Může SUV zvládnout totéž co Off-road? Kia Sorento se to rozhodla zjistit

Omlazená Kia Sorento se vydala na jednu z nejtěžších off-roadových tras v Utahu
Omlazená Kia Sorento se vydala na jednu z nejtěžších off-roadových tras v Utahu, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 1. února 2018 14:04
Sdílej:

Většina automobilek se u populárních SUV snaží vyzdvihnout hlavně jejich vzhled, komfort , praktičnost a bezpečnost, ovšem stále se najdou i tací, kteří sází na ducha dobrodružství a podnikají se svými vozy dobrodružné výpravy mimo zpevněné silnice. Mezi takové patří samozřejmě Land Rover nebo Jeep, ovšem nově se přidala i Kia se svým omlazeným SUV Sorento.

Dvojice zkušených řidičů se proto vydala do pouště Moab v Utahu, kde se rozhodla pokořit jednu z nejnáročnějších off-roadových tras, tzv. Hell's Gate, neboli pekelnou bránu. Tahle trasa po skalách do přímého kopce je velice zrádná a při menším zaváhání se může stát, že vaše auto přestane dělat kotrmelce až po několikametrovém pádu.

Pokud se zeptáte na doporučení některého ze zkušených off-roadových veteránů, kteří tuto trasu dobře znají, pravděpodobně vám doporučí upravené auto se zvýšeným podvozkem, neboť většina automobilů se buď posadí na břicho, nebo jednoduše nedokáže pokrýt obrovské výkyvy terénu a tak jim chybí trakce.

Ani Kia Sorento však nezůstala v sériovém stavu. Nečekejte ale žádný upravený podvozek nebo vyrámování karoserie,  jedinými změnami bylo obutí univerzálních terénních pneumatik, instalace ochranného plechu pod olejovou vanou a odpojení stabilizátorů, čímž se dá dosáhnout lepší práce podvozku v náročném terénu.

Během cesty vzhůru k Hell's Gate pak Kia podávala skvělé výkony a jediné co ji omezovalo byly převisy vpředu i vzadu, neboť občas zavadila nárazníkem o vystouplý kámen či skálu. Stoupání na samotnou Hell's Gate pak bylo zážitkem samo o sobě.

Málokdo z přihlížejících věřil, že městské SUV by si mohlo s náročným terénem poradit, ovšem KIA se nezastavitelně hrnula kupředu. Čas od času sice ztrácela trakci, řidič si musel najíždět jinak a kola byla na hranici přilnavosti, nicméně Sorento to nakonec dokázalo a k údivu většiny se bezpečně vyšplhalo až nahoru.  Úsměvné že, že až nahoře přišel největší karambol, který částečně odtrhl kus zadního nárazníku.

I tento pokus pak krásně ukazuje, jak moc během let KIA zvýšila technickou úroveň a vybavenost svých automobilů. Pokud jste tedy dřív tuhle automobilku přehlíželi, teď je rozhodně ten správný čas začít ji brát s naprostou vážností.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.