Guinnessova kniha rekordů nabízí řadu obdivuhodných výkonů, před kterými má člověk potřebu smeknout. Kromě toho je v ní ale zapsáno také pár lidí, kteří vytváří rekordy absurdní a těžko pochopitelné. Jedním z nich je i John Evans, který má na svědomí zřejmě nejabsurdnější rekord motoristického světa.
John Evans je chlapík hřmotnější postavy, který se vyžívá v lámání rekordů spojených s balancováním různých věcí na hlavě. Při pohledu na webové stránky Guinnessovy knihy rekordů tak zjistíme, že na své hlavě vybalancoval rekordní počet přepravek na mléko, nápojových plechovek, prázdných pivních sudů nebo půllitrů.
Možná si teď ťukáte na čelo se slovy "jaký to má smysl?", ovšem jsme se ještě nedostali k jeho vrcholnému kousku. Již 24. května 1999 totiž John Evans balancoval s Mini na hlavě v londýnském televizním studiu. Automobil 159.6 kg udržel na hlavě těžko uvěřitelných 33 sekund, čímž stanovil zřejmě jeden z nejabsurdnějších rekordů automobilového světa.
Jak už je vám asi jasné, Mini muselo být do značné míry odlehčeno. Podle všeho přišlo o motor i kompletní vybavení, takže John balancoval s karoserií na speciálním rámu. Mezi jeho a hlavou a automobilem byl přitom pouze klobouk, který má John vystlaný malým gumovým kroužkem, který nejspíš lépe rozloží hmotnost vozu na jeho hlavu.
Na videu sice John vypadá že neumí do pěti napočítat, nicméně jak jsme během krátkého Googlení zjistili, na svém umění si založil zřejmě slušné živobytí. Své schopnosti totiž předvádí takřka po celém světa a například v Asii jsou z něj doslova unešení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.