Většina automobilek se u populárních SUV snaží vyzdvihnout hlavně jejich vzhled, komfort , praktičnost a bezpečnost, ovšem stále se najdou i tací, kteří sází na ducha dobrodružství a podnikají se svými vozy dobrodružné výpravy mimo zpevněné silnice. Mezi takové patří samozřejmě Land Rover nebo Jeep, ovšem nově se přidala i Kia se svým omlazeným SUV Sorento.
Dvojice zkušených řidičů se proto vydala do pouště Moab v Utahu, kde se rozhodla pokořit jednu z nejnáročnějších off-roadových tras, tzv. Hell's Gate, neboli pekelnou bránu. Tahle trasa po skalách do přímého kopce je velice zrádná a při menším zaváhání se může stát, že vaše auto přestane dělat kotrmelce až po několikametrovém pádu.
Pokud se zeptáte na doporučení některého ze zkušených off-roadových veteránů, kteří tuto trasu dobře znají, pravděpodobně vám doporučí upravené auto se zvýšeným podvozkem, neboť většina automobilů se buď posadí na břicho, nebo jednoduše nedokáže pokrýt obrovské výkyvy terénu a tak jim chybí trakce.
Ani Kia Sorento však nezůstala v sériovém stavu. Nečekejte ale žádný upravený podvozek nebo vyrámování karoserie, jedinými změnami bylo obutí univerzálních terénních pneumatik, instalace ochranného plechu pod olejovou vanou a odpojení stabilizátorů, čímž se dá dosáhnout lepší práce podvozku v náročném terénu.
Během cesty vzhůru k Hell's Gate pak Kia podávala skvělé výkony a jediné co ji omezovalo byly převisy vpředu i vzadu, neboť občas zavadila nárazníkem o vystouplý kámen či skálu. Stoupání na samotnou Hell's Gate pak bylo zážitkem samo o sobě.
Málokdo z přihlížejících věřil, že městské SUV by si mohlo s náročným terénem poradit, ovšem KIA se nezastavitelně hrnula kupředu. Čas od času sice ztrácela trakci, řidič si musel najíždět jinak a kola byla na hranici přilnavosti, nicméně Sorento to nakonec dokázalo a k údivu většiny se bezpečně vyšplhalo až nahoru. Úsměvné že, že až nahoře přišel největší karambol, který částečně odtrhl kus zadního nárazníku.
I tento pokus pak krásně ukazuje, jak moc během let KIA zvýšila technickou úroveň a vybavenost svých automobilů. Pokud jste tedy dřív tuhle automobilku přehlíželi, teď je rozhodně ten správný čas začít ji brát s naprostou vážností.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.