Cadillac CTS-V je bezpochyby jedním z nejzajímavější, nejzábavnějších a také nejrychlejších sedanů, jaké si můžete koupit. Tedy za předpokladu, že žijete na správné straně Atlantického oceánu. Tohle monstrum totiž ukrývá pod kapotou kompresorem přeplňovaný motor V8, který disponuje výkonem až 640 koní.
Na rozdíl od řady dalších výkonných amerických vozů však Cadillac nedostal primitivní podvozek schopný udržovat vysokou rychlost jen v přímém směru, ale může se pochlubit velmi sofistikovanou technikou, díky které je sním bezpečné a vlastně i zábavné projíždět zatáčky bokem a na hraně limitů.
Do role vyzyvatele byl pasován Mercedes-AMG E63, který je naopak tím nejlepším z naší strany Atlantiku (tedy alespoň do pořádného srovnání s novým BMW M5). Pod kapotou monstra z dílny AMG nalezneme 4.0 litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly, který generuje 604 koní. Ty následně distribuuje ke všem čtyřem kolům pomocí velice sofistikovaného pohonu všech kol.
Díky tomu je možné dovádět s Mercedesem na hraně i za zhoršených podmínek na silnici, nicméně ani milovníci driftování nepřijdou zkrátka. Díky speciálnímu Drift módu jde totiž pálit pneumatiky až neskutečnou rychlostí. Cenou za to všechno je však poměrně vysoká váha, která má vyšší hodnoty než v případě staršího Cadillacu.
Redaktoři Motor Trendu si vyzkoušeli obě vozidla a srovnávali jejich chování za různých podmínek a při různém zacházení. Každé z vozidel mělo své silnější i slabší stránky, nicméně ve výsledku si byly oba stroje velice podobné. O výsledku klání tak nakonec rozhodl závod o nejrychlejší měřené kolo.
Ze záznamu na konci videa je dobře patrné, že jízda obou vozů byla více než vyrovnaná a to prakticky v každé části okruhu. Výsledný čas se nakonec lišil o pouhé dvě setiny sekundy (0.02 sec). I tento zanedbatelný rozdíl však stačil k vítězství hrubé americké síly. Nyní tak jen zbývá počkat, zda nad Cadillacem zvítězí nové BMW M5.