Abarth, pod-značka italského Fiatu zaměřená na vývoj sportovních modelů, má pro Ženevský autosalon připravenou speciální edici oblíbeného roadsteru 124 Spider nazvanou Abarth 124 GT. Ten kromě nového designu a unikátních kol nabídne i raritu, která už se v dnešním světě vozidel s otevřenou střechou příliš často nevidí: odnímatelnou pevnou střechu, tedy tzv. HardTop.
Nová sportovní verze italského roadsteru dostala unikátní šedý lak v odstínu "Alpi Orientali Grey" a novou sadu 17-palcových litých kol, která jsou oproti původním diskům lehčí až o 3 kilogramy. Milovníci závodních tradic si však mohou připlatit i za černě lakovanou kapotu motoru, která odkazuje na legendární závodní Abarth 124 Rally.
Nejvýraznější novinkou Abarthu 124 GT je však jeho odnímatelná pevná střecha vyrobená z karbonu. Dříve byly tyto pevné střechy běžným doplňkem kabrioletů a roadsterů napříč trhem, ovšem dnes se jedná o raritu. Hardtop přitom nabízí vyhřívání zadního okna, čalouněný strop a jeho váhu se podařilo udržet pod 16 kilogramy.
S nasazenou pevnou střechou pak nový Abarth vzdáleně připomíná Mazdu Mx-5 druhé generace, která měla podobný HardTop i celkově blízké tvary. Samotný Fiath 124 pak sdílí šasi i větší část konstrukce s poslední (čtvrtou) generací Mazda Mx-5.
Látková střecha ve voze samozřejmě zůstává a je ukryta tam co vždy. K dalším zajímavým drobnostem patří i černě lakovaná lesklá zrcátka, černě lakované části předního nárazníku a zákazníci si mohou připlatit i za karbonové křídlo.
Pod kapotou se ukrývá standardní motor, tedy 1.4 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 170 koní s maximálním točivým momentem o hodnotě 250 Nm. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne Abarth za 6.8 sekundy a maximální rychlost se pohybuje okolo 232 km/h. Standardním doplňkem je dvojitý výfuk Record Monza, díky kterému dostává Abarth správně sportovní zvuk.
Fait bude Abarth 124 GT nabízet jak s šestistupňovou manuální, tak s šestistupňovou automatickou převodovkou. Kdy začne Fiat tento model prodávat bohužel nevíme, nicméně jeho premiéra by se měla uskutečnit na autosalonu v Ženevě.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.