Když se řekne extrémní Range Rover, většina z nás si představí britskou klasiku někde v pralese, jak se brodí hustou džunglí, brodí řeky a nezastavitelně se hrne kupředu ke svému cíli. Automobilka Land Rover však všechny překvapila prohlášením, že má připravených několik testovacích exemplářů, ze kterých by se mohl stát extrémně výkonný silniční SUV sporťák.
Range Rover Sport SVR je již nyní považován za jedno z nejrychlejších a nejvýkonnějších SUV na trhu. Podle automobilky to však stále není dost a v dílnách už se zkouší extrémnější verze „Máme spousty testovacích prototypů Range Rover Sport SVR, které mají jen dvojici sedaček a bezpečnostní rám," pronesl v rozhovoru pro Motoring Ben Verrecchia, jeden z inženýrů automobilky. „Myslím si, že tahle auta by mohla být základem pro ještě rychlejší a lehčí modely SVR budoucnosti.
To by mohla znamenat i přítomnost karbonových brzd, nebo řady dalších sportovních doplňků. Naopak klasická výbava by z vozu mohla začít mizet rapidní rychlostí. Úspora hmotnosti totiž bude hrát u konverze luxusního SUV na sportovní model neopomenutelnou roli. V základu totiž vůz váží cca 2 310 kilogramů.
„Osobně už jsem se začal zasazovat o instalování karbon-keramických brzd," pronesl během rozhovoru hrdě inženýr.
Pokud by si produkční automobil ponechal pouze dvojici sedadel, zatím co zadní prostor by vyplňovala bezpečnostní klec, snadno by se tohle sportovní SUV zařadilo po bok výkonného modelu Jaguar XE SV Project 8. Tyto změny by samozřejmě připravily Range Rover o pověstnou univerzálnost a v očích mnohých by vůz ztrácel smysl.
V očích automobilky by však limitovaná edice mohla být cestou, jak znovu získat rekord za nejrychlejší SUV na Nürburgringu. Ten už sice Range Rover Sport SVR v roce 2014 jednou získal (8:14), nicméně od té doby ještě čas vylepšilo Porsche Cayenne (7:59) nebo Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (7:51.7). Do této hry časů však brzy vtrhne i nové Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid nebo Lamborghini Urus.
Ultimativní Range Rover Sport SVR však není jediným plánovaným modelem zvláštní divize Jaguar Land Rover Special Operations. Podle všeho bychom se měli brzy dočkat i výkonných verzí moderních SUV jako Jaguar F-Pace nebo Range Rover Velar.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.