Když se řekne extrémní Range Rover, většina z nás si představí britskou klasiku někde v pralese, jak se brodí hustou džunglí, brodí řeky a nezastavitelně se hrne kupředu ke svému cíli. Automobilka Land Rover však všechny překvapila prohlášením, že má připravených několik testovacích exemplářů, ze kterých by se mohl stát extrémně výkonný silniční SUV sporťák.
Range Rover Sport SVR je již nyní považován za jedno z nejrychlejších a nejvýkonnějších SUV na trhu. Podle automobilky to však stále není dost a v dílnách už se zkouší extrémnější verze „Máme spousty testovacích prototypů Range Rover Sport SVR, které mají jen dvojici sedaček a bezpečnostní rám," pronesl v rozhovoru pro Motoring Ben Verrecchia, jeden z inženýrů automobilky. „Myslím si, že tahle auta by mohla být základem pro ještě rychlejší a lehčí modely SVR budoucnosti.
To by mohla znamenat i přítomnost karbonových brzd, nebo řady dalších sportovních doplňků. Naopak klasická výbava by z vozu mohla začít mizet rapidní rychlostí. Úspora hmotnosti totiž bude hrát u konverze luxusního SUV na sportovní model neopomenutelnou roli. V základu totiž vůz váží cca 2 310 kilogramů.
„Osobně už jsem se začal zasazovat o instalování karbon-keramických brzd," pronesl během rozhovoru hrdě inženýr.
Pokud by si produkční automobil ponechal pouze dvojici sedadel, zatím co zadní prostor by vyplňovala bezpečnostní klec, snadno by se tohle sportovní SUV zařadilo po bok výkonného modelu Jaguar XE SV Project 8. Tyto změny by samozřejmě připravily Range Rover o pověstnou univerzálnost a v očích mnohých by vůz ztrácel smysl.
V očích automobilky by však limitovaná edice mohla být cestou, jak znovu získat rekord za nejrychlejší SUV na Nürburgringu. Ten už sice Range Rover Sport SVR v roce 2014 jednou získal (8:14), nicméně od té doby ještě čas vylepšilo Porsche Cayenne (7:59) nebo Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (7:51.7). Do této hry časů však brzy vtrhne i nové Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid nebo Lamborghini Urus.
Ultimativní Range Rover Sport SVR však není jediným plánovaným modelem zvláštní divize Jaguar Land Rover Special Operations. Podle všeho bychom se měli brzy dočkat i výkonných verzí moderních SUV jako Jaguar F-Pace nebo Range Rover Velar.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.