VW poprvé v historii připravil speciální výstavu věnovanou modelu Corrado. Na víkendové Bremen Classic Motor Show vystavil prototyp kupé V6 od firmy Karmann a úplně poslední vyrobený Corrado s levostranným řízením.
Výstava Volkswagen Classic slaví 30. narozeniny modelu Corrado s dvěma speciálními modely - prototypem modelu 16V G60 z roku 1989 o výkonu 210 k vyráběným u Karmannu v Osnabrücku a posledním vyrobeným kusem s levostranným řízením a motorem VR6 o výkonu 190 k z roku 1995.
VW Corrado bylo uvedeno na trh v roce 1988 jako nástupce řady Scirocco II, ale to nadále pokračovalo po boku svého nástupce až do roku 1992. Výroba modelu Corrado skončila pouhé tři roky poté, v roce 1995. Technický základ Corrada tvořil VW Golf II, při uvedení na trh mělo kupé čtyřválec 1.8 s mechanickým dmychadlem. Toto G60 disponovalo výkonem 160 k. V roce 1991 přibyly další dvě pohonné jednotky, a to čtyřválcový dvoulitr o výkonu 136 k a špičkový šestiválec 2.9 VR6, disponující výkonem 190 k. Od modelového roku 1993 přibyl ještě dvoulitr o výkonu 115 k.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.