigslist, si s přestavbou pořádně vyhrál. Pod kapotou je 2.9 litrový motor Ford V6, ovšem podle prodejce se sem bez problému vejde i plnotučná V8. Motor je spojen s automatickou čtyřstupňovou převodovkou Ford, která posílá výkon na obě nápravy. Ty jsou navíc vybaveny diferenciály Dana 44.
Vůz dostal zcela nový palivový systém a jeho pohonný systém byl nedávno vyladěn - stále je však potřeba pohrát si ještě s elektroinstalací. Nechybí ráfky s obrovskými off-roadovými pneumatikami, přední ochranný rám, přídavné světlomety ani naviják. Před jízdou prý bude potřeba si s vozem ještě trochu vyhrát, nicméně všechny potřebné díly jsou prý součástí vozu.
Už z fotografií je jasné, že tenhle projekt je správná šílenost. V terénu by však s Forsche mohla být pořádná zábava. Navíc za 4.500 dolarů, tedy cca 92 400 Kč, rozhodně neseženete ani samotné Porsche 944, ani olítaný Cayenne, se kterým by beztak nebylo tolik zábavy, ačkoliv život s ním by byl jistě pohodlnější.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.