Automobilka Tesla se kvůli svému sysstému autonomního řízení Autopilost dostává znovu do hledáčku vyšetřovatelů. Ti totiž prověřují zvláštní nehodu, během níž zaparkovala Tesla Model S přímo pod zadní nárazník hasičské cisterny a to v rychlosti přesahující 100 km/h. Jako zázrakem se nikomu nic nestalo, nicméně problémem je, že během nehody byl spuštěn systém Tesla Autopilot.
Hasiči z města Culver City (Kalifornie) zasahovaly toho rána se svým vozem 42 u dopravní nehody, která se odehrála na dálnici. A zatím co hasiči se věnovali odstraňováním následků nehody, do jejich vozu zezadu narazila černá Tesla Model S, která se tou dobou řítila rychlostí okolo 105 km/h.
Z fotek umístěných na Twitterovém účtu hasičů je patrné, že náraz to musel být slušný. Celá přední část Tesly je na odpis, kapota je srolovaná, nárazníky zohýbané a s největší pravděpodobností to odskákalo i přední odpružení / zavěšení. Hasičská cisterna pak utrpěla nanejvýš pár promáčklin a přišla o trochu laku. Nejdůležitější však je že jako zázrakem nedošlo k žádnému zranění.
Na celé nehodě je však nejvíce zarážející skutečnost, že Tesla byla před nehodou v režimu Autopilota, který by měl být schopen díky nespočtu senzorů podobným srážkám předcházet. Není to však poprvé a nejspíš ani naposledy, co k nehodě při používání tohoto systému došlo. Již v minulosti jsme četli o desítkách zničených modelů S a X a před pár měsíci došlo bohužel i k jednomu smrtelnému zranění.
Není proto divu, že případu už se ujala americká státní vyšetřovací agentura "National Transportation Safety Board" (zkráceně NTSB), která se zabývá vyšetřováním nehod letadel, určitých typů nehod na dálnici, námořních nehod i nehod na železnicích. Ta již dlouhou dobu varuje, že systému Autopilot chybí více bezpečnostních systémů, které zajistí řidičovu pozornost.
While working a freeway accident this morning, Engine 42 was struck by a #Tesla traveling at 65 mph. The driver reports the vehicle was on autopilot. Amazingly there were no injuries! Please stay alert while driving! #abc7eyewitness #ktla #CulverCity #distracteddriving pic.twitter.com/RgEmd43tNe
— Culver City Firefighters (@CC_Firefighters) 22. ledna 2018
Autopilot totiž není plně autonomním systémem, proto neustále vyžaduje bdělost řidiče a jeho schopnost rychle zasáhnout v případě krizových situací.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.