Čínské automobilky jsou pověstné svou schopností zkopírovat téměř cokoliv a poslední model Eagle EG6300K to jen potvrzuje. Tento malý městský elektromobil totiž dokonale kopíruje tvary roztomilého BMW 600, které vychází z dnes už téměř legendární Isetty.
Inspiraci ve slavném voze nepřímo přiznává i sama automobilka Eagle, která se údajně snažila inspirovat tím nejroztomilejším automobilem v historii BMW, což má být právě Isetta. Podle nás by se v portfoliu mnichovské značky jistě našlo i pár zajímavějších kousků, nicméně ty už by se asi nevešly do kategorie pomalých městských elektromobilů, ve které se Eagle EG6330K uchází o přízeň řidičů.
Kromě drobného nárůstu v rozměrech a nové generace elektrického pohonu jsou největším rozdílem bezpochyby dveře. Zatímco původní Isetta měla pouze jedny velké dveře v čele automobilu a BMW 600 je doplnilo párem dveří zadních, nový čínský elektromobil disponuje klasicky párem dveří vpředu i vzadu.
Z pohledu designových prvků se zde ale nachází i věci, které automobilka převzala přímo z Isetty. Skvělým příkladem mohou být přední blinkry, které jsou stejně jako u BMW integrovány do zakrouceného předního nárazníku. Zadní svítilny pak téměř přesně odpovídají stylu i umístění u Isetty. Úsměvným prvkem je pak žebrování na kufru, které je u elektromobilu naprosto zbytečné, zatímco u BMW sloužilo k chlazení.
V interiéru se pak člověk cítí jako v celkem normálním, ačkoliv poněkud stísněném, moderním autě. Z fotografií je vidět kožené čalounění, kruhové výdechy ventilátorů a kaplička přístrojů s výraznými budík. Samozřejmostí je pak rovná podlaha bez středového panelu, na což jsme u elektromobilů zvyklí.
O pohon se stará skutečně malý elektromotor na přední nápravě, který vyvine maximálně 5.3 elektrického koně. O přísun energie se stará 72 V/100 Ah Li-Ion baterie, díky které se dojezd pohybuje okolo 120 kilometrů. Maximální rychlost je však necelých 60 km/h, jinak už by automobil nespadal do sféry "pomalých městských elektromobilů", které jsou v Číně poslední dobou velice populární.
A s popularitou by nemusel mít problém ani tenhle Eagle. Jeho design je totiž opravdu stylový a jeho cenu se podařilo udržet okolo 4 000 dolarů, což odpovídá částce necelých 83 300 Kč. Spolu s nízkými provozními náklady se pak jedná o dokonalý prostředek k cestování po městě a za prací.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?