Kdykoliv se na internetu objeví Ferrari Testarossa, vždy je to malý důvod k radosti i tiché závisti. Toto černé Ferrari Testarossa kabriolet je však jedinečné v každém ohledu, neboť Ferrari nikdy Testarossu bez střechy nevyrábělo. Stejně tak je i zajímavý jeho první uživatel, kterým bly Michael Jakcson.
Testarossa je živoucím symbolem osmdesátých let, nicméně Testarossa kabriolet je skutečným unikátem, který vznikl v roce 1987 pouze pro Michaela Jacksona. Nevíme, zda byl i jeho vlastníkem, každopádně se s tímto vozem objevil v rámci reklamy na Pepsi, kterou si můžete prohlédnout na konci článku.
Nejednalo se však o žádnou krátkou reklamu, ale o poctivý čtyřminutový spot, který se vysílal na několik částí. Hlavním motivem byl král pop-music, který se snažil utéci rozvášněnému davu. Po proběhnutí temnou uličkou tedy Michael elegantně a svižně naskakuje do vozu se staženou střechou a vydává se na divokou jízdu, která však nemá příliš dlouhého trvání.
Vraťme se ale zpátky k vozu. Jeho přestavba na kabriolet totiž nebyla tovární, ale na svědomí ji má kalifornská přestavba, která si za celou konverzi naúčtovala 40 000 dolarů (ca 865 200 Kč). To není málo ani dnes, nicméně dříve byly tyto peníze skutečně jen těžce představitelné. Pokud se však u jedné reklamy sešli giganti jako Pepsi a Michael Jackson, peníze byly až tím posledním, co chtěl kdo řešit.
Bohužel nevíme, zda se Jackson svezl ve voze jen při natáčení reklamy, nebo zda se unikátní vůz přesunul do jeho garáže natrvalo. Jisté však je, že od osmdesátých let vystřídalo Ferrari několik majitelů, kteří však na jeho tachometr natočili pouze cca 17 000 mil, tedy cca 27 358 km). Není proto divu, že když se vůz po letech objevil na aukčním portále Motor GT, odhalovala se jeho cena na 799 900 dolarů. Kolik se však na konci akce podaří vybrat je otázkou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.