Není to tak dlouho, co Andy Palmer, výkonný ředitel automobilky Aston Martin, jasně prohlásil, že kdokoliv se pokusí přeprodat své místo v čekací listině na nový supersport Valkyria, ten o něj přijde. Přesto se před pár dny objevil inzerát, jehož autora toto varování evidentně nezajímalo.
Inzerát, který byl vystaven na velmi populárním serveru Mobile.de, nabízí přeprodej místa v čekací listině na exkluzivní supersport Aston Martin Valkyrie. Vůz nabízí společnost Knight International, která kvůli ochraně prodejce neuvádí žádné podrobnější informace. Za vůz si však účtuje rovné 3 miliony euro, tedy cca 76,8 milionu korun.
Je otázkou, jak se k celému případu automobilka postaví. Potenciální zájemce o vůz by však měl celou transakci probrat i s automobilkou. Inzerát se ještě ohání tím, že se jedná o nabídku modelu Valkyrie, který byl pořízen společně s Aston Martin Lagonda. Druhý jmenovaný model však součástí nabídky není.
Je však otázkou, zda je inzerát pravý. Prodejce totiž kromě Aston Martinu Valkyrie inzeruje i přeprodej místa na čekací listině na Mercedes-AMG Project One, který je de facto hlavním konkurentem Valkyrie. Dalšími zajímavými položkami jsou pak Lamborghini Centenario a Sesto Elemento, Ferrari LaFerrari Aperta a FXX-K nebo Bugatti Chiron.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?