Jméno Tanner Foust bude většině Evropanů nejspíše neznámé, tedy alespoň pokud nesledovali americkou variantu motoristického pořadu Top Gear, kde působil jako jeden z trojice moderátorů. Kromě toho je však Tanner Foust dobře známý jako závodník v mnoha typech závodů, od driftu až po bláznivé kousky v podání Hot Wheels.
V poslední epizodě The Hoonigans se však Tanner pochlubil svým jedinečným driftovacím speciálem Volkswagen Passat, který je pravděpodobně tím vůbec nejextrémnějším Passatem světa. Nelze se ale divit, vždyť pod jeho karoserií nezbylo prakticky nic původního.
Na zadní značce je sice napsáno Passat R-Line, nicméně pod kapotou bije nové americké srdce v podobě upraveného vidlicového osmiválce LS7, ze kterého se podařilo vydolovat 700 koní. V zásobě je však i vstřikování oxidu dusného (N2O), díky čemuž je možné z motoru krátkodobě vydolovat až 900 koní.
Během stavby a úpravy motorového prostoru se hodně dbalo na ideální rozložení váhy, proto byl motor posunut co nejblíže do kabiny vozu. Tím však vznikl problém se svody, které musely být nejdříve vytaženy dopředu a až poté zahnuty směrem dolů a dozadu. Díky jejich speciální konstrukci se navíc podařilo dostat z motoru nádherný zvuk, který připomíná Ferrari.
Vraťme se ale k motoru, respektive k jeho síle. Ta totiž putuje díky speciální konverzi na zadní kola a to skrze speciální G-Force 4-stupňovou převodovku a upravenou spojku.
Kromě technických úprav však nechybí ani úpravy interiéru a trocha toho vizuálního tuningu. Vůz tak dostal speciální široký body-kit s komponenty Rocket Bunny, sériové tvary byly decentně pozměněny a přibylo i netradiční křídlo od APR Performance.
V interiéru se pak objevil bezpečnostní rám, dvojice závodních skořepinových sedaček Recaro, informační displej nahrazující klasické budíky, bezpečnostní pásy Schroth a demontovatelný volant Sparco který umožňuje pohodlnější nastupování.
Během jízdy kterou Tanner lidem z The Hoonigans předvedl pak bylo krásně vidět, jak si s vozem rozumí a jak extrémně má vůz výkon. Z pohledu na lidi s ucpávkami uší pak také bylo jasné, že za nastartování tohohle auta ve 2 ráno by vás všichni sousedi nejspíš ukřižovali, navzdory jeho fenomenálnímu zvuku.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.