V Evropě máme poměrně pestrou nabídku sportovních vozů, ovšem málokterý má takovou auru, jako Alpine A110. Francouzské sportovní kupé všechny oslnilo hned na první pohled, ovšem mnozí odsuzovali jeho nízký výkon a zbytečně vysokou váhu. Mnoho výrobců by naše poznámky ignorovalo, Alpine se však pustil do díla a již brzy se tak dočkáme ještě zajímavějšího vozu.
Nový model, který by měl být vyvíjen pod označením "Sport Chassis", zůstane u 1.8 litrového přeplňovaného čtyřválce, ovšem jeho výkon by se měl z původních 188 kW (256 k) zvýšit na 224 kW (305 k). Nárůst to tedy není zanedbatelný, ovšem u výkonu to neskončilo.
Podle webu Auto Express, který o vývoji nové varianty informoval, totiž inženýři dokázali elegantní kupé zbavit cca 50 kilogramů nadváhy. To si ale vybralo svou daň na interiéru, který bude poněkud skromnější. Další technické úpravy se vztahují k tužšímu naladění podvozku a přepracované převodovce. Vůz by tak měl být schopen dosáhnout zrychlení z 0 na 100 km/ za cca 4 sekundy, tedy o půl sekundy rychleji než standardní verze.
Nový model tak nechává nahlédnout i na možnosti budoucí závodní verze Cup, která by měla nabídnout výkon 273 koní, šestistupňovou manuální převodovku, podvozek snížený o 40 milimetrů a samozřejmostí jsou brzdy značky Brembo. Pro rok 2018 by mělo Alpine připravit cca 20 závodních variant Cup.
Alpine však nezůstane jen u sportovního kupé, v plánu je i sportovní SUV, které by mělo být konkurencí pro Porsche Macan. O jeho technice zatím nic nevíme, ale dá se předpokládat, že bude vycházet z platformy SUV modelů Citroen a nabídne výkonné čtyřválcové motory.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.