Porsche 944 bylo ve své době velice populárním sportovním automobilem, který dokázal vykouzlit radost jak na zakroucených okreskách, tak na závodních tratích. Jedna věc tomuto elegánovi ze Stuttgartu chyběla - schopnost projet kudykoliv. Tuhle drobnou nedokonalost však dokonale napravil unikát jménem Forsche.
Jak už název napovídá, Forsche je kombinací Fordu a Porsche. A zatím co z Porsche si vůz odnesl pravděpodobně jen karoserii a interiér, z Fordu Bronco 2. generace toho má podstatně více, od rámu, přes motor až po fenomenální terénní schopnosti.
Majitel vozu, který ho v současnosti prodává na inzertním serveru Craigslist, si s přestavbou pořádně vyhrál. Pod kapotou je 2.9 litrový motor Ford V6, ovšem podle prodejce se sem bez problému vejde i plnotučná V8. Motor je spojen s automatickou čtyřstupňovou převodovkou Ford, která posílá výkon na obě nápravy. Ty jsou navíc vybaveny diferenciály Dana 44.
Vůz dostal zcela nový palivový systém a jeho pohonný systém byl nedávno vyladěn - stále je však potřeba pohrát si ještě s elektroinstalací. Nechybí ráfky s obrovskými off-roadovými pneumatikami, přední ochranný rám, přídavné světlomety ani naviják. Před jízdou prý bude potřeba si s vozem ještě trochu vyhrát, nicméně všechny potřebné díly jsou prý součástí vozu.
Už z fotografií je jasné, že tenhle projekt je správná šílenost. V terénu by však s Forsche mohla být pořádná zábava. Navíc za 4.500 dolarů, tedy cca 92 400 Kč, rozhodně neseženete ani samotné Porsche 944, ani olítaný Cayenne, se kterým by beztak nebylo tolik zábavy, ačkoliv život s ním by byl jistě pohodlnější.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?