Zima nám ještě neřekla své sbohem. Většina parkovišť se v tuto chvíli prohýbá pod náporem sněhu a v následujících hodinách zřejmě napadne další. Naštěstí si už velká část řidičů vštípila, že před vyjetím je potřeba omést auto od sněhu, mnohdy ale zapomínají na to nejdůležitější. Odstranit sníh z registrační značky vozu. Za nečitelnou značku vám totiž hrozí až rok bez řidičáku!
Jak asi víte, od novely silničního zákona v minulém roce nesmí řidič na silnici s automobilem, které je pokryto nečistotami, vrstvou sněhu nebo námrazou, zabraňující výhledu z místa řidiče vpřed, vzad nebo do stran. Jen malý průzor v čelním skle tedy pro jízdu nestačí. Stejný zákaz platí i pro vozidla, na nichž nebo jejich nákladu je vrstva sněhu či ledu, ohrožující možným uvolněním další účastníky silničního provozu. Pokud by řidič s takto nezpůsobilým autem vyjel do provozu a policie ho zastavila, hrozí mu bloková pokuta až 2000 korun.
Mnohem horší následky ale čekají řidiče, kteří neometou sníh ze své registrační značky. Silniční zákon doslova mluví o tom, že řidič se dopouští přestupku tehdy, pokud řídí vozidlo, jehož „tabulka registrační značky je zakryta, nečitelná nebo upravena anebo umístěna tak, že je znemožněna nebo podstatně ztížena její čitelnost“. Neřešme teď případy, kdy auto SPZ nemá, případně ji má, ale ta ve skutečnosti patří jinému vozu.
Za nečitelnou registrační značku hrozí řidiči docela vysoká pokuta. Přestupek nejde řešit blokově, to znamená, že se rovnou posouvá do správního řízení. Tam může být řidiči udělena pokuta od 5000 do 10 000 korun. Zároveň řidiči hrozí také zákaz řízení v době od šesti měsíců do jednoho roku. Na druhou stranu se za tento přestupek nepřičítají žádné body. Rozhodně je ale povinností každého řidič očistit registrační značku tak, aby byla za všech okolností dobře čitelná.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.