Kdykoliv se na internetu objeví Ferrari Testarossa, vždy je to malý důvod k radosti i tiché závisti. Toto černé Ferrari Testarossa kabriolet je však jedinečné v každém ohledu, neboť Ferrari nikdy Testarossu bez střechy nevyrábělo. Stejně tak je i zajímavý jeho první uživatel, kterým bly Michael Jakcson.
Testarossa je živoucím symbolem osmdesátých let, nicméně Testarossa kabriolet je skutečným unikátem, který vznikl v roce 1987 pouze pro Michaela Jacksona. Nevíme, zda byl i jeho vlastníkem, každopádně se s tímto vozem objevil v rámci reklamy na Pepsi, kterou si můžete prohlédnout na konci článku.
Nejednalo se však o žádnou krátkou reklamu, ale o poctivý čtyřminutový spot, který se vysílal na několik částí. Hlavním motivem byl král pop-music, který se snažil utéci rozvášněnému davu. Po proběhnutí temnou uličkou tedy Michael elegantně a svižně naskakuje do vozu se staženou střechou a vydává se na divokou jízdu, která však nemá příliš dlouhého trvání.
Vraťme se ale zpátky k vozu. Jeho přestavba na kabriolet totiž nebyla tovární, ale na svědomí ji má kalifornská přestavba, která si za celou konverzi naúčtovala 40 000 dolarů (ca 865 200 Kč). To není málo ani dnes, nicméně dříve byly tyto peníze skutečně jen těžce představitelné. Pokud se však u jedné reklamy sešli giganti jako Pepsi a Michael Jackson, peníze byly až tím posledním, co chtěl kdo řešit.
Bohužel nevíme, zda se Jackson svezl ve voze jen při natáčení reklamy, nebo zda se unikátní vůz přesunul do jeho garáže natrvalo. Jisté však je, že od osmdesátých let vystřídalo Ferrari několik majitelů, kteří však na jeho tachometr natočili pouze cca 17 000 mil, tedy cca 27 358 km). Není proto divu, že když se vůz po letech objevil na aukčním portále Motor GT, odhalovala se jeho cena na 799 900 dolarů. Kolik se však na konci akce podaří vybrat je otázkou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.