Je až neuvěřitelné, kolik vzácných a historicky ceněných skvostů je poschováváno po různých opuštěných skladištích a garážích na celém světě. O poslední zajímavý nález se tentokrát pochlubil sběratel a obchodník s klasickými vozy, který poblíž Washingtonu narazil na neuvěřitelnou sbírku vzácných britských sporťáků.
Sběratel jménem Ralph, který žije poblíž Washingtonu, vlastně narazil na pětici vzácných britských sporťáků Daimler SP250 úplnou náhodou. Před zhruba čtyřmi měsíci mu totiž volal jeho kamarád, který si jen pár desítek kilometrů od jeho domu chtěl koupit skladiště, ve kterém však našel něco neuvěřitelného.
Do telefonu jen Ralphovi řekl, že by měl "raději rychle přijet a na něco se podívat." Když pak Ralph dorazil na místo, uviděl před sebou pět britských roadsterů Daimler SP250, v různém technickém stavu, vyskládaných na policích jak zboží v supermarketu. Jak později vyšlo najevo, skladiště patřilo majiteli servisu tahačů, který však před nedávnem zemřel. Od 70. let se však aktivně věnoval sbírání těchto raritních britských vozů.
Ralph byl původně zaujatý jen 2.5 litrovým motorem V8 Hemi se vstřikováním Hillborn, který původně pochází ze závodních vozů a Ralph by ho rád zabudoval do silničního sporťáku. Nicméně místo nákupu pouze motoru se Ralph nakonec rozhodl koupit celou poměrně vzácnou sbírku vozů.
A co že je na těchto roadsterech tak vzácné? Především kombinace jejich techniky a poměrně malého množství vyrobených kusů. Mezi lety 1956 až 1964 totiž vzniklo cca 2645 těchto zajímavých vozidel, jejichž předností byl pravděpodobně jeden z vůbec nejlepších motorů V8, jaký kdy Britové vyrobili. Motor byl navíc usazen pod lehkou laminátovou karoserií, takže si vozem doslova jen hrál a zážitek z jízdy se dal přirovnat prý i k HotRodům.
Sbírka Ralphových vozů je však unikátní ještě díky jedné specialitě: všechny vozy mají řízení nalevo, což je u britských sporťáků vždy unikát. V tomto případě jde ale o skutečnou vzácnost, neboť podle knihy "British Sports Cars in America" (autor J. Stein) vzniklo těchto vozů s řízením nalevo zhruba něco mezi 639 až 1 210 kusy pro celý svět.
Vzhled vozu je poněkud svérázný a pravděpodobně hrál velkou úlohu v tom, proč se vyrobilo jen omezené množství. Designéři chtěli zaujmout až příliš široké spektrum, ale nakonec se nezavděčili téměř nikomu. To je ale obrovská škoda, neboť motor pod kapotou je skutečný skvost, který ve své době dokázal překonat většinu konkurence. Bublání téhle V8 je navíc až neskutečně krásné a návykové, jak v jednom díle svého pořadu předvedl Jay Leno, který je jedním z vlastníků téhle britské rarity.
Zpátky k pěti nalezencům. Ralph je sice nadšeným sběratelem a majitelem společnosti H&H Classic Cars, pět britských roadsterů si nakonec nenechá a rozhodl se je všechny najednou nabídnout k prodeji. Podle všeho by renovace byla až příliš velkým projektem a navíc je Ralph na jízdu v tomhle roadsteru až moc vysoký. Všech pět vozů, včetně řady náhradních dílů, je proto vystavených na serveru Craigslist, kde za ně požaduje 65 000 dolarů (cca 1.3 milionu korun), což je prý víceméně podobná částka, jakou za vozy dal.
Sbírka zahrnuje 2 vozy z roku 1960 a poté po jednom kusu z let 1962, 1963 a 1964. Technický stav je těžké odhadovat, nicméně podle jednoho z redaktorů webu Jalopnik, který s prodejcem mluvil, by minimálně jeden vůz měl naskočit a běžet, zatímco ostatní motory budou potřebovat trochu péče.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.