Nové motory z Douvrinu

ar1, 21. června 2005, 22:06 Google+

Společnosti PSA Peugeot Citroën a BMW Group zveřejnily 21. června v Douvrinu projekt vzájemné spolupráce při výrobě nových malých benzinových motorů,...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Airdream

Airdream | foto: Citroën

Sdílejte článek

jimiž budou osazovány vozy Peugeot, Citroën a Mini.

Výroba základních částí nových čtyřválcových agregátů bude probíhat v závodě skupiny PSA Peugeot Citroën v Douvrinu (Pas – de – Calais), a to exkluzivně pro oba partnery. Montáž a kompletace motorů pak bude v rukách obou výrobců – pro peugeoty a citroëny právě v Douvrinu, pro BMW Group v Hams Hall ve Velké Británii.

Kompletní výroba modulů v Douvrinu bude připravena ke konci roku 2005 v závodě „Francaise de Mécanique“. Modulový princip vychází z vysokého stupně integrace, kterou podtrhuje využití společné výrobní linky pro základní motorové komponenty s tím, že finální montáž může probíhat na jiném místě.

Nová výrobní kapacita je dimenzována na denní produkci 2500 motorových jednotek, což představuje optimální využití efektivity, výkonu a návratnosti investice. Krytá část výrobního areálu zaujímá plochu kolem 60 000 čtverečních metrů a proinvestováno na ni bude kolem 330 milionů euro. Nový provoz bude schopen produkovat jeden nový motor každých 26 sekund, a to bez ohledu na konkrétní typ. Při plné kapacitě bude mít závod 1120 zaměstnanců, na které ale ještě čeká 152 000 hodin tréninků a školení.

Podnik v Hams Hall bude montovat motory pro budoucí modely Mini. Je situován nedaleko centra BMW Group v Oxfordu, což by se mělo odrazit na kvalitě řízení zejména co se rychlého, včasného a flexibilního řízení dodávek a zásob týče.

Do společného projektu je zařazena také metalurgická divize PSA Peugeot Citroën v Charleville a Mulhouse jako dodavatelská organizace odlitků.

Začátky spolupráce PSA Peugeot Citroën a BMW Group se datují už do roku 2002, kdy oba výrobci oznámili záměr společně vyvíjet a vyrábět novou řadu malých, maximálně kvalitních benzinových motorů ve velkých sériích a za přijatelné ceny. Roční plánovaná produkce může dosáhnout až hranice 1 milionu kusů.

- CITROËN -
Vytisknout

Diskuze: Nové motory z Douvrinu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

C5

Koncept Citroënu C5 « BY WIRE »

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud