Když se řekne extrémní Range Rover, většina z nás si představí britskou klasiku někde v pralese, jak se brodí hustou džunglí, brodí řeky a nezastavitelně se hrne kupředu ke svému cíli. Automobilka Land Rover však všechny překvapila prohlášením, že má připravených několik testovacích exemplářů, ze kterých by se mohl stát extrémně výkonný silniční SUV sporťák.
Range Rover Sport SVR je již nyní považován za jedno z nejrychlejších a nejvýkonnějších SUV na trhu. Podle automobilky to však stále není dost a v dílnách už se zkouší extrémnější verze „Máme spousty testovacích prototypů Range Rover Sport SVR, které mají jen dvojici sedaček a bezpečnostní rám," pronesl v rozhovoru pro Motoring Ben Verrecchia, jeden z inženýrů automobilky. „Myslím si, že tahle auta by mohla být základem pro ještě rychlejší a lehčí modely SVR budoucnosti.
To by mohla znamenat i přítomnost karbonových brzd, nebo řady dalších sportovních doplňků. Naopak klasická výbava by z vozu mohla začít mizet rapidní rychlostí. Úspora hmotnosti totiž bude hrát u konverze luxusního SUV na sportovní model neopomenutelnou roli. V základu totiž vůz váží cca 2 310 kilogramů.
„Osobně už jsem se začal zasazovat o instalování karbon-keramických brzd," pronesl během rozhovoru hrdě inženýr.
Pokud by si produkční automobil ponechal pouze dvojici sedadel, zatím co zadní prostor by vyplňovala bezpečnostní klec, snadno by se tohle sportovní SUV zařadilo po bok výkonného modelu Jaguar XE SV Project 8. Tyto změny by samozřejmě připravily Range Rover o pověstnou univerzálnost a v očích mnohých by vůz ztrácel smysl.
V očích automobilky by však limitovaná edice mohla být cestou, jak znovu získat rekord za nejrychlejší SUV na Nürburgringu. Ten už sice Range Rover Sport SVR v roce 2014 jednou získal (8:14), nicméně od té doby ještě čas vylepšilo Porsche Cayenne (7:59) nebo Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (7:51.7). Do této hry časů však brzy vtrhne i nové Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid nebo Lamborghini Urus.
Ultimativní Range Rover Sport SVR však není jediným plánovaným modelem zvláštní divize Jaguar Land Rover Special Operations. Podle všeho bychom se měli brzy dočkat i výkonných verzí moderních SUV jako Jaguar F-Pace nebo Range Rover Velar.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.