Zima nám ještě neřekla své sbohem. Většina parkovišť se v tuto chvíli prohýbá pod náporem sněhu a v následujících hodinách zřejmě napadne další. Naštěstí si už velká část řidičů vštípila, že před vyjetím je potřeba omést auto od sněhu, mnohdy ale zapomínají na to nejdůležitější. Odstranit sníh z registrační značky vozu. Za nečitelnou značku vám totiž hrozí až rok bez řidičáku!
Jak asi víte, od novely silničního zákona v minulém roce nesmí řidič na silnici s automobilem, které je pokryto nečistotami, vrstvou sněhu nebo námrazou, zabraňující výhledu z místa řidiče vpřed, vzad nebo do stran. Jen malý průzor v čelním skle tedy pro jízdu nestačí. Stejný zákaz platí i pro vozidla, na nichž nebo jejich nákladu je vrstva sněhu či ledu, ohrožující možným uvolněním další účastníky silničního provozu. Pokud by řidič s takto nezpůsobilým autem vyjel do provozu a policie ho zastavila, hrozí mu bloková pokuta až 2000 korun.
Mnohem horší následky ale čekají řidiče, kteří neometou sníh ze své registrační značky. Silniční zákon doslova mluví o tom, že řidič se dopouští přestupku tehdy, pokud řídí vozidlo, jehož „tabulka registrační značky je zakryta, nečitelná nebo upravena anebo umístěna tak, že je znemožněna nebo podstatně ztížena její čitelnost“. Neřešme teď případy, kdy auto SPZ nemá, případně ji má, ale ta ve skutečnosti patří jinému vozu.
Za nečitelnou registrační značku hrozí řidiči docela vysoká pokuta. Přestupek nejde řešit blokově, to znamená, že se rovnou posouvá do správního řízení. Tam může být řidiči udělena pokuta od 5000 do 10 000 korun. Zároveň řidiči hrozí také zákaz řízení v době od šesti měsíců do jednoho roku. Na druhou stranu se za tento přestupek nepřičítají žádné body. Rozhodně je ale povinností každého řidič očistit registrační značku tak, aby byla za všech okolností dobře čitelná.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.