Je až neuvěřitelné, kolik vzácných a historicky ceněných skvostů je poschováváno po různých opuštěných skladištích a garážích na celém světě. O poslední zajímavý nález se tentokrát pochlubil sběratel a obchodník s klasickými vozy, který poblíž Washingtonu narazil na neuvěřitelnou sbírku vzácných britských sporťáků.
Sběratel jménem Ralph, který žije poblíž Washingtonu, vlastně narazil na pětici vzácných britských sporťáků Daimler SP250 úplnou náhodou. Před zhruba čtyřmi měsíci mu totiž volal jeho kamarád, který si jen pár desítek kilometrů od jeho domu chtěl koupit skladiště, ve kterém však našel něco neuvěřitelného.
Do telefonu jen Ralphovi řekl, že by měl "raději rychle přijet a na něco se podívat." Když pak Ralph dorazil na místo, uviděl před sebou pět britských roadsterů Daimler SP250, v různém technickém stavu, vyskládaných na policích jak zboží v supermarketu. Jak později vyšlo najevo, skladiště patřilo majiteli servisu tahačů, který však před nedávnem zemřel. Od 70. let se však aktivně věnoval sbírání těchto raritních britských vozů.
Ralph byl původně zaujatý jen 2.5 litrovým motorem V8 Hemi se vstřikováním Hillborn, který původně pochází ze závodních vozů a Ralph by ho rád zabudoval do silničního sporťáku. Nicméně místo nákupu pouze motoru se Ralph nakonec rozhodl koupit celou poměrně vzácnou sbírku vozů.
A co že je na těchto roadsterech tak vzácné? Především kombinace jejich techniky a poměrně malého množství vyrobených kusů. Mezi lety 1956 až 1964 totiž vzniklo cca 2645 těchto zajímavých vozidel, jejichž předností byl pravděpodobně jeden z vůbec nejlepších motorů V8, jaký kdy Britové vyrobili. Motor byl navíc usazen pod lehkou laminátovou karoserií, takže si vozem doslova jen hrál a zážitek z jízdy se dal přirovnat prý i k HotRodům.
Sbírka Ralphových vozů je však unikátní ještě díky jedné specialitě: všechny vozy mají řízení nalevo, což je u britských sporťáků vždy unikát. V tomto případě jde ale o skutečnou vzácnost, neboť podle knihy "British Sports Cars in America" (autor J. Stein) vzniklo těchto vozů s řízením nalevo zhruba něco mezi 639 až 1 210 kusy pro celý svět.
Vzhled vozu je poněkud svérázný a pravděpodobně hrál velkou úlohu v tom, proč se vyrobilo jen omezené množství. Designéři chtěli zaujmout až příliš široké spektrum, ale nakonec se nezavděčili téměř nikomu. To je ale obrovská škoda, neboť motor pod kapotou je skutečný skvost, který ve své době dokázal překonat většinu konkurence. Bublání téhle V8 je navíc až neskutečně krásné a návykové, jak v jednom díle svého pořadu předvedl Jay Leno, který je jedním z vlastníků téhle britské rarity.
Zpátky k pěti nalezencům. Ralph je sice nadšeným sběratelem a majitelem společnosti H&H Classic Cars, pět britských roadsterů si nakonec nenechá a rozhodl se je všechny najednou nabídnout k prodeji. Podle všeho by renovace byla až příliš velkým projektem a navíc je Ralph na jízdu v tomhle roadsteru až moc vysoký. Všech pět vozů, včetně řady náhradních dílů, je proto vystavených na serveru Craigslist, kde za ně požaduje 65 000 dolarů (cca 1.3 milionu korun), což je prý víceméně podobná částka, jakou za vozy dal.
Sbírka zahrnuje 2 vozy z roku 1960 a poté po jednom kusu z let 1962, 1963 a 1964. Technický stav je těžké odhadovat, nicméně podle jednoho z redaktorů webu Jalopnik, který s prodejcem mluvil, by minimálně jeden vůz měl naskočit a běžet, zatímco ostatní motory budou potřebovat trochu péče.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.