Nová generace Mercedesu třídy G možná není na první pohled tolik revoluční, nicméně pod její kapotou se ukrývá technika, která je konečně hodna 21. století. Ostatně nová třída G je teprve druhou generací, kterou automobilka představila za více jak 40-letou historii tohoto modelu.
Premiéra nového Mercedesu třídy G proběhla již před pár měsíci, nicméně v Ženevě jsme se dočkali evropské premiéry, která mimo jiné odhalila i několik dalších modelů, včetně výkonný varianty Mercedes-AMG G63. A právě tenhle nadupaný model by v kombinaci s novou technikou měl vnést svěží vítr do segmentu.
Pokud byste čekali, že v nové reklamě vyzdvihne automobilka off-roadové schopnosti, musíme vás zklamat. Všichni už totiž nejspíš dobře vědí, že většina majitelů třídy G, zvláště v provedení AMG, s ním vyjede maximálně a rozblácenou polňačku.
Automobilka proto vsadila na jistotu a odprezentovala nejvýkonnější a momentálně nejluxusnější Gčko jako ideálního městského společníka, který vás podrží za všech okolností. Všemu navíc nahrává dramatická hudba, záblesky bouřky a mezi tím zní krásný zvuk přeplňovaného osmiválce.
A právě díky tomuto motoru se dokáže Gčko proměnit z horala do městského závodníka s velice slušným potenciálem. 4.0 litrový motor twin-turbo V8 totiž generuje 585 koňských sil a 850 Nm točivého momentu. Díky tomu se i tohle SUV s aerodynamikou lednice dokáže rozpohybovat z 0 na 100 km/h během 4.5 sekundy a ručička tachometru se zastaví u 220 km/h.
Ovšem ani to nemusí být strop, pokud si zájemci připlatí za balíček AMG Driver's Package, který posune maximální rychlost na 240 km/h. A to už na off-road postavený podle tradiční kuchařky a testovaný v těch nejhorších horských podmínkách není špatné, co myslíte?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.