Německý umělec a milovník komiksů Rene Turrek už má na svědomí několik zajímavých úprav luxusních automobilů, ovšem jeho poslední dílo na kapotě kapotě hybridního BMW i8 je opravdovým a promyšleným unikátem, po kterém už jistě zatoužil nejeden milovník komiksů. A právě pro ty máme dobrou zprávu, neboť vůz míří do prodeje.
Automobilka BMW je pověstná svými "Art car", tedy vozy nesoucími na kapotě umělecká díla významných umělců. Tohle BMW sice oficiálně do této vybrané společnosti nespadá, nicméně to, co na jeho kapotě vykouzlil německý umělec Rene Turrek, si obdiv rozhodně zaslouží.
Turrek je všeobecně znám svou oblibou v komiksových hrdinech, které už zvěčnil na kapotách vícero luxusních automobilů. Například karoserii mnichovského SUV BMW X6 pokryl zelenou tváří Hulka a sportovní Lamborghini Gallardo dostalo dekoraci ve stylu Kapitána Amerika. U své poslední kreace však dostal prostor i komiksový záporák.
Nebavíme se však o ledajakém záporákovi, ale o Batmanově nejvýznamnějším nepříteli, kterým byl Joker. Předobrazem se však nestal legendární Jack Nicholson ani geniální Heath Ledger. Místo toho si Turrek vybral Jareda Leto z filmu Suicide Squad.
Na první pohled se zdá, že vůz je nalakován do jednoduché kombinace černé, červené, bílé a zelené. Pod povrchem se toho ale skrývá mnohem více. Pokud totiž kapotu polijete horkou vodou (nebo jen zahřejete motor), objeví se na ní Jokerův obličej. Pokud nasvítíte bok, rozzáří se nápisy "Ha Ha". A pokud stisknete zvláštní tlačítko, speciální diody rozzáří obrys tváře největšího padoucha společnosti DC Comics.
Vůz na sebe strhl velkou pozornost již v létě minulého roku, kdy se poprvé objevil na scéně. Teď se však vůz objevuje podruhé a tentokrát je na prodej. Ve svém vlastnictví ho má německý autobazar "Autowelt out of Mönchengladbach" sídlící poblíž Düsseldorfu. Na jeho tachometru svítí nájezd cca 8000 kilometrů, nicméně prodejce si za něj účtuje 249 000 euro (6.3 milionu Kč), což ho činí výrazně dražším, než zcela nový vůz.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.