Aukce s klasickými automobily zažívají v posledních letech obrovský boom a jejich ceny dosahují občas neuvěřitelných hodnot. Jedním z dalších skvělých příkladů může být tento postarší Volkswagen Beetle kabriolet z roku 1979, jehož hodnota se díky skvělému stavu snadno vyrovná i tomu nejostřejšímu ze současné produkce automobilky
Většina Volkswagenů Beetle se stahovací střechou se na americkém trhu prodává za ceny okolo 15 000 dolarů (310 000 Kč), ovšem tenhle stříbrný kousek je skutečný unikát. Aukční společnost RM Shoteby's, která ho nabídne v aukci ve Fort Lauderdale začátkem příštího měsíce, si totiž vůz cení v rozmezí 40 000 až 50 000 dolarů, tedy v rozmezí 828 000 až 1 milion korun.
Pro srovnání, nejostřejší Volkswagen Golf R stojí na americkém trhu 39 375 dolarů, tedy cca 815 000 Kč. A díky čemu že je tento exemplář dražší než ostatní podobné modely nebo nejostřejší vozy v nabídce automobilky VW? Možná to bude mít něco společného s číslem na jeho tachometru, který ukazuje nájezd pouhých 760 mil, tedy cca 1223 kilometrů.
Historie vozidla je navíc od roku 1979 pečlivě zaznamenána v servisní knížce a zdokumentována účty za servis. Nic přitom nenaznačuje, že by vůz měl projít někdy v minulosti nějakou výraznou renovací. Jeho exkluzivní stav je tak zřejmě výsledkem poctivé a pravidelné péče, kterou mu jeho majitel dopřával.
A zatím co starší generace se dnes stávají ceněným sběratelským artiklem, poslední generace Beetlu byla nedávno definitivně odepsána, jak během ženevského autosalonu potvrdil zástupce automobilky Frank Welsch, který vede oddělení vývoje a výzkumu. Místo retro Beetlu se však máme brzy dočkat "retro" elektrické dodávky, která bude vycházet z konceptu I.D. Buzz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.