Nová generace Mercedesu třídy G možná není na první pohled tolik revoluční, nicméně pod její kapotou se ukrývá technika, která je konečně hodna 21. století. Ostatně nová třída G je teprve druhou generací, kterou automobilka představila za více jak 40-letou historii tohoto modelu.
Premiéra nového Mercedesu třídy G proběhla již před pár měsíci, nicméně v Ženevě jsme se dočkali evropské premiéry, která mimo jiné odhalila i několik dalších modelů, včetně výkonný varianty Mercedes-AMG G63. A právě tenhle nadupaný model by v kombinaci s novou technikou měl vnést svěží vítr do segmentu.
Pokud byste čekali, že v nové reklamě vyzdvihne automobilka off-roadové schopnosti, musíme vás zklamat. Všichni už totiž nejspíš dobře vědí, že většina majitelů třídy G, zvláště v provedení AMG, s ním vyjede maximálně a rozblácenou polňačku.
Automobilka proto vsadila na jistotu a odprezentovala nejvýkonnější a momentálně nejluxusnější Gčko jako ideálního městského společníka, který vás podrží za všech okolností. Všemu navíc nahrává dramatická hudba, záblesky bouřky a mezi tím zní krásný zvuk přeplňovaného osmiválce.
A právě díky tomuto motoru se dokáže Gčko proměnit z horala do městského závodníka s velice slušným potenciálem. 4.0 litrový motor twin-turbo V8 totiž generuje 585 koňských sil a 850 Nm točivého momentu. Díky tomu se i tohle SUV s aerodynamikou lednice dokáže rozpohybovat z 0 na 100 km/h během 4.5 sekundy a ručička tachometru se zastaví u 220 km/h.
Ovšem ani to nemusí být strop, pokud si zájemci připlatí za balíček AMG Driver's Package, který posune maximální rychlost na 240 km/h. A to už na off-road postavený podle tradiční kuchařky a testovaný v těch nejhorších horských podmínkách není špatné, co myslíte?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?