Bob Lutz je známý veterán automobilového průmyslu, který během své kariéry pracoval pro giganty jako GM, BMW, Ford nebo Chrysler. V posledních letech je však tento 85-letý gentleman známý svou skepsí vůči elektromobilům a zvláště automobilce Tesla. Ve svém prohlášení ale všechny překvapil, když nákup Tesly doporučil. Ovšem trochu jinak, než by se Muskovi mohlo líbit.
Podle Lutze by měli sběratelé kupovat elektromobily Tesla Model S dokud jsou dostupné a levné, neboť jak již několik let opakuje, automobilky Tesla brzy zkrachuje. Podle jeho slov zkrátka Tesla neustále přichází o peníze a na obzoru zatím není nic, co by ji z této nevlídné situace mohlo dostat.
Samotný elektromobil Model S však Lutz na aukci Barrett-Jackson ve Scottsdale vychválil do nebes. Podle Los Angeles Times měl dokonce říci, že "Model S, zvláště jeho výkonná varianta, je jedním z nejrychlejších, nejlépe ovladatelných a nejlépe brzdících sedanů, jaký si dnes můžete koupit. V rozpočtu do 350 000 dolarů (7.2 milionu korun) pak dokáže v akceleraci porazit téměř cokoliv, včetně exotických sportovních vozů.
Není to však poprvé, co Lutz vychválil Model S, zatímco automobilku jako takovou postavil do role potápějící se lodi. Na druhou stranu je však potřeba uznat, že Lutz se ve svých předpovědích několikrát trefil, naposledy například s masivním zpožděním během rozjezdu sériové výroby Modelu 3.
Samotná automobilka však v posledních týdnech žádné problémy nevykazuje, výrobu Modelu 3 se konečně povedlo řádně nastartovat a již koncem tohoto čtvrtletí by mělo být vyráběno 2.500 vozů týdně.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.