Jedna z automobilových ikon se v USA prodávala v aukci za závratnou vyvolávací cenu. Ta výsledná byla ovšem ještě o cca polovinu původní ceny vyšší.
Lancia Stratos je perlou italského automobilového průmyslu. Rallyová verze silničního speciálu byla homologována v roce 1974 a ve svém prvním roce se zúčastnila skupiny 4 mistrovství světa, ve které vydržela ještě dva roky. Dle homologačních standardů mělo vzniknout 500 exemplářů, nakonec jich výrobní závod opustilo pouze 492.
Tyto výrobní počty v dnešní době prakticky neumožňují sehnat zánovní kus, a pokud se někde najde, tak za neskutečnou cenu. Jeden z majitelů se ale rozhodl svůj klenot prodat a umístil jej na portál Bring a Trailer s vyvolávací cenou 310 000 USD. Ta konečná se ovšem vyšplhala na astronomických 475 000 USD.
Nabízený exemplář měl výrobní číslo 44 a od svého zrození jej drželi pouze dva majitelé. Většinu svého života strávil ve své rodné Itálii, posléze byl převezen do USA. Na tachometru měl v okamžiku prodeje 71 008 km. Před zadní nápravou je ukryt motor Ferrari Dino V6 o objemu 2.4 l o výkonu 190 k. Poháněna je prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky zadní náprava. Prodaný vůz by měl být dle předchozího majitele po kompletním mechanickém servisu a ve stoprocentním stavu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.