Automobilka Tesla se kvůli svému sysstému autonomního řízení Autopilost dostává znovu do hledáčku vyšetřovatelů. Ti totiž prověřují zvláštní nehodu, během níž zaparkovala Tesla Model S přímo pod zadní nárazník hasičské cisterny a to v rychlosti přesahující 100 km/h. Jako zázrakem se nikomu nic nestalo, nicméně problémem je, že během nehody byl spuštěn systém Tesla Autopilot.
Hasiči z města Culver City (Kalifornie) zasahovaly toho rána se svým vozem 42 u dopravní nehody, která se odehrála na dálnici. A zatím co hasiči se věnovali odstraňováním následků nehody, do jejich vozu zezadu narazila černá Tesla Model S, která se tou dobou řítila rychlostí okolo 105 km/h.
Z fotek umístěných na Twitterovém účtu hasičů je patrné, že náraz to musel být slušný. Celá přední část Tesly je na odpis, kapota je srolovaná, nárazníky zohýbané a s největší pravděpodobností to odskákalo i přední odpružení / zavěšení. Hasičská cisterna pak utrpěla nanejvýš pár promáčklin a přišla o trochu laku. Nejdůležitější však je že jako zázrakem nedošlo k žádnému zranění.
Na celé nehodě je však nejvíce zarážející skutečnost, že Tesla byla před nehodou v režimu Autopilota, který by měl být schopen díky nespočtu senzorů podobným srážkám předcházet. Není to však poprvé a nejspíš ani naposledy, co k nehodě při používání tohoto systému došlo. Již v minulosti jsme četli o desítkách zničených modelů S a X a před pár měsíci došlo bohužel i k jednomu smrtelnému zranění.
Není proto divu, že případu už se ujala americká státní vyšetřovací agentura "National Transportation Safety Board" (zkráceně NTSB), která se zabývá vyšetřováním nehod letadel, určitých typů nehod na dálnici, námořních nehod i nehod na železnicích. Ta již dlouhou dobu varuje, že systému Autopilot chybí více bezpečnostních systémů, které zajistí řidičovu pozornost.
While working a freeway accident this morning, Engine 42 was struck by a #Tesla traveling at 65 mph. The driver reports the vehicle was on autopilot. Amazingly there were no injuries! Please stay alert while driving! #abc7eyewitness #ktla #CulverCity #distracteddriving pic.twitter.com/RgEmd43tNe
— Culver City Firefighters (@CC_Firefighters) 22. ledna 2018
Autopilot totiž není plně autonomním systémem, proto neustále vyžaduje bdělost řidiče a jeho schopnost rychle zasáhnout v případě krizových situací.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?