V Evropě máme poměrně pestrou nabídku sportovních vozů, ovšem málokterý má takovou auru, jako Alpine A110. Francouzské sportovní kupé všechny oslnilo hned na první pohled, ovšem mnozí odsuzovali jeho nízký výkon a zbytečně vysokou váhu. Mnoho výrobců by naše poznámky ignorovalo, Alpine se však pustil do díla a již brzy se tak dočkáme ještě zajímavějšího vozu.
Nový model, který by měl být vyvíjen pod označením "Sport Chassis", zůstane u 1.8 litrového přeplňovaného čtyřválce, ovšem jeho výkon by se měl z původních 188 kW (256 k) zvýšit na 224 kW (305 k). Nárůst to tedy není zanedbatelný, ovšem u výkonu to neskončilo.
Podle webu Auto Express, který o vývoji nové varianty informoval, totiž inženýři dokázali elegantní kupé zbavit cca 50 kilogramů nadváhy. To si ale vybralo svou daň na interiéru, který bude poněkud skromnější. Další technické úpravy se vztahují k tužšímu naladění podvozku a přepracované převodovce. Vůz by tak měl být schopen dosáhnout zrychlení z 0 na 100 km/ za cca 4 sekundy, tedy o půl sekundy rychleji než standardní verze.
Nový model tak nechává nahlédnout i na možnosti budoucí závodní verze Cup, která by měla nabídnout výkon 273 koní, šestistupňovou manuální převodovku, podvozek snížený o 40 milimetrů a samozřejmostí jsou brzdy značky Brembo. Pro rok 2018 by mělo Alpine připravit cca 20 závodních variant Cup.
Alpine však nezůstane jen u sportovního kupé, v plánu je i sportovní SUV, které by mělo být konkurencí pro Porsche Macan. O jeho technice zatím nic nevíme, ale dá se předpokládat, že bude vycházet z platformy SUV modelů Citroen a nabídne výkonné čtyřválcové motory.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.