Je až neuvěřitelné, kolik vzácných a historicky ceněných skvostů je poschováváno po různých opuštěných skladištích a garážích na celém světě. O poslední zajímavý nález se tentokrát pochlubil sběratel a obchodník s klasickými vozy, který poblíž Washingtonu narazil na neuvěřitelnou sbírku vzácných britských sporťáků.
Sběratel jménem Ralph, který žije poblíž Washingtonu, vlastně narazil na pětici vzácných britských sporťáků Daimler SP250 úplnou náhodou. Před zhruba čtyřmi měsíci mu totiž volal jeho kamarád, který si jen pár desítek kilometrů od jeho domu chtěl koupit skladiště, ve kterém však našel něco neuvěřitelného.
Do telefonu jen Ralphovi řekl, že by měl "raději rychle přijet a na něco se podívat." Když pak Ralph dorazil na místo, uviděl před sebou pět britských roadsterů Daimler SP250, v různém technickém stavu, vyskládaných na policích jak zboží v supermarketu. Jak později vyšlo najevo, skladiště patřilo majiteli servisu tahačů, který však před nedávnem zemřel. Od 70. let se však aktivně věnoval sbírání těchto raritních britských vozů.
Ralph byl původně zaujatý jen 2.5 litrovým motorem V8 Hemi se vstřikováním Hillborn, který původně pochází ze závodních vozů a Ralph by ho rád zabudoval do silničního sporťáku. Nicméně místo nákupu pouze motoru se Ralph nakonec rozhodl koupit celou poměrně vzácnou sbírku vozů.
A co že je na těchto roadsterech tak vzácné? Především kombinace jejich techniky a poměrně malého množství vyrobených kusů. Mezi lety 1956 až 1964 totiž vzniklo cca 2645 těchto zajímavých vozidel, jejichž předností byl pravděpodobně jeden z vůbec nejlepších motorů V8, jaký kdy Britové vyrobili. Motor byl navíc usazen pod lehkou laminátovou karoserií, takže si vozem doslova jen hrál a zážitek z jízdy se dal přirovnat prý i k HotRodům.
Sbírka Ralphových vozů je však unikátní ještě díky jedné specialitě: všechny vozy mají řízení nalevo, což je u britských sporťáků vždy unikát. V tomto případě jde ale o skutečnou vzácnost, neboť podle knihy "British Sports Cars in America" (autor J. Stein) vzniklo těchto vozů s řízením nalevo zhruba něco mezi 639 až 1 210 kusy pro celý svět.
Vzhled vozu je poněkud svérázný a pravděpodobně hrál velkou úlohu v tom, proč se vyrobilo jen omezené množství. Designéři chtěli zaujmout až příliš široké spektrum, ale nakonec se nezavděčili téměř nikomu. To je ale obrovská škoda, neboť motor pod kapotou je skutečný skvost, který ve své době dokázal překonat většinu konkurence. Bublání téhle V8 je navíc až neskutečně krásné a návykové, jak v jednom díle svého pořadu předvedl Jay Leno, který je jedním z vlastníků téhle britské rarity.
Zpátky k pěti nalezencům. Ralph je sice nadšeným sběratelem a majitelem společnosti H&H Classic Cars, pět britských roadsterů si nakonec nenechá a rozhodl se je všechny najednou nabídnout k prodeji. Podle všeho by renovace byla až příliš velkým projektem a navíc je Ralph na jízdu v tomhle roadsteru až moc vysoký. Všech pět vozů, včetně řady náhradních dílů, je proto vystavených na serveru Craigslist, kde za ně požaduje 65 000 dolarů (cca 1.3 milionu korun), což je prý víceméně podobná částka, jakou za vozy dal.
Sbírka zahrnuje 2 vozy z roku 1960 a poté po jednom kusu z let 1962, 1963 a 1964. Technický stav je těžké odhadovat, nicméně podle jednoho z redaktorů webu Jalopnik, který s prodejcem mluvil, by minimálně jeden vůz měl naskočit a běžet, zatímco ostatní motory budou potřebovat trochu péče.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?