V Evropě máme poměrně pestrou nabídku sportovních vozů, ovšem málokterý má takovou auru, jako Alpine A110. Francouzské sportovní kupé všechny oslnilo hned na první pohled, ovšem mnozí odsuzovali jeho nízký výkon a zbytečně vysokou váhu. Mnoho výrobců by naše poznámky ignorovalo, Alpine se však pustil do díla a již brzy se tak dočkáme ještě zajímavějšího vozu.
Nový model, který by měl být vyvíjen pod označením "Sport Chassis", zůstane u 1.8 litrového přeplňovaného čtyřválce, ovšem jeho výkon by se měl z původních 188 kW (256 k) zvýšit na 224 kW (305 k). Nárůst to tedy není zanedbatelný, ovšem u výkonu to neskončilo.
Podle webu Auto Express, který o vývoji nové varianty informoval, totiž inženýři dokázali elegantní kupé zbavit cca 50 kilogramů nadváhy. To si ale vybralo svou daň na interiéru, který bude poněkud skromnější. Další technické úpravy se vztahují k tužšímu naladění podvozku a přepracované převodovce. Vůz by tak měl být schopen dosáhnout zrychlení z 0 na 100 km/ za cca 4 sekundy, tedy o půl sekundy rychleji než standardní verze.
Nový model tak nechává nahlédnout i na možnosti budoucí závodní verze Cup, která by měla nabídnout výkon 273 koní, šestistupňovou manuální převodovku, podvozek snížený o 40 milimetrů a samozřejmostí jsou brzdy značky Brembo. Pro rok 2018 by mělo Alpine připravit cca 20 závodních variant Cup.
Alpine však nezůstane jen u sportovního kupé, v plánu je i sportovní SUV, které by mělo být konkurencí pro Porsche Macan. O jeho technice zatím nic nevíme, ale dá se předpokládat, že bude vycházet z platformy SUV modelů Citroen a nabídne výkonné čtyřválcové motory.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?