Jméno Tanner Foust bude většině Evropanů nejspíše neznámé, tedy alespoň pokud nesledovali americkou variantu motoristického pořadu Top Gear, kde působil jako jeden z trojice moderátorů. Kromě toho je však Tanner Foust dobře známý jako závodník v mnoha typech závodů, od driftu až po bláznivé kousky v podání Hot Wheels.
V poslední epizodě The Hoonigans se však Tanner pochlubil svým jedinečným driftovacím speciálem Volkswagen Passat, který je pravděpodobně tím vůbec nejextrémnějším Passatem světa. Nelze se ale divit, vždyť pod jeho karoserií nezbylo prakticky nic původního.
Na zadní značce je sice napsáno Passat R-Line, nicméně pod kapotou bije nové americké srdce v podobě upraveného vidlicového osmiválce LS7, ze kterého se podařilo vydolovat 700 koní. V zásobě je však i vstřikování oxidu dusného (N2O), díky čemuž je možné z motoru krátkodobě vydolovat až 900 koní.
Během stavby a úpravy motorového prostoru se hodně dbalo na ideální rozložení váhy, proto byl motor posunut co nejblíže do kabiny vozu. Tím však vznikl problém se svody, které musely být nejdříve vytaženy dopředu a až poté zahnuty směrem dolů a dozadu. Díky jejich speciální konstrukci se navíc podařilo dostat z motoru nádherný zvuk, který připomíná Ferrari.
Vraťme se ale k motoru, respektive k jeho síle. Ta totiž putuje díky speciální konverzi na zadní kola a to skrze speciální G-Force 4-stupňovou převodovku a upravenou spojku.
Kromě technických úprav však nechybí ani úpravy interiéru a trocha toho vizuálního tuningu. Vůz tak dostal speciální široký body-kit s komponenty Rocket Bunny, sériové tvary byly decentně pozměněny a přibylo i netradiční křídlo od APR Performance.
V interiéru se pak objevil bezpečnostní rám, dvojice závodních skořepinových sedaček Recaro, informační displej nahrazující klasické budíky, bezpečnostní pásy Schroth a demontovatelný volant Sparco který umožňuje pohodlnější nastupování.
Během jízdy kterou Tanner lidem z The Hoonigans předvedl pak bylo krásně vidět, jak si s vozem rozumí a jak extrémně má vůz výkon. Z pohledu na lidi s ucpávkami uší pak také bylo jasné, že za nastartování tohohle auta ve 2 ráno by vás všichni sousedi nejspíš ukřižovali, navzdory jeho fenomenálnímu zvuku.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?