Zvuk elektromobilů bývá poměrně často propíraným tématem. Jejich výkon bývá oslnivý, ovšem bez patřičného akustického doprovodu tomu zkrátka chybí emoce. Mercedes-AMG se však rozhodl nic nepodcenit a k vývoji nových elektromobilů přizval odborníky na slovo vzaté, hudebníky ze skupiny Linkin Park
První informace o této novince přinesl web Wheels, podle kterého kalifornská skupina Linkin Park pomůže divizi Mercedes-AMG vytvořit mnohem zajímavější zvuk budoucích sportovních a supersportovních modelů. V rozhovoru to pak webu potvrdil i Tobias Moers, šéf divize AMG.
V tuto chvíli není úplně jasné, jak velký vliv budou na výsledku hudebníci mít. Podle prvních informací se totiž zdá, že kapela je jen malou součástí poměrně rozsáhlého projektu, na kterém pracují i další hudebníci a profesionálové zabývající se hudbou a zvuky.
Podle slov Tobiase Moerse začal celý projekt už před několika lety. Mercedes sestavil celý tým odborníků, ve kterém jsou specialisté na hry, nebo lidé vytvářející hudbu a zvuky ve filmovém průmyslu. Automobilka si totiž velice dobře uvědomuje, že prodává emoce. A bez pořádného zvuku zkrátka ani z AMG příliš emocí nedostanete.
Ačkoliv tedy neznáme celý rozsah spolupráce, přístup Mercedesu je skutečně originální a rozhodně se nám líbí. Zkrátka o důvod víc, proč si střádat na AMG.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.