V Evropě máme poměrně pestrou nabídku sportovních vozů, ovšem málokterý má takovou auru, jako Alpine A110. Francouzské sportovní kupé všechny oslnilo hned na první pohled, ovšem mnozí odsuzovali jeho nízký výkon a zbytečně vysokou váhu. Mnoho výrobců by naše poznámky ignorovalo, Alpine se však pustil do díla a již brzy se tak dočkáme ještě zajímavějšího vozu.
Nový model, který by měl být vyvíjen pod označením "Sport Chassis", zůstane u 1.8 litrového přeplňovaného čtyřválce, ovšem jeho výkon by se měl z původních 188 kW (256 k) zvýšit na 224 kW (305 k). Nárůst to tedy není zanedbatelný, ovšem u výkonu to neskončilo.
Podle webu Auto Express, který o vývoji nové varianty informoval, totiž inženýři dokázali elegantní kupé zbavit cca 50 kilogramů nadváhy. To si ale vybralo svou daň na interiéru, který bude poněkud skromnější. Další technické úpravy se vztahují k tužšímu naladění podvozku a přepracované převodovce. Vůz by tak měl být schopen dosáhnout zrychlení z 0 na 100 km/ za cca 4 sekundy, tedy o půl sekundy rychleji než standardní verze.
Nový model tak nechává nahlédnout i na možnosti budoucí závodní verze Cup, která by měla nabídnout výkon 273 koní, šestistupňovou manuální převodovku, podvozek snížený o 40 milimetrů a samozřejmostí jsou brzdy značky Brembo. Pro rok 2018 by mělo Alpine připravit cca 20 závodních variant Cup.
Alpine však nezůstane jen u sportovního kupé, v plánu je i sportovní SUV, které by mělo být konkurencí pro Porsche Macan. O jeho technice zatím nic nevíme, ale dá se předpokládat, že bude vycházet z platformy SUV modelů Citroen a nabídne výkonné čtyřválcové motory.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?