Nový Ford Mustang GT500 by se měl veřejnosti představit až v roce 2019, ovšem už nyní se jeho testovací prototyp objevuje na silnicích a všude budí patřičné pozdvižení. Ford si však svá tajemství dobře hlídá, takže o jeho vzhledu i technice toho víme stále pramálo. Tedy až do teď.
Během víkendu se totiž na Instagramu objevil snímek, který by nás měl nechávat nahlédnout právě pod kapotu připravovaného Mustangu. Na fotografii, kterou nahrál uživatel s přezdívkou Mustang Manny, vidíme nádherně zpracovaný kryt kompresoru, na kterém je vyobrazena kobra a hlavně 5.2 litrový objem.
2019 GT500?
Stále není jisté, zda se opravdu jedná o motor z nové GT500, neboť samotný kryt kompresoru toho příliš neříká. Lidé z Jalopniku však v motorovém prostoru poznali ten samý 5.2 litrový osmiválec, kterým disponuje i současný vrchol nabídky, model GT350.
U modelu GT500 by se však mělo jednat o nový typ motoru, prozatím přezdívaný jako "Predátor". Od modelu GT350 se má lišit svou prostorovou klikovou hřídelí, zatímco starší model používá plochou klikovou hřídel.
Dalším nezanedbatelným rozdílem pak má být výkon až 800 koní, ovšem stále se bavíme pouze o spekulacích. Ať už ale skutečný výkon dosáhne jakýchkoliv hodnot, Ford by se měl začít snažit. V USA se totiž pomalu rozjíždí další souboje tzv. "Muslce Cars", neboť Camaro nabízí více než 640 koní a Dodge dokonce více než 800 koní.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?