Kdykoliv se na internetu objeví Ferrari Testarossa, vždy je to malý důvod k radosti i tiché závisti. Toto černé Ferrari Testarossa kabriolet je však jedinečné v každém ohledu, neboť Ferrari nikdy Testarossu bez střechy nevyrábělo. Stejně tak je i zajímavý jeho první uživatel, kterým bly Michael Jakcson.
Testarossa je živoucím symbolem osmdesátých let, nicméně Testarossa kabriolet je skutečným unikátem, který vznikl v roce 1987 pouze pro Michaela Jacksona. Nevíme, zda byl i jeho vlastníkem, každopádně se s tímto vozem objevil v rámci reklamy na Pepsi, kterou si můžete prohlédnout na konci článku.
Nejednalo se však o žádnou krátkou reklamu, ale o poctivý čtyřminutový spot, který se vysílal na několik částí. Hlavním motivem byl král pop-music, který se snažil utéci rozvášněnému davu. Po proběhnutí temnou uličkou tedy Michael elegantně a svižně naskakuje do vozu se staženou střechou a vydává se na divokou jízdu, která však nemá příliš dlouhého trvání.
Vraťme se ale zpátky k vozu. Jeho přestavba na kabriolet totiž nebyla tovární, ale na svědomí ji má kalifornská přestavba, která si za celou konverzi naúčtovala 40 000 dolarů (ca 865 200 Kč). To není málo ani dnes, nicméně dříve byly tyto peníze skutečně jen těžce představitelné. Pokud se však u jedné reklamy sešli giganti jako Pepsi a Michael Jackson, peníze byly až tím posledním, co chtěl kdo řešit.
Bohužel nevíme, zda se Jackson svezl ve voze jen při natáčení reklamy, nebo zda se unikátní vůz přesunul do jeho garáže natrvalo. Jisté však je, že od osmdesátých let vystřídalo Ferrari několik majitelů, kteří však na jeho tachometr natočili pouze cca 17 000 mil, tedy cca 27 358 km). Není proto divu, že když se vůz po letech objevil na aukčním portále Motor GT, odhalovala se jeho cena na 799 900 dolarů. Kolik se však na konci akce podaří vybrat je otázkou.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.