Nová generace Mercedesu třídy G možná není na první pohled tolik revoluční, nicméně pod její kapotou se ukrývá technika, která je konečně hodna 21. století. Ostatně nová třída G je teprve druhou generací, kterou automobilka představila za více jak 40-letou historii tohoto modelu.
Premiéra nového Mercedesu třídy G proběhla již před pár měsíci, nicméně v Ženevě jsme se dočkali evropské premiéry, která mimo jiné odhalila i několik dalších modelů, včetně výkonný varianty Mercedes-AMG G63. A právě tenhle nadupaný model by v kombinaci s novou technikou měl vnést svěží vítr do segmentu.
Pokud byste čekali, že v nové reklamě vyzdvihne automobilka off-roadové schopnosti, musíme vás zklamat. Všichni už totiž nejspíš dobře vědí, že většina majitelů třídy G, zvláště v provedení AMG, s ním vyjede maximálně a rozblácenou polňačku.
Automobilka proto vsadila na jistotu a odprezentovala nejvýkonnější a momentálně nejluxusnější Gčko jako ideálního městského společníka, který vás podrží za všech okolností. Všemu navíc nahrává dramatická hudba, záblesky bouřky a mezi tím zní krásný zvuk přeplňovaného osmiválce.
A právě díky tomuto motoru se dokáže Gčko proměnit z horala do městského závodníka s velice slušným potenciálem. 4.0 litrový motor twin-turbo V8 totiž generuje 585 koňských sil a 850 Nm točivého momentu. Díky tomu se i tohle SUV s aerodynamikou lednice dokáže rozpohybovat z 0 na 100 km/h během 4.5 sekundy a ručička tachometru se zastaví u 220 km/h.
Ovšem ani to nemusí být strop, pokud si zájemci připlatí za balíček AMG Driver's Package, který posune maximální rychlost na 240 km/h. A to už na off-road postavený podle tradiční kuchařky a testovaný v těch nejhorších horských podmínkách není špatné, co myslíte?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).