Jedna z automobilových ikon se v USA prodávala v aukci za závratnou vyvolávací cenu. Ta výsledná byla ovšem ještě o cca polovinu původní ceny vyšší.
Lancia Stratos je perlou italského automobilového průmyslu. Rallyová verze silničního speciálu byla homologována v roce 1974 a ve svém prvním roce se zúčastnila skupiny 4 mistrovství světa, ve které vydržela ještě dva roky. Dle homologačních standardů mělo vzniknout 500 exemplářů, nakonec jich výrobní závod opustilo pouze 492.
Tyto výrobní počty v dnešní době prakticky neumožňují sehnat zánovní kus, a pokud se někde najde, tak za neskutečnou cenu. Jeden z majitelů se ale rozhodl svůj klenot prodat a umístil jej na portál Bring a Trailer s vyvolávací cenou 310 000 USD. Ta konečná se ovšem vyšplhala na astronomických 475 000 USD.
Nabízený exemplář měl výrobní číslo 44 a od svého zrození jej drželi pouze dva majitelé. Většinu svého života strávil ve své rodné Itálii, posléze byl převezen do USA. Na tachometru měl v okamžiku prodeje 71 008 km. Před zadní nápravou je ukryt motor Ferrari Dino V6 o objemu 2.4 l o výkonu 190 k. Poháněna je prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky zadní náprava. Prodaný vůz by měl být dle předchozího majitele po kompletním mechanickém servisu a ve stoprocentním stavu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?