Jak co nejrychleji odmlžit čelní okno? Na kapesníky zapomeňte

AutoRoad.cz, 30. prosince 2017, 10:29 Google+

Už se vám to někdy určitě stalo. Ráno sednete do svého vozu a díky tuhé zimě venku se vám během mžiku zamlží čelní okno. Jenže právě to je potřeba k dobrému výhledu vpřed a málokdo si ví rady s tím, jak jej vlastně co nejrychleji a spolehlivě odmlžit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Některé koncernové značky nabízí pro svá auta vyhřívané čelní sklo, které ve velké míře pomůže nejen s odmlžením, ale také s jeho odmrazením. Ale co mají dělat majitelé starších aut? Většinou okamžité zamlžení čelního okna ústí v to, že řidič vytáhne papírové ubrousky nebo hadřík a začne okno utírat. Jenže tohle je špatně.

Aby se uskutečnilo odmlžení co nejdříve, vzduch foukající na čelní okno z klimatizace musí mít co největší teplotu. Teplý vzduch logicky nasaje více vlhkosti a proto jsme si připravili několik základních kroků k tomu, jak rychle a spolehlivě odstranit "mlhu" a čelním skle.

Předně je potřeba dát ofuk ventilační soustavy výhradně na čelní sklo, společně s tím nastavit nejvyšší rychlost a teplotu. Výhodu mají ti, co mají ve svém autě klimatizaci, protože po jejím aktivování se celý proces zrychlí.

Pozor ale na to, abyste neměli aktivovaný vnitřní okruh ventilace, touhle chybou by se vše jen zpomalilo. Předposledním krokem jsou lehce pootevřená okna, aby vzduch nasátý vlhkostí mohl cirkulovat z vozu ven.

Posledním krokem k pořádnému výhledu ven z auta je odstranění námrazy z oken. K tomu snad každý z nás používá škrabku na led, popřípadě speciální sprej na odmrazování. Naopak byste se měli vyvarovat politím okna horkou vodou, to se pak nebudete stačit divit, jak rychle vám okna popraskají.

Vytisknout

Diskuze: Jak co nejrychleji odmlžit čelní okno? Na kapesníky zapomeňte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Trekka, K provozu mimo zpevněné komunikace předurčovaly vůz Trekka nízká hmotnost, světlá výška 190 mm, krátký rozvor a volitelná uzávěrka diferenciálu.

První české SUV? Škoda jedno vyrobila už před padesáti lety, u nás ho skoro…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud