Ansel Elgort, který se před několika měsíci proslavil ve filmu Baby Driver, vyměnil své zářivě červené Subaru WRX za něco nepatrně rychlejšího: hybridní supersport Porsche 918 Spyder.
Automobilka Porsche zveřejnila první díl ze své série "TOP 5", ve které nás hodlá seznámit se svými legendárními modely. Hned v první epizodě se objevilo bílé Porsche 918 Spyder, za jehož volantem se objevil i výše zmíněný herec. Hlavní slovo však měl Lars Kern, testovací řidič automobilky, který nás seznámil s pěti nejvýraznějšími přednostmi vozu.
Samotné video je však poněkud "zvláštní". Nevíme, zda rozhovory Larse a Ansela probíhaly podle předem připraveného scénáře, nebo byly autentické, nicméně působily na nás dost "zvláštně". Když se totiž mluví o zvuku, který 918 produkuje, málokoho by přeci napadlo zmiňovat stereo, ne?
Mezi další vlastnosti ze seznamu TOP 5 pak patřil design kombinující styl a sportovnost, odlehčení šasi z karbonu, zvuk (motoru), hybridní pohonný systém a samozřejmě výkon, který překonal mnohé rekordy. Nic to ale nemění na skutečnosti, že první epizoda byla jednoduše "zvláštní."
Pokud si ale odmyslíme zvláštní konverzaci, můžeme se kochat alespoň několika skutečně povedenými záběry na vůz, který v době svého příchodu na trh definoval zcela novou kategorii sportovních vozů. Až postupem čase se objevili rivalové v podobě McLarenu P1 a Ferrari LaFerrari, nicméně Porsche již během několika příležitostí prokázalo, že i své novější a výkonnější konkurenty dokáže porazit.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?