Kia představila na autosalonu v Detroitu nový kompaktní sedan Fort, který cílí hlavně na zákazníky hledající praktičnost, eleganci, bezpečnost a bezpochyby i ekonomickou jízdu. Když se tedy automobilka rozhodla srovnat nové Forte s Lamborghini Aventador, každému hned bylo jisté, že o rychlost nepůjde.
Pokud se automobilky rozhodnou poměřovat se svými konkurenty, většinou to začíná poměřováním tabulkových parametrů a končí závodem ve zrychlení. V něčem takovém by však Kia neměla šanci a tak začala srovnávat praktičnost obou vozů.
Prvním bodem úsměvného závody se staly dveře. Jednoho by napadlo, že tu není co poměřovat, ale to byste se pletli. Kia má totiž na rozdíl od Lamborghini dva páry dveří, které se navíc otvírají směrem ven. Vzhůru otvíratelné dveře italského supersportu sice vypadají stylově, ale praktičnosti příliš nepobrali. Takže 1:0 pro Kiu.
Další věcí byl zavazadlový prostor. Že toho Kia nabídne víc nebylo žádným překvapením, ostatně má k tomu vyhrazenou celou zadní část. Řidiči Lamborghini se však budou muset spolehnout na titěrný přední kufr, kam dají nanejvýš tašku. 2:0 pro Kiu.
Dalším podstatným bodem je infotainment systém. Zatímco Kia nabízí posádce rozměrný display s dotykovým ovládáním, Lamborghini disponuje malou obrazovkou ve středové konzoli, k jejímuž ovládání je potřeba řada tlačítek. Kia tak zvyšuje náskok na 3:0
Skóre se Korejcům podařilo urvat i v praktičnosti. Zatímco Kia má celkem pět míst k sezení a přední sedačky nastavitelné v 10 cestác, Lamborghini vás pořádně potrápi při nastupování i vystupování. A to už ani nemluvíme o skutečnosti, že uvede pouze 2 pasažéry. 4:0 pro Kiu.
Jihokorejská automobilka však nechtěla všechnu slávu pro sebe a tak musela přiznat, že díky 400 koním pod kapotou navíc je Lamborghini nepatrně rychlejší. Náskok 4:1 už ale Lamborghini nedokázat nedokázalo.
Jak se totiž nakonec ukázalo, za cenu jednoho Lamborghini Aventador si můžete koupit buď celou flotilu modelů Forte, nebo si koupit se spokojit s jedním Forte a za zbývajících 400 000 dolarů (8,3 milionu korun) si můžete koupit třeba rovnou malý dům. Třeba přímo v Itálii. Takže 5:0 pro Kiu. To jste nečekali, co?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.