K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Co dělají lidé za volantem? Líčí se, holí, i něco mnohem horšího

AutoRoad.cz, 19. prosince 2017, 08:28 Google+

Průměrně více než 4 roky života strávíme v kabině automobilu. Dost dlouhá doba na to, abychom se věnovali jen řízení. Během této doby toho stihneme opravdu hodně. Oblékáme se, líčíme či holíme, hádáme i usmiřujeme. Také se líbáme… a dochází i na další aktivity.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Za tmy se po silnicích v průměru pohybujeme více než 6 měsíců svého života. Pravidelní jezdci ovšem více než 9 měsíců. S hulvátstvím při řízení to nebude tak horké – průměrný řidič za svůj život někomu ze svých kolegů poděkuje 4 303x, vynadá „jen“ 83x.

Vyplývá to z průzkumu společnosti Common Sense Advisory pro automobilku Citroën, který je zaměřený na to, jakou část svého života stráví průměrný občan Evropské unie v automobilu i jakým aktivitám a kolikrát za život se během jízdy oddává. 

Obyvatelé Evropské unie za celý svůj život stráví v průměru zhruba 4 roky a 1 měsíc v automobilu, z toho 2 roky a 9 měsíců za volantem a 1 rok a 4 měsíce jako pasažéři. Celkově pobudou v kabině svého vozidla s rodinnými příslušníky či přáteli zhruba 2 roky a 1 měsíc. A nemálo jezdíme i v noci, neboť pod rouškou tmy procestujeme celkově více než 6 měsíců.

To platí v průměru. Každodenní jezdci stráví ve svém vozidle více než 5 let a 4 měsíce. Za tmy se na silnicích pohybují více než 9 měsíců. Za celý svůj život evropští motoristé svůj vůz někomu půjčí průměrně 86x a s někým společně vyjedou do práce, na dovolenou apod. 198x.

Co všechno a kolikrát obyvatelé EU během svého pobytu v kabině automobilu stihnou provádět:

  • jako řidiči 142x nouzově zabrzdí, aby zabránili kolizi
  • 3 918x poslouchají velmi hlasitou hudbu a 3 917x zpívají
  • 1 234x se během jízdy češou, provádějí make up či se holí
  • 170x se hystericky smějí, naopak jen 59x pláčou
  • 129x se hádají, ale také 61x se usmiřují
  • 2 050x jedí, 3 312x pijí
  • až 289x se někomu při jízdě podaří nápoj rozlít
  • něco hledají pod svým sedadlem 1 188x
  • 797x si řidič povzdechne, že musí zase natankovat
  • 2 432x někoho políbí…

A polibkem to nemusí končit. „Průměrně 4x za život se občan EU plně oddává fyzické lásce. To platí pro Brity či Francouze. Italové jsou v tomto směru nejvášnivější, uvedenou aktivitu v kabině svého vozu průměrně za život provozují 8x,“ upřesňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Zdaleka nemusí platit, že šoféři jsou motorizovaní hulváti. „Průměrný řidič totiž někomu ze svých kolegů na silnici poděkuje 4 303x za život. A také 3 122x někoho zpoza volantu pozdravíme, ať už se jedná o chodce či jiného řidiče. Naopak hádku s jiným řidičem zažijeme jen 83x za život,“ uvádí Roman Budský. Někdy jsou hodiny strávené o samotě za volantem opravdu dlouhé.

Nelze se tedy divit, že průměrný šofér si 2 817x povídá sám se sebou. Určitě lepší varianta než zdřímnutí si za volantem, se kterým se průměrný motorista setká za život 75x. V neznámých končinách průměrně 106x požádáme někoho z místních o radu, jak dojet do cíle. Přibližně 3x v životě si posteskneme, že auta už neumějí jezdit úplně sama. 

Nepříjemné může být zapomenout, kde jsme svůj vůz zaparkovali. Nemusí se jednat o nijak řídký jev, neboť se s ním motoristé za život setkají 82x. Nejednou se podaří zaparkovat na nevhodném místě. Toho pak celkově litujeme 59x, zpravidla v důsledku udělené pokuty či poškrábaného plechového miláčka. Zhruba 3x při parkování litujeme, že jsme si nepořídili menší vůz.

Jaké doplňky by nejraději uvítali řidiči v kabině svého automobilu? Nejčastěji, tedy v 18 procentech případů, vybavení zvyšující komfort cestování. Možná překvapivě nám nejvíce chybějí prostředky pro pohodový spánek – postel, přikrývka a polštář. Stejně často toužíme po pohodlnějších sedačkách, nejlépe vybavených masážními prvky. S velkým odstupem by 7 procent šoférů přivítalo bohatší spektrum asistenčních systémů, přičemž nejčastěji byly zmiňovány autonomní řízení, navigace, zařízení pro lepší vidění, parkovací asistent a automatická převodovka.

Rovněž tak by v 6 procentech případů neuškodilo, pokud by v kabině byla nějaká zařízení pro možnost občerstvit se za jízdy (chladnička a nápojový automat) a lepší mediální zařízení (jako jsou televizor, kvalitní reproduktory a také nabíječka mobilních telefonů). Jeden ze sta respondentů by rád svůj vůz dovybavil střešním oknem či posuvnou střechou.  

Pokud obyvatelé EU uvažují o koupi nového automobilu, ve 32 procentech případů budou požadovat více asistenčních systémů, jako jsou například parkovací asistent, tempomat či rovnou autonomní řízení. V nižší spotřebu paliva u nového vozu doufá 21 procent respondentů (sázejí na čisté energie či hybridní pohon).

Elektromobil by si pořídil každý dvacátý. Sportovní geny vozidla, slušný výkon, provozní spolehlivost a bezpečnost bude vyhledávat 11 procent odpovídajících. Stejný počet účastníků ankety bude chtít více komfortu. Někteří řidiči by si nejraději pořídili létající automobil. A není jich zrovna málo, jedná se o 4 procenta budoucích kupujících. Stejně bylo i těch, kteří touží po prostorném či naopak kompaktním vozidle

Google+ Vytisknout

Diskuze: Co dělají lidé za volantem? Líčí se, holí, i něco mnohem horšího

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Audi TT dostala pro rok 2019 facelift, který přináší drobné úpravy designu a hlavně řadu nových prvků standardní výbavy

Modernizované Audi TT? Nejdůležitějších změn si na první pohled nevšimnete

McLaren Senna - exkluzivní model společnosti Amalgam startuje na ceně okolo 181 000 korun

Exkluzivní model v ceně nového auta? Prodejce očekává enormní zájem

Škoda Superb je vítězem hodnocení časopisu Auto Test v Německu

Škoda Superb ovládla prestižní anketu, nenašla přemožitele

Panel klimatizace, ilustrační foto

Jak rychle snížit teplotu v rozpáleném autě? Tyto metody jsou sázkou na jistotu

Ford Focus v úpravě podle filmu Mad Max

Ford Focus ve stylu Mad Max? Raketa na střeše, plamenomet v kufru a granát v držáku na pití

Ford Explorer Police Interceptor

Spoutaný muž ukradl policejní auto, ve kterém byl zavřený. Jeho jízda nemohla skončit jinak

Růžový Land Rover série 2A v úpravě pro pouštní nasazení jednotek SAS se zapsal do historie pod přezdívkou Pink Panther

Růžový Land Rover jako tajná zbraň SAS? Pink Panther děsil nepřátele kdekoliv se objevil

Škoda PA-II Želva

Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

Škoda chce ovládnout čínský trh svými SUV, svou roli sehraje i nejmladší Kamiq

Škoda pokračuje v rekordním tempu, prodeje táhnou hlavně SUV

Aston Martin DB5 se stal díky bondovkám jedním z nejikoničtějších automobilů světa

Bondův ztracený Aston Martin nalezen? Měl být na dně oceánu, stopy však vedou na Střední východ

reklama
reklama

Doporučujeme

Chris RS, motorkář v kostýmu Santa Clause, zabránil žene v ujetí od nehody

Scéna jak z akčního filmu: Santa na motorce pronásledoval nebezpečnou řidičku,…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

  3. Kleště místo volantu a kýbl místo sedaček? Policisté nevěřili svým očím

  4. Jízda za deště? Není to jen o schopnosti řidiče. Velmi podstatná je i jiná věc

  5. Češi jezdí špatně? EU to nevyhovuje, ministerstvo je všechny přeškolí

  6. Nejzbytečnější věc na světě? Úprava auta, kterou asi nic nepřekoná

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud