Aukce s klasickými automobily zažívají v posledních letech obrovský boom a jejich ceny dosahují občas neuvěřitelných hodnot. Jedním z dalších skvělých příkladů může být tento postarší Volkswagen Beetle kabriolet z roku 1979, jehož hodnota se díky skvělému stavu snadno vyrovná i tomu nejostřejšímu ze současné produkce automobilky
Většina Volkswagenů Beetle se stahovací střechou se na americkém trhu prodává za ceny okolo 15 000 dolarů (310 000 Kč), ovšem tenhle stříbrný kousek je skutečný unikát. Aukční společnost RM Shoteby's, která ho nabídne v aukci ve Fort Lauderdale začátkem příštího měsíce, si totiž vůz cení v rozmezí 40 000 až 50 000 dolarů, tedy v rozmezí 828 000 až 1 milion korun.
Pro srovnání, nejostřejší Volkswagen Golf R stojí na americkém trhu 39 375 dolarů, tedy cca 815 000 Kč. A díky čemu že je tento exemplář dražší než ostatní podobné modely nebo nejostřejší vozy v nabídce automobilky VW? Možná to bude mít něco společného s číslem na jeho tachometru, který ukazuje nájezd pouhých 760 mil, tedy cca 1223 kilometrů.
Historie vozidla je navíc od roku 1979 pečlivě zaznamenána v servisní knížce a zdokumentována účty za servis. Nic přitom nenaznačuje, že by vůz měl projít někdy v minulosti nějakou výraznou renovací. Jeho exkluzivní stav je tak zřejmě výsledkem poctivé a pravidelné péče, kterou mu jeho majitel dopřával.
A zatím co starší generace se dnes stávají ceněným sběratelským artiklem, poslední generace Beetlu byla nedávno definitivně odepsána, jak během ženevského autosalonu potvrdil zástupce automobilky Frank Welsch, který vede oddělení vývoje a výzkumu. Místo retro Beetlu se však máme brzy dočkat "retro" elektrické dodávky, která bude vycházet z konceptu I.D. Buzz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?