Bob Lutz je známý veterán automobilového průmyslu, který během své kariéry pracoval pro giganty jako GM, BMW, Ford nebo Chrysler. V posledních letech je však tento 85-letý gentleman známý svou skepsí vůči elektromobilům a zvláště automobilce Tesla. Ve svém prohlášení ale všechny překvapil, když nákup Tesly doporučil. Ovšem trochu jinak, než by se Muskovi mohlo líbit.
Podle Lutze by měli sběratelé kupovat elektromobily Tesla Model S dokud jsou dostupné a levné, neboť jak již několik let opakuje, automobilky Tesla brzy zkrachuje. Podle jeho slov zkrátka Tesla neustále přichází o peníze a na obzoru zatím není nic, co by ji z této nevlídné situace mohlo dostat.
Samotný elektromobil Model S však Lutz na aukci Barrett-Jackson ve Scottsdale vychválil do nebes. Podle Los Angeles Times měl dokonce říci, že "Model S, zvláště jeho výkonná varianta, je jedním z nejrychlejších, nejlépe ovladatelných a nejlépe brzdících sedanů, jaký si dnes můžete koupit. V rozpočtu do 350 000 dolarů (7.2 milionu korun) pak dokáže v akceleraci porazit téměř cokoliv, včetně exotických sportovních vozů.
Není to však poprvé, co Lutz vychválil Model S, zatímco automobilku jako takovou postavil do role potápějící se lodi. Na druhou stranu je však potřeba uznat, že Lutz se ve svých předpovědích několikrát trefil, naposledy například s masivním zpožděním během rozjezdu sériové výroby Modelu 3.
Samotná automobilka však v posledních týdnech žádné problémy nevykazuje, výrobu Modelu 3 se konečně povedlo řádně nastartovat a již koncem tohoto čtvrtletí by mělo být vyráběno 2.500 vozů týdně.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?