Kia představila na autosalonu v Detroitu nový kompaktní sedan Fort, který cílí hlavně na zákazníky hledající praktičnost, eleganci, bezpečnost a bezpochyby i ekonomickou jízdu. Když se tedy automobilka rozhodla srovnat nové Forte s Lamborghini Aventador, každému hned bylo jisté, že o rychlost nepůjde.
Pokud se automobilky rozhodnou poměřovat se svými konkurenty, většinou to začíná poměřováním tabulkových parametrů a končí závodem ve zrychlení. V něčem takovém by však Kia neměla šanci a tak začala srovnávat praktičnost obou vozů.
Prvním bodem úsměvného závody se staly dveře. Jednoho by napadlo, že tu není co poměřovat, ale to byste se pletli. Kia má totiž na rozdíl od Lamborghini dva páry dveří, které se navíc otvírají směrem ven. Vzhůru otvíratelné dveře italského supersportu sice vypadají stylově, ale praktičnosti příliš nepobrali. Takže 1:0 pro Kiu.
Další věcí byl zavazadlový prostor. Že toho Kia nabídne víc nebylo žádným překvapením, ostatně má k tomu vyhrazenou celou zadní část. Řidiči Lamborghini se však budou muset spolehnout na titěrný přední kufr, kam dají nanejvýš tašku. 2:0 pro Kiu.
Dalším podstatným bodem je infotainment systém. Zatímco Kia nabízí posádce rozměrný display s dotykovým ovládáním, Lamborghini disponuje malou obrazovkou ve středové konzoli, k jejímuž ovládání je potřeba řada tlačítek. Kia tak zvyšuje náskok na 3:0
Skóre se Korejcům podařilo urvat i v praktičnosti. Zatímco Kia má celkem pět míst k sezení a přední sedačky nastavitelné v 10 cestác, Lamborghini vás pořádně potrápi při nastupování i vystupování. A to už ani nemluvíme o skutečnosti, že uvede pouze 2 pasažéry. 4:0 pro Kiu.
Jihokorejská automobilka však nechtěla všechnu slávu pro sebe a tak musela přiznat, že díky 400 koním pod kapotou navíc je Lamborghini nepatrně rychlejší. Náskok 4:1 už ale Lamborghini nedokázat nedokázalo.
Jak se totiž nakonec ukázalo, za cenu jednoho Lamborghini Aventador si můžete koupit buď celou flotilu modelů Forte, nebo si koupit se spokojit s jedním Forte a za zbývajících 400 000 dolarů (8,3 milionu korun) si můžete koupit třeba rovnou malý dům. Třeba přímo v Itálii. Takže 5:0 pro Kiu. To jste nečekali, co?
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.