Čínské automobilky jsou pověstné svou schopností zkopírovat téměř cokoliv a poslední model Eagle EG6300K to jen potvrzuje. Tento malý městský elektromobil totiž dokonale kopíruje tvary roztomilého BMW 600, které vychází z dnes už téměř legendární Isetty.
Inspiraci ve slavném voze nepřímo přiznává i sama automobilka Eagle, která se údajně snažila inspirovat tím nejroztomilejším automobilem v historii BMW, což má být právě Isetta. Podle nás by se v portfoliu mnichovské značky jistě našlo i pár zajímavějších kousků, nicméně ty už by se asi nevešly do kategorie pomalých městských elektromobilů, ve které se Eagle EG6330K uchází o přízeň řidičů.
Kromě drobného nárůstu v rozměrech a nové generace elektrického pohonu jsou největším rozdílem bezpochyby dveře. Zatímco původní Isetta měla pouze jedny velké dveře v čele automobilu a BMW 600 je doplnilo párem dveří zadních, nový čínský elektromobil disponuje klasicky párem dveří vpředu i vzadu.
Z pohledu designových prvků se zde ale nachází i věci, které automobilka převzala přímo z Isetty. Skvělým příkladem mohou být přední blinkry, které jsou stejně jako u BMW integrovány do zakrouceného předního nárazníku. Zadní svítilny pak téměř přesně odpovídají stylu i umístění u Isetty. Úsměvným prvkem je pak žebrování na kufru, které je u elektromobilu naprosto zbytečné, zatímco u BMW sloužilo k chlazení.
V interiéru se pak člověk cítí jako v celkem normálním, ačkoliv poněkud stísněném, moderním autě. Z fotografií je vidět kožené čalounění, kruhové výdechy ventilátorů a kaplička přístrojů s výraznými budík. Samozřejmostí je pak rovná podlaha bez středového panelu, na což jsme u elektromobilů zvyklí.
O pohon se stará skutečně malý elektromotor na přední nápravě, který vyvine maximálně 5.3 elektrického koně. O přísun energie se stará 72 V/100 Ah Li-Ion baterie, díky které se dojezd pohybuje okolo 120 kilometrů. Maximální rychlost je však necelých 60 km/h, jinak už by automobil nespadal do sféry "pomalých městských elektromobilů", které jsou v Číně poslední dobou velice populární.
A s popularitou by nemusel mít problém ani tenhle Eagle. Jeho design je totiž opravdu stylový a jeho cenu se podařilo udržet okolo 4 000 dolarů, což odpovídá částce necelých 83 300 Kč. Spolu s nízkými provozními náklady se pak jedná o dokonalý prostředek k cestování po městě a za prací.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?