Čínské automobilky jsou pověstné svou schopností zkopírovat téměř cokoliv a poslední model Eagle EG6300K to jen potvrzuje. Tento malý městský elektromobil totiž dokonale kopíruje tvary roztomilého BMW 600, které vychází z dnes už téměř legendární Isetty.
Inspiraci ve slavném voze nepřímo přiznává i sama automobilka Eagle, která se údajně snažila inspirovat tím nejroztomilejším automobilem v historii BMW, což má být právě Isetta. Podle nás by se v portfoliu mnichovské značky jistě našlo i pár zajímavějších kousků, nicméně ty už by se asi nevešly do kategorie pomalých městských elektromobilů, ve které se Eagle EG6330K uchází o přízeň řidičů.
Kromě drobného nárůstu v rozměrech a nové generace elektrického pohonu jsou největším rozdílem bezpochyby dveře. Zatímco původní Isetta měla pouze jedny velké dveře v čele automobilu a BMW 600 je doplnilo párem dveří zadních, nový čínský elektromobil disponuje klasicky párem dveří vpředu i vzadu.
Z pohledu designových prvků se zde ale nachází i věci, které automobilka převzala přímo z Isetty. Skvělým příkladem mohou být přední blinkry, které jsou stejně jako u BMW integrovány do zakrouceného předního nárazníku. Zadní svítilny pak téměř přesně odpovídají stylu i umístění u Isetty. Úsměvným prvkem je pak žebrování na kufru, které je u elektromobilu naprosto zbytečné, zatímco u BMW sloužilo k chlazení.
V interiéru se pak člověk cítí jako v celkem normálním, ačkoliv poněkud stísněném, moderním autě. Z fotografií je vidět kožené čalounění, kruhové výdechy ventilátorů a kaplička přístrojů s výraznými budík. Samozřejmostí je pak rovná podlaha bez středového panelu, na což jsme u elektromobilů zvyklí.
O pohon se stará skutečně malý elektromotor na přední nápravě, který vyvine maximálně 5.3 elektrického koně. O přísun energie se stará 72 V/100 Ah Li-Ion baterie, díky které se dojezd pohybuje okolo 120 kilometrů. Maximální rychlost je však necelých 60 km/h, jinak už by automobil nespadal do sféry "pomalých městských elektromobilů", které jsou v Číně poslední dobou velice populární.
A s popularitou by nemusel mít problém ani tenhle Eagle. Jeho design je totiž opravdu stylový a jeho cenu se podařilo udržet okolo 4 000 dolarů, což odpovídá částce necelých 83 300 Kč. Spolu s nízkými provozními náklady se pak jedná o dokonalý prostředek k cestování po městě a za prací.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.