Volvo roste v oblasti vznětových motorů

ar1, 11. června 2005, 09:42 Google+

V roce 2004 byly zážehové automobily na evropských silnicích předstiženy vznětovými – přinejmenším v prodejních statistikách.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
XC90

XC90 | foto: Volvo

Sdílejte článek

Přesně 110 let poté, co Rudolf Diesel světu představil svůj převratný vynález, překročil podíl dieselových automobilů v Evropě vůbec poprvé 50-procentní hranici. Společnost Volvo Cars je v současné době jedním z nejrychleji rostoucích hráčů na trhu s automobily se vznětovými motory. Když byla v roce 2001 zahájena výroba prvního z nich vyvinutého přímo společností Volvo Cars, podíl prodaných vozů vybavených vznětovým motorem v Evropě dle údajů společnosti jen o málo překračoval 20 procent.

Dnes, o pouhé čtyři roky později, překročilo Volvo 50-procentní hranici. Dalším krokem je ještě výraznější posílení konkurenceschopnosti díky uvedení nové, silnější a čistší generace pětiválcových turbodieselových motorů. Řada pětiválcových dieselů společnosti Volvo Cars dnes obsahuje tři motory, jejichž výkon se pohybuje v rozpětí od 126 do 185 koňských sil, s točivým momentem mezi 300 a 400 Newtonmetry (Nm).

„Zvýšením výkonu pokryjeme požadavky většiny zákazníků. Pouze 16 procent kupujících upřednostňuje vznětový motor s více než 185 k,” říká Gerry Keaney, hlavní viceprezident společnosti Volvo Cars pro prodej, marketing a služby zákazníkům.

Trvalý nárůst
Tento ohromný růst podílu dieselů probíhá v Evropě od roku 1998, kdy byla v širokém měřítku uvedena technologie Common-rail. Ta z nich udělala vážné konkurenty benzínových motorů pokud jde o jízdní vlastnosti motoru a úroveň hlučnosti. V důsledku nižší spotřeby paliva zákonodárci ve stále vyšším počtu zemí navíc zvýhodňují dieselové motory prostřednictvím daňových stimulů. „Vysoce účinné filtry pevných částic, jeden ze základních kamenů zdokonalování našeho systému, dodávají dieselovému motoru další přednosti v oblasti vlivu na životního prostředí. A co více,vznětové motory se stávají čím dál dynamičtějšími a pohodlnějšími. Proto je možné očekávat v Evropě další růst jejich tržního podílu. Není nepravděpodobné, že jimi bude poháněno až 70 procent veškerých nových vozů v Evropě.” říká Gerry Keaney.

Výrazné odchylky
Tržní podíl dieselů se mezi jednotlivými trhy značně liší. Na vrcholku pomyslného žebříčku je Rakousko, Belgie, Francie a Lucembursko, přičemž tyto země již dnes patří do „70-procentního klubu”. Španělsko, Itálie, Portugalsko a Německo se nacházejí v rozmezí 60 až 40 procent. Británie je na vzestupu a navzdory vysokým cenám nafty u čerpacích stanic překročila 30-procentní hranici, zatímco v Řecku a Švédsku se podíl dieselových automobilů stále drží pod 10 procenty.

Podíl dieselů je největší v segmentu velkých vozů, kde se modely Volvo V70, Volvo XC70 a Volvo XC90 utkávají s konkurencí jiných výrobců. V luxusním segmentu automobilů SUV přesahuje jejich podíl 80 procent, zatímco segment modelů Volvo V70 a Volvo XC70 má podíl vznětových motorů nad 60 procenty.

Nová generace pokrývá rozsáhlou část trhu
Nová generace pětiválcových motorů vyráběných přímo společností Volvo Cars bude nejprve k dispozici ve vozech Volvo S60, Volvo V70, Volvo XC70 a Volvo XC90. “S naším nejsilnějším turbodieselovým motorem, který byl okořeněn dalšími 22 koňskými silami (nárůst ze 163 na 185 k), se stáváme ve všech segmentech ještě konkurenceschopnějšími. Volvo S60 získává daleko sportovnější charakter. Volvo V70 a XC70 si výrazným zvýšením výkonu rovněž přijdou na své a u modelu XC90 se diesel stává daleko přitažlivější volbou,” vysvětluje Gerry Keaney.

Pokud jde o Volvo S60, většina zákazníků kupujících diesely v tomto segmentu vyžaduje motor v rozmezí od 130 do 170 koňských sil. V segmentu vozů Volvo V70 a Volvo XC70 objem prodaných dieselů dosáhl v loňském roce vrcholu mezi 170 a 179 koňskými silami. Volvo XC90 rovněž pokrývá nejoblíbenější dieselové volby v rozmezí od 160 do 169 koňských sil.

Zvýšené objemy
První generace vznětového motoru vyvinutého přímo společností Volvo Cars byla od svého uvedení v červnu 2001 zabudována do 305 000 vozů Volvo.

Záměrem společnosti Volvo je zdvojnásobení tohoto počtu během následujících čtyř let a dosažení více než 600 000 jednotek.

Společnost Volvo očekává, že v roce 2006 prodá 85 000 nových pětiválcových dieselových vozů. Výroba těchto turbodieselových motorů nové generace byla zahájena v továrně společnosti Volvo Cars na výrobu motorů ve švédském Skovde v polovině května. Výroba se zprvu soustředí na vozy s manuálními převodovkami. Výroba vozů s automatickými převodovkami bude zahájena počátkem října 2005.

- VOLVO -
Vytisknout

Diskuze: Volvo roste v oblasti vznětových motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Fabia 2005

Nová Škoda Fabia spatřena v Německu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud