Je až neuvěřitelné, kolik vzácných a historicky ceněných skvostů je poschováváno po různých opuštěných skladištích a garážích na celém světě. O poslední zajímavý nález se tentokrát pochlubil sběratel a obchodník s klasickými vozy, který poblíž Washingtonu narazil na neuvěřitelnou sbírku vzácných britských sporťáků.
Sběratel jménem Ralph, který žije poblíž Washingtonu, vlastně narazil na pětici vzácných britských sporťáků Daimler SP250 úplnou náhodou. Před zhruba čtyřmi měsíci mu totiž volal jeho kamarád, který si jen pár desítek kilometrů od jeho domu chtěl koupit skladiště, ve kterém však našel něco neuvěřitelného.
Do telefonu jen Ralphovi řekl, že by měl "raději rychle přijet a na něco se podívat." Když pak Ralph dorazil na místo, uviděl před sebou pět britských roadsterů Daimler SP250, v různém technickém stavu, vyskládaných na policích jak zboží v supermarketu. Jak později vyšlo najevo, skladiště patřilo majiteli servisu tahačů, který však před nedávnem zemřel. Od 70. let se však aktivně věnoval sbírání těchto raritních britských vozů.
Ralph byl původně zaujatý jen 2.5 litrovým motorem V8 Hemi se vstřikováním Hillborn, který původně pochází ze závodních vozů a Ralph by ho rád zabudoval do silničního sporťáku. Nicméně místo nákupu pouze motoru se Ralph nakonec rozhodl koupit celou poměrně vzácnou sbírku vozů.
A co že je na těchto roadsterech tak vzácné? Především kombinace jejich techniky a poměrně malého množství vyrobených kusů. Mezi lety 1956 až 1964 totiž vzniklo cca 2645 těchto zajímavých vozidel, jejichž předností byl pravděpodobně jeden z vůbec nejlepších motorů V8, jaký kdy Britové vyrobili. Motor byl navíc usazen pod lehkou laminátovou karoserií, takže si vozem doslova jen hrál a zážitek z jízdy se dal přirovnat prý i k HotRodům.
Sbírka Ralphových vozů je však unikátní ještě díky jedné specialitě: všechny vozy mají řízení nalevo, což je u britských sporťáků vždy unikát. V tomto případě jde ale o skutečnou vzácnost, neboť podle knihy "British Sports Cars in America" (autor J. Stein) vzniklo těchto vozů s řízením nalevo zhruba něco mezi 639 až 1 210 kusy pro celý svět.
Vzhled vozu je poněkud svérázný a pravděpodobně hrál velkou úlohu v tom, proč se vyrobilo jen omezené množství. Designéři chtěli zaujmout až příliš široké spektrum, ale nakonec se nezavděčili téměř nikomu. To je ale obrovská škoda, neboť motor pod kapotou je skutečný skvost, který ve své době dokázal překonat většinu konkurence. Bublání téhle V8 je navíc až neskutečně krásné a návykové, jak v jednom díle svého pořadu předvedl Jay Leno, který je jedním z vlastníků téhle britské rarity.
Zpátky k pěti nalezencům. Ralph je sice nadšeným sběratelem a majitelem společnosti H&H Classic Cars, pět britských roadsterů si nakonec nenechá a rozhodl se je všechny najednou nabídnout k prodeji. Podle všeho by renovace byla až příliš velkým projektem a navíc je Ralph na jízdu v tomhle roadsteru až moc vysoký. Všech pět vozů, včetně řady náhradních dílů, je proto vystavených na serveru Craigslist, kde za ně požaduje 65 000 dolarů (cca 1.3 milionu korun), což je prý víceméně podobná částka, jakou za vozy dal.
Sbírka zahrnuje 2 vozy z roku 1960 a poté po jednom kusu z let 1962, 1963 a 1964. Technický stav je těžké odhadovat, nicméně podle jednoho z redaktorů webu Jalopnik, který s prodejcem mluvil, by minimálně jeden vůz měl naskočit a běžet, zatímco ostatní motory budou potřebovat trochu péče.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?