Jedna z automobilových ikon se v USA prodávala v aukci za závratnou vyvolávací cenu. Ta výsledná byla ovšem ještě o cca polovinu původní ceny vyšší.
Lancia Stratos je perlou italského automobilového průmyslu. Rallyová verze silničního speciálu byla homologována v roce 1974 a ve svém prvním roce se zúčastnila skupiny 4 mistrovství světa, ve které vydržela ještě dva roky. Dle homologačních standardů mělo vzniknout 500 exemplářů, nakonec jich výrobní závod opustilo pouze 492.
Tyto výrobní počty v dnešní době prakticky neumožňují sehnat zánovní kus, a pokud se někde najde, tak za neskutečnou cenu. Jeden z majitelů se ale rozhodl svůj klenot prodat a umístil jej na portál Bring a Trailer s vyvolávací cenou 310 000 USD. Ta konečná se ovšem vyšplhala na astronomických 475 000 USD.
Nabízený exemplář měl výrobní číslo 44 a od svého zrození jej drželi pouze dva majitelé. Většinu svého života strávil ve své rodné Itálii, posléze byl převezen do USA. Na tachometru měl v okamžiku prodeje 71 008 km. Před zadní nápravou je ukryt motor Ferrari Dino V6 o objemu 2.4 l o výkonu 190 k. Poháněna je prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky zadní náprava. Prodaný vůz by měl být dle předchozího majitele po kompletním mechanickém servisu a ve stoprocentním stavu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?