Elon Musk momentálně stojí v čele hned několika velkolepých projektů, ovšem jeho plány na rychlou podzemní dopravu se poslední dobou odsunuly na pozadí. Nyní však přichází zprávy, že Musk dostal svolení začít budovat své "tunely" ve Washingtonu D.C. Mohlo by tak jít o začátek velkolepého plánu, který zkrátí cestování mezi velkoměsty z hodin na desítky minut.
Washington Post přinesl zprávy, podle kterých Muskova společnost Boring Company získala od úřadů v D.C. stavební povolení k přípravným a výkopovým pracím poblíž opoceného parkoviště v rozrůstající se městské čtvrti NoMa.
Povolení mělo být vydáno již v listopadu minulého roku a mluvčí Boring Company potvrdil, že pokud na místě skutečně dojde ke stavbě, mohlo by jít o budování stanice. Ta by pak mohla posloužit buď síti Hyperloop nebo síti podzemních přepravních platforem, jejichž vývojem se Broing Company zabývá.
Musk už o možnosti vybudovat vysokorychlostní spojení mezi Washingtonem a New Yorkem několikrát mluvil. V minulém roce dokonce zveřejnil na Twitteru zprávu, podle které již získal ústní souhlas k vybudování systému, který by umožnil cestování mezi městy během 29 minut a navíc by nabídl i stanice v Baltimoru a Philadelphii.
Podle Washington Post navíc starosta Washingtonu již navštívil sídlo Boring Company v Californii a následně měl dopravní úřad pověřit zjišťováním, jaká povolení by Musk potřeboval k budování tunelů pod silnicemi a veřejnými pozemky. Samotná stavba je tak zatím stále v nedohlednu, nicméně se ukazuje, že Musk na svých snech, jakkoliv se mohou zdát šílené, neustále pracuje.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?