Výkonné sedany nabízí již několik automobilek po celém světě, nicméně v posledním zajímavém testu se spolu utkaly dva premianti tohoto segmentu: Sofistikovaný Mercedes-AMG E63 a trochu hrubiánský Cadillac CTS-V. Do kompletní trojice ještě chybí nejnovější BMW M5, nicméně to se nejspíš utká až s vítězem tohoto rozstřelu
Cadillac CTS-V je bezpochyby jedním z nejzajímavější, nejzábavnějších a také nejrychlejších sedanů, jaké si můžete koupit. Tedy za předpokladu, že žijete na správné straně Atlantického oceánu. Tohle monstrum totiž ukrývá pod kapotou kompresorem přeplňovaný motor V8, který disponuje výkonem až 640 koní.
Na rozdíl od řady dalších výkonných amerických vozů však Cadillac nedostal primitivní podvozek schopný udržovat vysokou rychlost jen v přímém směru, ale může se pochlubit velmi sofistikovanou technikou, díky které je sním bezpečné a vlastně i zábavné projíždět zatáčky bokem a na hraně limitů.
Do role vyzyvatele byl pasován Mercedes-AMG E63, který je naopak tím nejlepším z naší strany Atlantiku (tedy alespoň do pořádného srovnání s novým BMW M5). Pod kapotou monstra z dílny AMG nalezneme 4.0 litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly, který generuje 604 koní. Ty následně distribuuje ke všem čtyřem kolům pomocí velice sofistikovaného pohonu všech kol.
Díky tomu je možné dovádět s Mercedesem na hraně i za zhoršených podmínek na silnici, nicméně ani milovníci driftování nepřijdou zkrátka. Díky speciálnímu Drift módu jde totiž pálit pneumatiky až neskutečnou rychlostí. Cenou za to všechno je však poměrně vysoká váha, která má vyšší hodnoty než v případě staršího Cadillacu.
Redaktoři Motor Trendu si vyzkoušeli obě vozidla a srovnávali jejich chování za různých podmínek a při různém zacházení. Každé z vozidel mělo své silnější i slabší stránky, nicméně ve výsledku si byly oba stroje velice podobné. O výsledku klání tak nakonec rozhodl závod o nejrychlejší měřené kolo.
Ze záznamu na konci videa je dobře patrné, že jízda obou vozů byla více než vyrovnaná a to prakticky v každé části okruhu. Výsledný čas se nakonec lišil o pouhé dvě setiny sekundy (0.02 sec). I tento zanedbatelný rozdíl však stačil k vítězství hrubé americké síly. Nyní tak jen zbývá počkat, zda nad Cadillacem zvítězí nové BMW M5.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?