Když se řekne extrémní Range Rover, většina z nás si představí britskou klasiku někde v pralese, jak se brodí hustou džunglí, brodí řeky a nezastavitelně se hrne kupředu ke svému cíli. Automobilka Land Rover však všechny překvapila prohlášením, že má připravených několik testovacích exemplářů, ze kterých by se mohl stát extrémně výkonný silniční SUV sporťák.
Range Rover Sport SVR je již nyní považován za jedno z nejrychlejších a nejvýkonnějších SUV na trhu. Podle automobilky to však stále není dost a v dílnách už se zkouší extrémnější verze „Máme spousty testovacích prototypů Range Rover Sport SVR, které mají jen dvojici sedaček a bezpečnostní rám," pronesl v rozhovoru pro Motoring Ben Verrecchia, jeden z inženýrů automobilky. „Myslím si, že tahle auta by mohla být základem pro ještě rychlejší a lehčí modely SVR budoucnosti.
To by mohla znamenat i přítomnost karbonových brzd, nebo řady dalších sportovních doplňků. Naopak klasická výbava by z vozu mohla začít mizet rapidní rychlostí. Úspora hmotnosti totiž bude hrát u konverze luxusního SUV na sportovní model neopomenutelnou roli. V základu totiž vůz váží cca 2 310 kilogramů.
„Osobně už jsem se začal zasazovat o instalování karbon-keramických brzd," pronesl během rozhovoru hrdě inženýr.
Pokud by si produkční automobil ponechal pouze dvojici sedadel, zatím co zadní prostor by vyplňovala bezpečnostní klec, snadno by se tohle sportovní SUV zařadilo po bok výkonného modelu Jaguar XE SV Project 8. Tyto změny by samozřejmě připravily Range Rover o pověstnou univerzálnost a v očích mnohých by vůz ztrácel smysl.
V očích automobilky by však limitovaná edice mohla být cestou, jak znovu získat rekord za nejrychlejší SUV na Nürburgringu. Ten už sice Range Rover Sport SVR v roce 2014 jednou získal (8:14), nicméně od té doby ještě čas vylepšilo Porsche Cayenne (7:59) nebo Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (7:51.7). Do této hry časů však brzy vtrhne i nové Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid nebo Lamborghini Urus.
Ultimativní Range Rover Sport SVR však není jediným plánovaným modelem zvláštní divize Jaguar Land Rover Special Operations. Podle všeho bychom se měli brzy dočkat i výkonných verzí moderních SUV jako Jaguar F-Pace nebo Range Rover Velar.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.