Aukce s klasickými automobily zažívají v posledních letech obrovský boom a jejich ceny dosahují občas neuvěřitelných hodnot. Jedním z dalších skvělých příkladů může být tento postarší Volkswagen Beetle kabriolet z roku 1979, jehož hodnota se díky skvělému stavu snadno vyrovná i tomu nejostřejšímu ze současné produkce automobilky
Většina Volkswagenů Beetle se stahovací střechou se na americkém trhu prodává za ceny okolo 15 000 dolarů (310 000 Kč), ovšem tenhle stříbrný kousek je skutečný unikát. Aukční společnost RM Shoteby's, která ho nabídne v aukci ve Fort Lauderdale začátkem příštího měsíce, si totiž vůz cení v rozmezí 40 000 až 50 000 dolarů, tedy v rozmezí 828 000 až 1 milion korun.
Pro srovnání, nejostřejší Volkswagen Golf R stojí na americkém trhu 39 375 dolarů, tedy cca 815 000 Kč. A díky čemu že je tento exemplář dražší než ostatní podobné modely nebo nejostřejší vozy v nabídce automobilky VW? Možná to bude mít něco společného s číslem na jeho tachometru, který ukazuje nájezd pouhých 760 mil, tedy cca 1223 kilometrů.
Historie vozidla je navíc od roku 1979 pečlivě zaznamenána v servisní knížce a zdokumentována účty za servis. Nic přitom nenaznačuje, že by vůz měl projít někdy v minulosti nějakou výraznou renovací. Jeho exkluzivní stav je tak zřejmě výsledkem poctivé a pravidelné péče, kterou mu jeho majitel dopřával.
A zatím co starší generace se dnes stávají ceněným sběratelským artiklem, poslední generace Beetlu byla nedávno definitivně odepsána, jak během ženevského autosalonu potvrdil zástupce automobilky Frank Welsch, který vede oddělení vývoje a výzkumu. Místo retro Beetlu se však máme brzy dočkat "retro" elektrické dodávky, která bude vycházet z konceptu I.D. Buzz.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?