Čínské automobilky opět kopírují evropské klasiky, tentokrát to odneslo legendární BMW

Eagle EG6330K
Eagle EG6330K, foto: carnewschina.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 17. ledna 2018 10:11 | akt. 17. ledna 2018 11:28
Sdílej:

Čínské automobilky jsou pověstné svou schopností zkopírovat téměř cokoliv a poslední model Eagle EG6300K to jen potvrzuje. Tento malý městský elektromobil totiž dokonale kopíruje tvary roztomilého BMW 600, které vychází z dnes už téměř legendární Isetty.

Inspiraci ve slavném voze nepřímo přiznává i sama automobilka Eagle, která se údajně snažila inspirovat tím nejroztomilejším automobilem v historii BMW, což má být právě Isetta. Podle nás by se v portfoliu mnichovské značky jistě našlo i pár zajímavějších kousků, nicméně ty už by se asi nevešly do kategorie pomalých městských elektromobilů, ve které se Eagle EG6330K uchází o přízeň řidičů.

Kromě drobného nárůstu v rozměrech a nové generace elektrického pohonu jsou největším rozdílem bezpochyby dveře. Zatímco původní Isetta měla pouze jedny velké dveře v čele automobilu a BMW 600 je doplnilo párem dveří zadních, nový čínský elektromobil disponuje klasicky párem dveří vpředu i vzadu.

Z pohledu designových prvků se zde ale nachází i věci, které automobilka převzala přímo z Isetty. Skvělým příkladem mohou být přední blinkry, které jsou stejně jako u BMW integrovány do zakrouceného předního nárazníku. Zadní svítilny pak téměř přesně odpovídají stylu i umístění u Isetty. Úsměvným prvkem je pak žebrování na kufru, které je u elektromobilu naprosto zbytečné, zatímco u BMW sloužilo k chlazení.

V interiéru se pak člověk cítí jako v celkem normálním, ačkoliv poněkud stísněném, moderním autě. Z fotografií je vidět kožené čalounění, kruhové výdechy ventilátorů a kaplička přístrojů s výraznými budík. Samozřejmostí je pak rovná podlaha bez středového panelu, na což jsme u elektromobilů zvyklí.

O pohon se stará skutečně malý elektromotor na přední nápravě, který vyvine maximálně 5.3 elektrického koně. O přísun energie se stará 72 V/100 Ah Li-Ion baterie, díky které se dojezd pohybuje okolo 120 kilometrů. Maximální rychlost je však necelých 60 km/h, jinak už by automobil nespadal do sféry "pomalých městských elektromobilů", které jsou v Číně poslední dobou velice populární.

A s popularitou by nemusel mít problém ani tenhle Eagle. Jeho design je totiž opravdu stylový a jeho cenu se podařilo udržet okolo 4 000 dolarů, což odpovídá částce necelých 83 300 Kč. Spolu s nízkými provozními náklady se pak jedná o dokonalý prostředek k cestování po městě a za prací.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.