Londýnská Metropolitní policie spojila síly s japonskou automobilkou Toyota a bude využívat vodíkový model Mirai jako služební policejní vůz. Díky grantu od iniciativy Fuel Cells and Hydrogen 2 Joint Undertaking bylo metropolitní policii dodáno prvních 11 aut.
Zatímco automobilky vyvíjejí elektromobily, aby se vyhnuly možným pokutám za neplnění evropských emisních cílů CO2, vodík představuje nejbližší bezemisní alternativu pro benzínová i naftová vozidla, neboť nabízí přibližně stejnou dobu tankování paliva a dojezd, přičemž jediným vedlejším produktem jeho spalování je voda. Používáním vozidel Mirai chce Metropolitní policie přispět k naplňování strategie čistého ovzduší, nastolené londýnským primátorem.
Mirai bude v hlavním městě Velké Británie využívat pět vodíkových čerpacích stanic, nicméně tento počet bude v budoucnu narůstat díky probíhajícím investicím do infrastruktury. Na jedno natankování ujede Mirai přibližně 500 kilometrů.
„Jsou to naše první bezemisní služební vozidla, což pro nás znamená zajímavý posun. Metropolitní policie společně s primátorem města usiluje o maximálně ekologický přístup, a to znamená používání flotily šetrné k životnímu prostředí. Koncem roku 2015 jsme hledali způsob, jak nahradit vozidla v naší flotile hybridními modely a elektromobily, ale zkoumali jsme i další nové technologie, kam patří i vodík,“ říká velitel londýnské metropolitní policie.
Jde o společný projekt výzkumného a vývojového programu ‚Horizon 2020‘ Evropské unie, programu ‚Hydrogen Europe‘ a Nové evropské výzkumné skupiny pro palivové články a energie. Cílem je ukázat, že vozidla poháněná vodíkem mají na evropských cestách své místo.
V Česku si řidiči vodíkovou Mirai zatím nekoupí
V Česku si vodíkovou Mirai zatím řidiči ani policejní sbory nekoupí, zejména kvůli chybějící infrastruktuře vodíkových plnicích stanic. Celkem Toyota prodala už téměř 5 000 vodíkových aut. Prodeje tohoto prvního sériově vyráběného vozu s vodíkovým pohonem loni vzrostly ve srovnání s rokem 2016 o téměř 15 procent. Do konce listopadu se loni celosvětově prodalo 2 352 kusů.
Vodíkový automobil je v podstatě elektrické vozidlo. Proud pro motor dodává soubor palivových článků, ve kterých není vodík přiváděný z nádrží automobilu spalován, ale spojuje se „za studena“ se vzdušným kyslíkem. Jediným vedlejším produktem je čistá vodní pára. Toyota Mirai má větší dojezd než například automobily dobíjené ze zásuvky.
V Česku je zatím jedna neveřejná plnicí stanice pro vodíková vozidla. Do osmi let by podle ministerstva dopravy mělo vzniknout 12 těchto stanic. Průkopníkem vodíkové technologie v dopravě je v Evropě Německo, kde v současnosti funguje 50 plnicích stanic.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.