Kia představila na autosalonu v Detroitu nový kompaktní sedan Fort, který cílí hlavně na zákazníky hledající praktičnost, eleganci, bezpečnost a bezpochyby i ekonomickou jízdu. Když se tedy automobilka rozhodla srovnat nové Forte s Lamborghini Aventador, každému hned bylo jisté, že o rychlost nepůjde.
Pokud se automobilky rozhodnou poměřovat se svými konkurenty, většinou to začíná poměřováním tabulkových parametrů a končí závodem ve zrychlení. V něčem takovém by však Kia neměla šanci a tak začala srovnávat praktičnost obou vozů.
Prvním bodem úsměvného závody se staly dveře. Jednoho by napadlo, že tu není co poměřovat, ale to byste se pletli. Kia má totiž na rozdíl od Lamborghini dva páry dveří, které se navíc otvírají směrem ven. Vzhůru otvíratelné dveře italského supersportu sice vypadají stylově, ale praktičnosti příliš nepobrali. Takže 1:0 pro Kiu.
Další věcí byl zavazadlový prostor. Že toho Kia nabídne víc nebylo žádným překvapením, ostatně má k tomu vyhrazenou celou zadní část. Řidiči Lamborghini se však budou muset spolehnout na titěrný přední kufr, kam dají nanejvýš tašku. 2:0 pro Kiu.
Dalším podstatným bodem je infotainment systém. Zatímco Kia nabízí posádce rozměrný display s dotykovým ovládáním, Lamborghini disponuje malou obrazovkou ve středové konzoli, k jejímuž ovládání je potřeba řada tlačítek. Kia tak zvyšuje náskok na 3:0
Skóre se Korejcům podařilo urvat i v praktičnosti. Zatímco Kia má celkem pět míst k sezení a přední sedačky nastavitelné v 10 cestác, Lamborghini vás pořádně potrápi při nastupování i vystupování. A to už ani nemluvíme o skutečnosti, že uvede pouze 2 pasažéry. 4:0 pro Kiu.
Jihokorejská automobilka však nechtěla všechnu slávu pro sebe a tak musela přiznat, že díky 400 koním pod kapotou navíc je Lamborghini nepatrně rychlejší. Náskok 4:1 už ale Lamborghini nedokázat nedokázalo.
Jak se totiž nakonec ukázalo, za cenu jednoho Lamborghini Aventador si můžete koupit buď celou flotilu modelů Forte, nebo si koupit se spokojit s jedním Forte a za zbývajících 400 000 dolarů (8,3 milionu korun) si můžete koupit třeba rovnou malý dům. Třeba přímo v Itálii. Takže 5:0 pro Kiu. To jste nečekali, co?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.