Jméno Tanner Foust bude většině Evropanů nejspíše neznámé, tedy alespoň pokud nesledovali americkou variantu motoristického pořadu Top Gear, kde působil jako jeden z trojice moderátorů. Kromě toho je však Tanner Foust dobře známý jako závodník v mnoha typech závodů, od driftu až po bláznivé kousky v podání Hot Wheels.
V poslední epizodě The Hoonigans se však Tanner pochlubil svým jedinečným driftovacím speciálem Volkswagen Passat, který je pravděpodobně tím vůbec nejextrémnějším Passatem světa. Nelze se ale divit, vždyť pod jeho karoserií nezbylo prakticky nic původního.
Na zadní značce je sice napsáno Passat R-Line, nicméně pod kapotou bije nové americké srdce v podobě upraveného vidlicového osmiválce LS7, ze kterého se podařilo vydolovat 700 koní. V zásobě je však i vstřikování oxidu dusného (N2O), díky čemuž je možné z motoru krátkodobě vydolovat až 900 koní.
Během stavby a úpravy motorového prostoru se hodně dbalo na ideální rozložení váhy, proto byl motor posunut co nejblíže do kabiny vozu. Tím však vznikl problém se svody, které musely být nejdříve vytaženy dopředu a až poté zahnuty směrem dolů a dozadu. Díky jejich speciální konstrukci se navíc podařilo dostat z motoru nádherný zvuk, který připomíná Ferrari.
Vraťme se ale k motoru, respektive k jeho síle. Ta totiž putuje díky speciální konverzi na zadní kola a to skrze speciální G-Force 4-stupňovou převodovku a upravenou spojku.
Kromě technických úprav však nechybí ani úpravy interiéru a trocha toho vizuálního tuningu. Vůz tak dostal speciální široký body-kit s komponenty Rocket Bunny, sériové tvary byly decentně pozměněny a přibylo i netradiční křídlo od APR Performance.
V interiéru se pak objevil bezpečnostní rám, dvojice závodních skořepinových sedaček Recaro, informační displej nahrazující klasické budíky, bezpečnostní pásy Schroth a demontovatelný volant Sparco který umožňuje pohodlnější nastupování.
Během jízdy kterou Tanner lidem z The Hoonigans předvedl pak bylo krásně vidět, jak si s vozem rozumí a jak extrémně má vůz výkon. Z pohledu na lidi s ucpávkami uší pak také bylo jasné, že za nastartování tohohle auta ve 2 ráno by vás všichni sousedi nejspíš ukřižovali, navzdory jeho fenomenálnímu zvuku.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.