K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Muzeum Porsche představilo dlouho ztracený unikát, náročná renovace trvala 3 roky

-mao / AutoRoad.cz, 14. prosince 2017, 10:59 Google+

Po dlouhých třech letech renovačních prací se v expozici muzea automobilky Porsche objevil vůbec nejstarší exponát nesoucí označení 911. Červený sporťák se sériovým číslem 57 byl vyroben v říjnu roku 1964 a jedná se tak o jeden z prvních vozů série 901.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Muzeum Porsche konečně představilo dlouho chybějící exponát, nejstarší model 911 série 901 z roku 1964

Muzeum Porsche konečně představilo dlouho chybějící exponát, nejstarší model 911 série 901 z roku 1964 | foto: Porsche

Sdílejte článek

Automobilka Porsche chtěla nahradit stárnoucí model 356 novějším sportovním vozem s označením 901, ovšem už pár týdnů po zahájení výroby se do věci zapojila francouzská automobilka Peugeot, která vlastní práva na označování svých modelů trojciferným označením s nulou uprostřed. Právě to vedlo ke zrození legendárního označení 911.

Automobily vyráběné od podzimu 1964 tak byly i nadále vyráběny pod označením 901, ovšem zákazníkům byly dodávány již pod novým názvem 911. A právě tento raritní model ve sbírkách muzea Porsche dlouho chyběl - tedy až dodnes.

Výjimečný automobil byl objeven v jedné staré německé stodole během natáčení televizní show o starých a cenných nálezech. Televizní štáb kontaktovat automobilku s tím, že by se o svém nálezu rád dozvěděl bližší informace. Když však zaměstnanci automobilky zjistili, že šasi číslo 300.057 patří jednomu ze vzácných a ztracených modelů, okamžitě ho od televize zakoupili, aby tak mohli vyplnit mezeru ve svých sbírkách.

Nalezený automobil nebyl v příliš dobrém stavu, proto ho muzeum svěřilo do rukou odborníků, kterým se povedl takřka zázrak. Díky použití řady původních náhradních dílů a dílů z částečně zničených vozů se jim podařilo obnovit téměř autentický vzhled i stav vozidla.

Skvělou zprávou je i skutečnost, že motor, převodovka, interiér a elektroinstalace zůstaly původní. Primárním cílem renovátorů bylo obnovit co možná nejvíce původních dílů, než aby je nahrazovali novými. I z toho důvodu trvala renovace tři roky. Při pohledu na hotové dílo je však každému jasné, že tohle čekání se vyplatilo.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Muzeum Porsche představilo dlouho ztracený unikát, náročná renovace trvala 3 roky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia TDI druhé generace

Svět fascinuje další škodovka. Tipnete si, kolik kilometrů ujela tato Octavia?

Mercedes-AMG E63

Brutální Mercedes-AMG E63 Estate naplno ukazuje, kolik koní má pod kapotou

nehoda Amarok vs. Q7

Oslnilo ho slunce? Zvláštní nehoda měla pro poškozeného překvapivě dobrý konec

MINI

BMW rozšiřuje portfolio na čínském trhu. Úspěch má zajistit elektrické Mini

Škoda PA-II Želva

Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

Koncept BMW M Performance Parts

Odlehčená konstrukce inspirovaná světem závodů? BMW představilo nový koncept M Performance Parts

reklama
reklama

Doporučujeme

Tatra 87 (zdroj fotografií: Jalopnik)

Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

  2. Československý autobus kabriolet? Vyhlídkové RTO i jako pocta první republice

  3. Češi jezdí špatně? EU to nevyhovuje, ministerstvo je všechny přeškolí

  4. Kempinkový vůz z říše snů? California XXL nabídne nadstandardní komfort kdekoliv

  5. Krádež benzínu za 40 000 Kč? Zloději ji zvládli z pohodlí domova

  6. Nejzbytečnější věc na světě? Úprava auta, kterou asi nic nepřekoná

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud