Může SUV zvládnout totéž co Off-road? Kia Sorento se to rozhodla zjistit

Omlazená Kia Sorento se vydala na jednu z nejtěžších off-roadových tras v Utahu
Omlazená Kia Sorento se vydala na jednu z nejtěžších off-roadových tras v Utahu, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 1. února 2018 14:04
Sdílej:

Většina automobilek se u populárních SUV snaží vyzdvihnout hlavně jejich vzhled, komfort , praktičnost a bezpečnost, ovšem stále se najdou i tací, kteří sází na ducha dobrodružství a podnikají se svými vozy dobrodružné výpravy mimo zpevněné silnice. Mezi takové patří samozřejmě Land Rover nebo Jeep, ovšem nově se přidala i Kia se svým omlazeným SUV Sorento.

Dvojice zkušených řidičů se proto vydala do pouště Moab v Utahu, kde se rozhodla pokořit jednu z nejnáročnějších off-roadových tras, tzv. Hell's Gate, neboli pekelnou bránu. Tahle trasa po skalách do přímého kopce je velice zrádná a při menším zaváhání se může stát, že vaše auto přestane dělat kotrmelce až po několikametrovém pádu.

Pokud se zeptáte na doporučení některého ze zkušených off-roadových veteránů, kteří tuto trasu dobře znají, pravděpodobně vám doporučí upravené auto se zvýšeným podvozkem, neboť většina automobilů se buď posadí na břicho, nebo jednoduše nedokáže pokrýt obrovské výkyvy terénu a tak jim chybí trakce.

Ani Kia Sorento však nezůstala v sériovém stavu. Nečekejte ale žádný upravený podvozek nebo vyrámování karoserie,  jedinými změnami bylo obutí univerzálních terénních pneumatik, instalace ochranného plechu pod olejovou vanou a odpojení stabilizátorů, čímž se dá dosáhnout lepší práce podvozku v náročném terénu.

Během cesty vzhůru k Hell's Gate pak Kia podávala skvělé výkony a jediné co ji omezovalo byly převisy vpředu i vzadu, neboť občas zavadila nárazníkem o vystouplý kámen či skálu. Stoupání na samotnou Hell's Gate pak bylo zážitkem samo o sobě.

Málokdo z přihlížejících věřil, že městské SUV by si mohlo s náročným terénem poradit, ovšem KIA se nezastavitelně hrnula kupředu. Čas od času sice ztrácela trakci, řidič si musel najíždět jinak a kola byla na hranici přilnavosti, nicméně Sorento to nakonec dokázalo a k údivu většiny se bezpečně vyšplhalo až nahoru.  Úsměvné že, že až nahoře přišel největší karambol, který částečně odtrhl kus zadního nárazníku.

I tento pokus pak krásně ukazuje, jak moc během let KIA zvýšila technickou úroveň a vybavenost svých automobilů. Pokud jste tedy dřív tuhle automobilku přehlíželi, teď je rozhodně ten správný čas začít ji brát s naprostou vážností.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.