Bob Lutz je známý veterán automobilového průmyslu, který během své kariéry pracoval pro giganty jako GM, BMW, Ford nebo Chrysler. V posledních letech je však tento 85-letý gentleman známý svou skepsí vůči elektromobilům a zvláště automobilce Tesla. Ve svém prohlášení ale všechny překvapil, když nákup Tesly doporučil. Ovšem trochu jinak, než by se Muskovi mohlo líbit.
Podle Lutze by měli sběratelé kupovat elektromobily Tesla Model S dokud jsou dostupné a levné, neboť jak již několik let opakuje, automobilky Tesla brzy zkrachuje. Podle jeho slov zkrátka Tesla neustále přichází o peníze a na obzoru zatím není nic, co by ji z této nevlídné situace mohlo dostat.
Samotný elektromobil Model S však Lutz na aukci Barrett-Jackson ve Scottsdale vychválil do nebes. Podle Los Angeles Times měl dokonce říci, že "Model S, zvláště jeho výkonná varianta, je jedním z nejrychlejších, nejlépe ovladatelných a nejlépe brzdících sedanů, jaký si dnes můžete koupit. V rozpočtu do 350 000 dolarů (7.2 milionu korun) pak dokáže v akceleraci porazit téměř cokoliv, včetně exotických sportovních vozů.
Není to však poprvé, co Lutz vychválil Model S, zatímco automobilku jako takovou postavil do role potápějící se lodi. Na druhou stranu je však potřeba uznat, že Lutz se ve svých předpovědích několikrát trefil, naposledy například s masivním zpožděním během rozjezdu sériové výroby Modelu 3.
Samotná automobilka však v posledních týdnech žádné problémy nevykazuje, výrobu Modelu 3 se konečně povedlo řádně nastartovat a již koncem tohoto čtvrtletí by mělo být vyráběno 2.500 vozů týdně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.